۱۴۰۳ یکشنبه ۱۵ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی دوشنبه 20 آذر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

 

خبر: کنترل اتاق های یک هتل با گوشی های هوشمند!

گردانندگان هتل های زنجیره ای هیلتون قصد دارند از فناوری جدیدی استفاده کنند که کنترل امکانات هر یک از اتاق های هتل را با استفاده از گوشی هوشمند میهمانان ممکن می کند.

این ابتکار "Connected Room" نام دارد و به مهمانان اجازه می دهد تا برای شخصی سازی اتاق محل اقامت خود از تلفن همراهشان استفاده کنند.

بدین منظور یک برنامه تلفن همراه به نام "Hilton Honors" طراحی شده که البته فعلا در مرحله آزمایشی است.

از این برنامه می توان برای کنترل دمای هوای اتاق، تنظیم نور و کرکره ها و حتی کنترل تلویزیون و برنامه های آن استفاده کرد.

این برنامه قابلیت درک فرامین صوتی را نیز خواهد داشت.

مهمانان حتی می توانند از طریق این برنامه، آثار هنری و نقاشی ها را بر روی قاب عکس های دیجیتال یا تلویزیون اتاق محل اقامت خود نمایش دهند.

افرادی که در زمان اقامت در هتل هیلتون گوشی تلفن همراه در اختیار نداشته باشند، می توانند با استفاده از رابط کاربری موجود در تلویزیون این کار را انجام دهند.

در سال های اخیر استفاده از فناوری های هوشمند در هتل های مختلف در سراسر جهان گسترش یافته و برخی از هتل ها به بلندگوهای هوشمند اکوی آمازون، سیستم های تفریحی واقعیت مجازی و غیره مجهز شده اند.

..................

 

خبر: هوش مصنوعی گوگل چهار ساعته قهرمان شطرنج می شود!

گوگل مدتی است به طور جدی بر روی فناوری های هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده و در برنامه، هوش مصنوعی دیپ مایند برای نقاشی کردن، یادگیری برخی مهارت ها، شناسایی چهره افراد و اشیا در عکس ها را به کار گرفته است.

برنامه هوش مصنوعی جدیدتر "آلفا زیرو" نه تنها در عرض چند ساعت بازی شطرنج را به طور حرفه ای یاد گرفته، بلکه می تواند با بهترین برنامه رایانه ای اجرای بازی شطرنج در جهان رقابت کرده و آن را هم شکست دهد.

در بازی شطرنج انجام هر حرکت معمولا به ۴۰۰ شیوه متفاوت قابل انجام است و در مجموع ۳۰۰ میلیارد نوع چینش مهره در این بازی قابل تصور و پیش بینی است؛ لذا پیروزی هوش مصنوعی در بازی شطرنج، نیازمند توان محاسباتی و پردازش قدرتمندانه است.

نکته جالب این است که برنامه "آلفا زیرو" تنها قواعد بازی را از انسان دریافت می کند و هیچ داده دیگری از محیط خارج به آن داده نمی شود.

این برنامه با اجرای مداوم بازی توانایی ها و فهم خود را ارتقاء می بخشد.

"آلفا زیرو" ۱۰۰ بازی شطرنج را با برنامه رایانه ای "Stockfish ۸" انجام داد و در تمامی آنها به پیروزی رسید.

..................

 

خبر: روش جدید برای پرینت سه بعدی اشیا در ۱۰ ثانیه!

گروهی از مهندسان (Lawrence Livermore National Laboratory" (LLNL" با همکاری محققان دانشگاه یوسی برکلی، دانشگاه روچستر و MIT، روشی جدید برای پرینت سه بعدی اشیا ابداع کرده اند که در آن اشکال با کمک سه لیزر طی ۱۰ ثانیه ساخته می شوند.

این روش که "پرینت سه بعدی حجمی" نامیده می شود، بسیاری از محدودیت های مربوط به تولید کالا با چاپگرهای سه بعدی را حل می کند.

پرینترهای سه بعدی فعلی اشکال را به صورت لایه لایه می سازند.

اشیاء پلاستیکی را می توان با ریختن پلاستیک مایع در قالب های سه بعدی و اشیاء فلزی را با روی هم ریختن لایه های نازک گرد و غبار فلز (در مرحله بعد با استفاده از لیزر یا اشعه الکترون این لایه ها بهم می چسبند) ایجاد کرد.

اما روش نوین یک شکل را به طور کامل و همزمان چاپ می کند؛ برای این منظور از سه لیزر با اشعه های متداخل استفاده می کند که مانند هولوگرام به یک مخزن مملو از رزین تابانده می شوند.

ترکیب سه اشعه لیزر باعث می شود شکل مورد نظر در ۱۰ ثانیه به وجود آید.

پس از ساخت این شکل، رزین مازاد از مخزن خارج و شکل نهایی نمایان می شود.

این روش نه تنها سریع تر بلکه انعطاف پذیر است.

تاکنون از این روش برای تولید مکعب، هواپیما و اشیای خمیده و پیچیده استفاده شده است.

..................

 

خبر: اپلیکیشن گوگل ایستگاه اتوبوس مقصد کاربران را اعلام می کند

در آپدیت جدید "Google Maps"، این اپلیکیشن هنگام سفر کاربر با قطار و اتوبوس به او هشدار می دهد که در کدام ایستگاه باید پیاده شود.

این اپلیکیشن آپدیت هایی واقعی را هنگام سفر کاربر ارائه می کند تا او مسیر خود را گم نکند.

استفاده از این اپلیکیشن بسیار ساده است؛ کافی است کاربر "Google Maps" را باز و مقصد خود را مشخص کند؛ در این مرحله باید روش حمل و نقل را برگزیند و گوگل بقیه کارها را انجام می دهد.

همچنین هنگامی که کاربر مشغول پیاده روی یا دوچرخه سواری است، این اپلیکیشن آپدیت هایی واقعی را برای او ارسال می کند. 

نکته جالب آنکه حتی هنگام قفل بودن موبایل، Google Maps نوتیفیکیشن هایی به صفحه قفل شده کاربر ارسال می کند تا در ایستگاه مورد نظر پیاده شود.

..................

 

خبر: پارچه‌ای برای پوشیدنی‌های هوشمند

محققان دانشگاه بینگهامتون موفق به تولید باتری زیستی پارچه‌ای شده‌اند که استفاده از آن در پوشیدنی‌های هوشمند در سال‌های آینده ممکن خواهد شد.

این باتری منعطف پارچه ای، قادر به تولید برق با استفاده از سلول های سوختی زیستی خود بوده و ضخامتی به اندازه کاغذهای عادی دارد.

این باتری پارچه ای تولیدکننده برق، در برابر فشار و کشیده شدن استقامت خوبی دارد و لذا در شرایط دشوار آب و هوایی و دمای بسیار بالا یا بسیار پایین نیز قابل استفاده خواهد بود.

سلول های سوختی "Microbial" از نظر برخی دانشمندان مناسب ترین منبع تامین انرژی در پوشیدنی های هوشمند توصیف شده اند، زیرا از طریق واکنش های پایدار آنزیمی برق تولید کرده و چرخه عمر طولانی دارند.

از این باتری ها در ابعاد و برش های مختلف می توان در انواع البسه استفاده کرد و انتظار می رود نصب آنها در آینده حتی بر روی ارگان های زنده یا بخش هایی از بدن ممکن شود.

البته این پوشیدنی ها هنوز در مراحل اولیه طراحی خود هستند و تا تکمیل آنها راه درازی در پیش است.

نظرات : 0

ثبت نظر

46398