۱۴۰۳ یکشنبه ۱۵ مهر

برات قنبری: توسعه زیرساخت های مخابراتی زمینه ساز توسعه اقتصادی کشور

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، برات قنبری مشاور اقتصادی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از هجدمین نمایشگاه ایران تله کام 2017 با حضور در غرفه آی سی تی پرس گفت: شرکت های تولیدکننده نقش عمده را دارند و از آنجایی که امسال تولیدکنندگان، غرفه های مستقلی در نمایشگاه تلکام دارند، این موضوع نشان از اطمینان آنان نسبت به توانمندی هایشان دارد این که می توانند محصولات جدیدی را برای توسعه شبکه مخابراتی کشور ارائه دهند.

 


وی افزود: شرکت های خارجی نیز با توجه به شرایط پس از برجام حضور دارند و این آغاز خوبی است برای 5 سال آینده که قصد داریم شبکه مخابراتی را حداقل تا 10 برابر گسترش دهیم.

برات قنبری در خصوص نقش موثر فعالیت یک مدیر جوان در جایگاه وزیر ارتباطات در مسیر تحولات ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور، آن را مهم و موثر ارزیابی و بیان کرد: مهندس آذری جهرمی به طور قطع راه ها را باز خواهد کرد تا بتوانیم به سرعت، تحولات در این حوزه را شاهد باشیم؛ خوشبختانه وی فضا را برای آزادسازی های جدید فراهم کرده است؛ مانند آزادسازی مکالمات بین الملل، آزادسازی فضای همکاری با صدا و سیما، IPTV و اینکه تاکید بر توسعه شبکه ها و اپراتورها دارد.

وی در خصوص استارتاپ ها گفت: زیرساخت ها که آماده شود، می توانیم بیشترین تاکید را بر استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین داشته باشیم.

قنبری در خصوص حضور مخابرات ایران با تانوما در نمایشگاه تلکام امسال بیان کرد: در دولت جدید دو روال داریم: یکی اینکه شبکه به سمت IP بازسازی و نوسازی می شود و شبکه های قبلی نیز به سمت شبکه های فیبر نوری خواهد رفت.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: با این دو اتفاق شبکه های ارتباطی ما نوسازی می شود به طوری که از سال گذشته نیز عملا شاهد تحقق شبکه های جدید مخابراتی و نسل جدید بوده ایم؛ و یقینا تا 5 سال آینده با حضور وزیر جدید به جرأت این خدمات سرعت خواهد گرفت.

وی یادآوری کرد: قرار بر این بود تا نمایشگاه تلکام امسال نسبت به سال های قبل متفاوت تر باشد، به دلیل اینکه از سال گذشته پیش بینی کرده بودیم با ارائه سرویس های جدید، مردم در این نمایشگاه آثار ارائه این خدمات را شاهد خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حضور خوبی که شرکت مخابرات ایران در این نمایشگاه داشته، این پیام را رسانده است که برای مشتری احترام قائل است و همراه با مشتری است.

قنبری گفت: به لحاظ اینکه سرویس تانوما و فیبرنوری از اهمیت زیادی برخوردار است، سعی کردیم تا این موضوع در این نمایشگاه پررنگ تر دیده شود و ما با مردم ارتباط نزدیک تری داشته باشیم.

وی در خصوص فرهنگ سازی تانوما در جامعه گفت: بهترین کار، سرویس دهی خوب و به موقع است و خود مردم ارزیابی کننده های بهتری هستند.

مشاور اقتصادی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان ابراز امیدواری کرد: این آغاز خوبی است و بازسازی و نوسازی شبکه ارتباطات ثابت مقدمه سرویس های جدید و توسعه اقتصاد کشور است.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

52941