۱۴۰۳ یکشنبه ۱۵ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی شنبه 4 آذر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: راه اندازی نخستین ربات سیاستمدار فیسبوک

نخستین ربات سیاستمدار پیغام‌رسان فیسبوک به نام SAM برای گوش دادن و اطلاع رسانی به افراد در مورد مسائل نیوزیلند ساخته شده است.

SAM یک ربات گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که نقش یک "نماینده مجلس" نیوزیلند است که هم‌اکنون شما می‌توانید در پیغام‌رسان فیسبوک با وی صحبت کنید.

مطمئنا SAM در حال حاضر هیچ دفتری را اداره نمی‌کند و به احتمال زیاد به صورت قانونی نیز چنین اجازه‌ای ندارد و مکالمات وی (جنسیت این ربات مونث است) هنوز بسیار محدود است.

اما SAM یک آزمایش برای ایجاد یک نماینده مجازی است که به مردم گوش می‌دهد و به سوالات آنها با حقایق و در نظر گرفتن موقعیت‌های سیاسی پاسخ می‌دهد.

در حال حاضر شما می‌توانید در مورد تعدادی از مسائل نیوزیلند از یک فهرست از موضوعات پیش انتخاب شده از او بپرسید. هرچند توانایی SAM هرچه مردم بیشتر با وی صحبت کنند، به طور نظری افزایش می‌یابد.                                                            

SAM برای نشان دادن نیوزیلند به دلیل تحولات سیاسی اخیرش ساخته شده است، زمانی که "جاسیندا آردرن" به عنوان نخست وزیر از طرف دولت ائتلافی متشکل از سه حزب معرفی شد.

در حالی که انتصاب آردن تا حدودی شگفت انگیز بود (او سومین نخست وزیر زن و جوان‌ترین در 150 سال اخیر است) ائتلاف او اداره امور را با اهداف توسعه استفاده از انرژی تجدیدپذیر و برنامه‌هایی برای افزایش حداقل دستمزد آغاز کرد.

 SAM می‌تواند سیاستمدار آینده باشد، که بتواند از لحاظ تئوری، هزاران پرسش را در یک زمان پاسخ دهد.

در حالی که ربات‌ها تنها به اندازه‌ای که برنامه‌ریزی شده‌اند، بی‌طرفانه عمل می‌کنند.

یک ربات گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند یک دارایی سیاسی یا حتی یک نفوذی باشد.                 

"نیک گریتسن" سازنده این ربات امیدوار است SAM در انتخابات سال 2020 نیوزیلند پیشرفته‌تر باشد، هرچند که مشخص نیست که آیا او می‌تواند به صورت قانونی فعالیت کند یا خیر. وی می‌گوید:  SAM توانایی این کار را دارد و ما قصد داریم در چهارچوب قانون‌های موجود عمل کنیم.

..................

 

خبر: هک سایت یک فروشگاه زنجیره‌ای در جمعه سیاه

وب سایت شرکت دانسک، دارنده سوپرمارکت‌های زنجیره ای بیلکا و فورتکس در دانمارک، در ساعات آغازین حراج پایان سال موسوم به جمعه سیاه "black Friday" هک شد.

هر ساله در روزهای پایانی سال میلادی، شرکت‌های کوچک و بزرگ در جهان به حراج کردن اقلام و محصولات فروشی خود اقدام می کنند تا بدین وسیله شهروندان در پایان سال با قیمت های پایین‌تری بتوانند کالاهای مورد نیاز سال نو خود را تهیه کنند.

این حراج بزرگ پایان سال موسوم به جمعه سیاه "black Friday" است که همواره با استقبال بی نظیری از سوی مردم و شهروندان بسیاری از کشورها رو به رو می شود.

سخنگوی سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای مذکور در تشریح این موضوع اظهار کرده است که وب سایت شرکت دانسک، دارنده سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای بیلکا و فورتکس، در ساعات آغازین شروع حراج ناگهان با مشکل باز شدن و به‌روزرسانی صفحه اصلی مواجه شد.

بلافاصله این شرکت اعلام کرد که هکرها و مجرمان سایبری توانسته اند وب سایت این شرکت را هک کرده و اطلاعات محصولات حراجی موجود در این فروشگاه‌ها را به سرقت ببرند.

وی در ادامه افزود: " هنوز خیلی زود است که درباره افشای اطلاعات محصولات و اقلام حراجی وب سایت خود چیزی بگوییم اما چیزی که تا بحال معلوم و مشخص شده آن است که هکرها در صدد بدست آوردن اطلاعات شرکت و مشتریان ما نبوده اند و صرفا به منظور هک محصولات حراجی دست به حمله سایبری زده اند".

او ادامه داد:" به طور قطع، هک کردن وب سایتهایی که محصولات خود را به حراج گذاشته و یا با نصف قیمت آن را به فروش می رسانند، برای هکرها موفقیت و دستاورد بزرگی محسوب می شود".

شرکت دانسک سوپرمارکت (Dansk Supermarked) که بعنوان دومین سوپرمارکت زنجیره ای و خرده فروش بزرگ در کشور دانمارک فعالیت می کند، دارای دو سوم سهم بازار دانمارک است و ۱۰۰ واحد سوپرمارکت فورتکس و ۱۸ سوپرمارکت بیلکا را نیز در اختیار دارد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آمار حملات سایبری و هک در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسیده است و برآورد شده است که آمار حملات سایبری در سال آینده میلادی ۲۰۱۸ نیز یک رکورد بی سابقه ثبت خواهد کرد. در طول سالهای اخیر، کشورها، سازمان ها و شرکت های کوچک و بزرگ بسیاری تحت تاثیر حملات سایبری و به سرقت رفتن اطلاعات مالی، خصوصی و محرمانه خود خسارات جبران ناپذیری را متحمل شده اند و حالا خبر اینکه قرار است در سال‌های آتی اوضاع از این که هست هم نابسامان‌تر شود، بسیار نگران کننده به نظر می رسد.

