۱۴۰۳ یکشنبه ۱۵ مهر

برج هوشمندی که تمیزکننده هوا و پارکینگ خودروهای پرنده است

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از اینهبیتت، شرکت طراحی و معماری ریچارد (RA+D) با مدیریت ریچارد مورتا کاستیلو طرح یک برج "انرژی صفر" برای میزبانی از خودروهای پرنده را ارائه کرده است.

 این برج بلند و هوشمند دارای سایت‌های فرود برای خودروهای پرنده خواهد بود؛ طرح‌های اولیه نشان‌دهنده یک ساختمان کاملا سبز (انرژی پاک) است، چراکه یک جنگل عمودی با 50 هزار درخت و درختچه در آن می‌تواند هوا را تمیز کند.

 

 

دبی در اوایل سال جاری تاکسی‌های پرنده را آزمایش کرد و شرکت معماری و طراحی ریچارد نیز از مقامات ایالت نوادا و اداره هواپیمایی فدرال اجازه پرواز وسایل نقلیه پرنده برای حمل و نقل را درخواست مجوز کرد؛ این شرکت شواهدی ارائه کرد مبنی بر این که وسایل نقلیه پرنده به زودی در آسمان ظاهر خواهند شد.

"RA+D" برای نخستین بار طرح‌های برج خودروی پرنده را در سال 2015 با برج مسکو معرفی کرد و اکنون می‌گوید که برج شانگهای می‌تواند سریع‌تر از انتظارات، بین سال‌های 2018 تا 2020 احداث شود.

 

 

طراحی این برج از هنر اژدهای چینی الهام گرفته شده است؛ ساختمان انرژی صفر که به صورت ساختمان با (برآیند) انرژی صفر (ZNE) شناخته می‌شود، ساختمانی با برآیند مصرف انرژی صفر با آلاینده کربن صفر سالیانه می‌باشد.

 

 

ایستگاه‌های پرواز به برج متصل هستند؛ همچنین این برج می‌تواند به طور طبیعی هوا را تمیز کند، چرا که گیاهان، کربن دی‌اکسید هوا را می‌گیرند.

فناوری‌های پاک نیز مانند یک کارخانه بازیافت آب با استفاده از روش ضد عفونی توسط امواج ماورای بنفش بخشی از طراحی این برج بلند و هوشمند هستند.

همچنین یک نیروگاه الکتریکی عمودی بر پایه انرژی خورشید، باد، آب و انرژی گرمایی زمین تعبیه خواهد شد.

این ساختمان چند منظوره شامل یک مرکز همایش، آزمایشگاه‌های زیست شناسی آب رودخانه و اقامتگاه‌ها خواهد بود.

این برج با بودجه 600 میلیون دلاری برای احداث در منطقه پودونگ شهر شانگهای طراحی شده است.


 

نظرات : 0

ثبت نظر

54436