۱۴۰۳ یکشنبه ۱۵ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی دوشنبه 4 دی

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: بازی های مشهور رایانه ای باهوش می شوند! 

محققان و بازی سازان از مدتی قبل تلاش برای افزودن هوش مصنوعی به تولیدات محبوب خود را آغاز کرده اند و انتظار می رود به زودی شاهد نتیجه این تلاش ها باشیم.

 شرکت یوبی سافت از جمله شرکت های سازنده بازی های ویدئویی است که از چند ماه قبل یک مرکز تحقیقاتی هوش مصنوعی به نام لافورج را تاسیس کرده و تعدادی از پژوهشگران دانشگاهی را در کنار کارمندان خود در آن به کار گرفته است.

این مرکز، دستاوردهایی هم داشته و از جمله نسخه ای تازه از یک بازی به نام واچ داگ ۲ را به طور محدود ارائه کرده که در آن خودروها و افراد پیاده در محیط شهری به مدد استفاده از هوش مصنوعی با یکدیگر تعاملات هوشمندانه ای دارند.

محققان می گویند از این فناوری هوش مصنوعی حتی می توان برای ارتقاء خودروهای خودران نیز استفاده کرد تا آنها در موقعیت های شلوغ به عابران پیاده برخورد نکنند و در مسیر مناسب باقی بمانند.

 مهم ترین مزیت این فناوری امکان تست آن بر روی خودروهای خودران در محیط مجازی و بدون نیاز به حرکت این خودروها در دنیای واقعی است.

از جمله دیگر مزایای استفاده از هوش مصنوعی در بازی های رایانه ای می توان به واقعی و باورپذیرتر کردن رفتار شخصیت های به کارگرفته شده در بازی های مختلف و حتی شناسایی کاربرانی اشاره کرد که در زمان اجرای بازی ها کلک می زنند یا رفتار مناسبی ندارند.

..................

 

خبر: کت و شلوار ضدبو، ضد آب و ضد لک تولید شده از مواد بازیافتی!

به تازگی کت و شلواری از پلاستیک بازیافتی و قهوه تولید شده که ضد بو، ضدلک، ضد آب و مقاوم در برابر اشعه مافوق بنفش است و چروک هم نمی شود.

این کت و شلوار که Ultra suit نام دارد، با فناوری های نوین تهیه شده و صاحب خود را از هرگونه بلایی ایمن نگه می دارد.

این کت و شلوار به دلیل ساخته شدن از بطری های پلاستیکی بازیافتی و قهوه، حافظ محیط زیست است.

..................

 

خبر: ربات ها احترام به حریم شخصی انسان ها را می آموزند

محققان در حال ارائه آموزش های ضروری به ربات ها هستند تا آنها بیاموزند چگونه به حریم شخصی انسان ها احترام بگذارند و فاصله ضروری را با افراد حفظ کنند.

ارتقاء فهم و درک ربات ها توسط پژوهشگران موجب می شود تا آنها در حین تعامل با انسان ها برخوردی با کسی نداشته باشند و گفتگو و همراهی با هر شخصی را به شکلی محترمانه تر و مناسب تر صورت دهند.

محققان دانشگاه ملی سان خوان در آرژانتین می گویند در جریان تعاملات مختلف با هر فردی، وی حریم شخصی خاص خود را دارد که باید توسط دیگران محترم شمرده شود.

این حریم بر حسب موقعیت و وظایف برنامه ریزی شده، توقعات فرهنگی، اولویت های فرد، شرایط اجتماعی و غیره متفاوت است.

به گفته این دانشمندان ربات ها باید به حریم شخصی انسان ها احترام بگذارند تا به تدریج در جامعه انسانی پذیرفته شوند و لذا سیستم های کنترلی جدیدی برای آنها طراحی شده که تحرکات و تعاملات ربات ها را با دقت بیشتری تنظیم می کند.

برای طراحی سیستم یادشده از الگوی تعامل یک رهبر و افراد تابع وی در محیط های مختلف الگو گرفته شده و انتظار می رود برنامه نویسی های ضروری و اقدامات سخت افزاری در این زمینه ظرف چند ماه آینده انجام شود.

..................

 

خبر: تشخیص چهره خودکار در المپیک ۲۰۲۰

قرار است المپیک ۲۰۲۰ توکیوی ژاپن به منظور جلوگیری از حملات تروریستی احتمالی و افزایش امنیت محیط ورزشی، به سیستم خودکار تشخیص چهره مجهز شود.

سیستم های خودکار تشخیص چهره و احراز هویت، تقریبا در ۴۰ درصد از خیابان های منتهی به بازی های المپیک و پارالمپیک که در شهر توکیوی ژاپن در سال ۲۰۲۰ میلادی برگزار می شود، نصب خواهد شد. 

این اقدام به منظور جلوگیری از هر گونه احتمال حملات تروریستی و خشونت آمیز و افزایش امنیت شهروندان، تماشاگران، خبرنگاران و همچنین ورزشکاران و مقامات کشورهای مختلف انجام خواهد شد. 

رایانه‌هایی که به دوربین‌های پیشرفته و فوق پیشرفته مجهز شده اند، قادر خواهند بود هویت و چهره تمامی افراد حاضر در ورزشگاهها و خیابان ها را تشخیص دهند و بدین ترتیب امنیت شهر به هنگام برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک افزایش  خواهد یافت.

برآورد شده است که در خلال بازی های المپیک و پارالمپیک توکیوی ژاپن، حدودا ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار نفر تماشاگر، خدمه بازی، مامور امنیتی، خبرنگار و ورزشکار حضور پیدا کرده و شرکت خواهند کرد.

مقامات و مسئولان مربوطه بر این باورند که بهره مندی از فناوری و سیستم های مجهز به هوش مصنوعی و تشخیص خودکار چهره و هویت مردم می تواند کمک بسزایی به افزایش امنیت شهر توکیو و همچنین بهتر و ایمن برگزار کردن مراسم المپیک ژاپن کند. 

المپیک توکیوی ژاپن از ۲۴ ژوئیه تا ۹ اوت تابستان سال ۲۰۲۰ میلادی برگزار خواهد شد.

..................

 

خبر: محافظ هوشمند آیفون ساخته شد

به تازگی محافظی هوشمند برای نمایشگر آیفون طراحی شده که Intelli+Smart Screen Protector نام گرفته است.

این محافظ دارای یک سیستم جهت یابی ساده است.

لایه حاوی مدار این محافظ، دکمه ای به آیفون می افزاید که تمام کلید های عملیاتی را در خود دارد.

این محافظ برای افرادی مناسب است که بیشتر اوقات فقط با یک دست از موبایل استفاده می کنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

88044