..................

 

خبر: عمر باتری گوشی پیکسل افزایش می‌یابد

گوگل با به روزرسانی نرم افزاری گوشی پیکسل عمر باتری این گوشی را افزایش داده تا سرعت مصرف آن کاهش یابد.

بسیاری از خریداران گوشی پیکسل از مصرف سریع باتری گوشی یادشده ناراضی بوده و اعتراض های خود را در شبکه های اجتماعی منعکس کرده بودند.

یکی از مشکلات باتری گوشی پیکسل عدم تغییر در نحوه مدیریت منابع و برنامه ها در زمان کاهش شدید شارژ گوشی بود.

این در حالی است که میزان مصرف باتری در بسیاری از گوشی های رقیب در زمانی که میزان شارژ آنها به ده درصد یا کمتر می رسد، تغییر می کند.

با تغییر نرم افزاری اعمال شده تحلیل میزان مصرف باتری به طور دقیق تری صورت می گیرد و با جمع آوری این نوع اطلاعات سرعت مصرف باتری کنترل می شود.

علاوه بر این زمان بندی دقیق تری در مورد مدت زمان شارژ باقیمانده در دسترس خواهد بود تا کاربر بر نحوه استفاده از برنامه های مختلف مدیریت حساب شده تری اعمال کند.

این خدمات برای کاربران گوشی های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال نیز در دسترس است.

..................

 

خبر: توییتر از ویژگی جدید برای ذخیره پیام ها رونمایی کرد

شبکه اجتماعی توییتر ویژگی جدیدی برای ذخیره توییت های کاربران خود فراهم کرده است.

به این ترتیب کاربران مجبور نیستند برای ذخیره یک پیام آن را لایک یا بازنشر کنند.

بخش تولید محصول شبکه اجتماعی توییتر  یک ویژگی جدید به نام "Bookmarks" رونمایی کرده که به کاربران اجازه می دهد به طور خصوصی پیام های توییت مورد نظر خود را ذخیره کنند.

با کمک این ویژگی کاربران دیگر مجبور نیستند برای ذخیره یک پیام آن را لایک یا بازنشر کنند.

ویژگی "Bookmarks" احتمالا در منو جهت یابی اپلیکیشن در نسخه موبایل ظاهر خواهد شد.

البته هنوز مشخص نیست این ویژگی چه زمان برای کاربران سراسر جهان عرضه می شود.

..................

 

خبر: تولید نخستین کفش های کاملا ضدآب دنیا

با تولید نخستین کفش ۱۰۰ درصد ضدآب دنیا دیگر نگران راه رفتن در برف و باران و گذر از رودخانه ها و آبگیرها نباشید.

شرکت "وسی" کفش های ورزشی جدیدی تولید کرده که مدعی است آب به هیچ وجه به درون آنها نفوذ نمی کند.

شرکت سازنده می گوید این کفش های ورزشی مانند چکمه های ضدآب عمل می کنند و در تولید آنها از فناوری خاصی موسوم به "Flash Knit" برای مقابله با نفوذ آب استفاده شده که بافت کفش یادشده را آب گریز کرده است.

بافت اصلی تشکیل دهنده این کفش مجهز به فیلترهای نانو است.

علاوه بر این، یک لایه مجزا برای جذب رطوبت این کفش هم در نظر گرفته شده که جزئی از بافت پارچه آن است.

در تولید این کفش از نایلون و پلی استر نیز برای افزایش انعطاف و راحتی پا استفاده شده تا این کفش از کفش های مشابهی که چندان راحت نیستند، متمایز شود.

وسی می گوید این کفش وزن زیادی نخواهد داشت و البته زمانی را نیز برای آغاز تولید آن اعلام نکرده است.

..................

 

خبر: روسیه پهپاد غول پیکر طراحی کرد

یک شرکت روس، کوادکوپتر غول پیکری با ابعاد ۵.۲ در ۲.۲ مترطراحی کرده که می تواند با ۱۸۱ کیلوگرم بار به مدت ۸ ساعت پرواز کند.

این پهپاد خودران SKYF نامیده می شود و با هدف ایجاد نوعی بستر حمل و نقل هوایی طراحی شده است.

پهپاد مذکور به طور عمودی به زمین می نشیند و بلند می شود.

SKYF در حوزه هایی مانند پخش کردن سم و کود، کاشت دانه برای احیای جنگل و کمک رسانی مواقع اضطراری مانند ارسال مواد غذایی و دارو کاربرد زیادی خواهد داشت.

شرکت روسی ARDAN technology آن را با حداکثر سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت طراحی کرده است؛ ابعاد SKYF نیز ۵.۲ در ۲.۲ متر است.

کوادکوپتر مذکور می تواند در ارتفاع ۳ هزار متری پرواز کند.

هر چند ابعاد این گجت بزرگ است اما باید توجه داشت که قابلیت تا شدن دارد و در یک  کانتینر ۶ متری جا می گیرد.

آماده سازی آن برای پرواز نیز ۱۰ دقیقه طول می کشد.

علاوه بر این SKYF برای حمل بار از موتورهای بنزینی و برای ایجاد ثبات هنگام حمل ونقل محموله های سنگین تا مسافت ۳۵۰ کیلومتری از موتورهای الکتریکی استفاده می کند.

 

 

 

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

20277