۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی دوشنبه 11 دی

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: شناسایی افراد از طریق نقاط یکتای صورت 

پژوهشگران مرکز رشد دانشگاه آزاد، نرم افزار تشخیص چهره‌ای را طراحی کرده اند که از طریق پردازش تصویر و شناسایی نقاط یکتای صورت، اقدام به شناسایی افراد خواهد کرد. 

در این نرم‌افزار بر اساس تصویری که از هر شخص گرفته می‌شود، نقاط یکتای صورت فرد و اطلاعات به دست آمده از او در بانک اطلاعاتی ذخیره سازی خواهد شد.

از این طریق زمانی که فرد در مقابل دوربین قرار می‌گیرد، چهره وی شناسایی و اسم او نمایش داده می‌شود، ولی قادر به شناسایی افراد ناشناس نیست.

در سیستم‌های پردازش تصویر موجود، فرد باید در مقابل دوربین به مدت 2 تا 5 ثانیه توقف کند، ولی با این نرم‌افزار، این سامانه نیازی به توقف در برابر دوربین ندارد.

این سامانه در ورودی سازمان‌ها و اماکن عمومی نصب می‌شود و کارمندان بدون توقف وارد می‌شوند و به این صورت ورود و خروج آنها ثبت خواهد شد و دیگر نیازی نیست تا فرد در برابر دوربین توقف کند.

سوژه‌یابی و تشخیص مجرمان از دیگر کاربردهای این نرم‌افزار است؛ در صورتی که پلیس در تعقیب فرد مجرمی باشد، با استفاده از این سامانه که در اماکن عمومی نصب می‌شود، قابل ردیابی است؛ ضمن آنکه از آن می‌توان برای شناسایی افراد مجرم در متروها نیز استفاده کرد.

همچنین در متروها که افراد زیادی آمد و رفت دارند، می‌توان به راحتی از خیل عظیم جمعیت، فرد مجرم را شناسایی کرد.

در حال حاضر این محصول در یک شرکت دارویی و یک مجموعه نظامی نصب شده است. 

..................

 

خبر: نرم‌افزاری برای خودران‌شدن خودروها

یک نرم افزار نویس خلاق به نام "جرج هاتز" نرم افزار رایگانی به نام "Comma.ai" طراحی کرده که با نصب آن بر روی خودروها می توان اتومبیل ها را خودران کرد.

جرج هاتز پیش از این با شکستن قفل گوشی آیفون، هک کردن کنسول بازی پلی استیشن 3 و اقداماتی از این دست به شهرت رسیده بود و حالا قصد دارد با تکمیل نرم افزار "Comma.ai" خودران کردن خودروها را در جهان تسهیل کند.

این نرم افزار با تحلیل داده های جمع آوری شده از طریق حسگرهای نصب شده بر روی خودروها و با استفاده از داده های در دسترس از طریق گوشی سرنشینان خودرو می تواند اتومبیل را هدایت کند.

در حال حاضر نسخه 04 این نرم افزار طراحی شده و آزمایش های اولیه بر روی آن با موفقیت انجام شده است.

اگر چه استفاده از این نرم افزار رایگان است ولی استفاده از آن در خودروها مستلزم وجود برخی تجهیزات و سخت افزارهاست که در صورت موجود نبودن مالکان خودروها باید حدود 1000 دلار صرف خرید و نصب آنها کنند.

از جمله خودروهایی که این نرم افزار فعلا با آنها سازگاری دارد می توان به 2016 Acura ILX و 2016 Honda Civic اشاره کرد.

.................

 

خبر: وی‌ چت به سیستم احراز هویت مجهز می‌شود

شرکت چینی تنسنت با همکاری دولت چین اپلیکیشن وی‌چت را به سیستم احراز هویت مجهز کرد.

این بسته‌ نرم‌افزاری "wechat identity cards" است.

این برنامه به شهروندان امکان می‌دهد از طریق فناوری تشخیص چهره احراز هویت شوند.

کاربران با استفاده از این برنامه قادر خواهند بود هر کاری را که نیاز به کارت شناسایی دارد انجام دهند.

از جمله‌ی این کارها می‌توان به رزرو اتاق در هتل و ثبت‌ نام برای خدمات دولتی اشاره کرد.

تمام این امور از طریق اسکن چهره‌ی فرد قابل انجام خواهند بود.

در این سیستم، هویت افراد از طریق سیستم هوش مصنوعی تشخیص داده می‌شود.

این برنامه قرار است از ماه آینده در سراسر کشور چین اجرایی شود.

..................

 

خبر: تهیه نقشه سه بعدی از انگلیس با هواپیماهای لیزری

انگلیس قصد دارد با اجرای طرحی، نقشه سه بعدی کل این کشور را با استفاده از هواپیماهای مجهز به اسکنرهای لیزری تهیه کند.

آژانس محیط زیست انگلیس مجری این طرح است و با اجرای آن نقشه سه بعدی دقیقی از ۱۳۰ کیلومتر مربع از خاک این کشور تهیه خواهد شد.

تکمیل این طرح سه سال زمان خواهد برد و برای این کار از فناوری لیزری لیدار استفاده خواهد شد تا نقشه سه بعدی کل کشور با دقت یک متر تهیه شود.

سیستم تصویربرداری لیزری لیدار از ۲۰ سال قبل مورد استفاده قرار گرفته تا از این طریق خطر غافلگیری در برابر بلای طبیعی و به خصوص سیل کاهش یابد.

پس از تکمیل این طرح در نواحی پرجمعیت برای اجرای آن در نواحی دورافتاده و پارک های ملی نیز اقدام خواهد شد.

تمامی اطلاعات جمع آوری شده از این طریق به رایگان در دسترس عموم مردم قرار می گیرد.

تهیه چنین نقشه ای به کارشناسان محیط زیست و برنامه ریزان شهری امکان می دهد تا برای فعالیت های آتی خود با دقت بیشتری برنامه ریزی کنند.

..................

 

خبر: تولید کیسه خواب مجهز به فن کوئل

بسیاری از علاقمندان به طبیعت گردی نگران تامین گرما و حفظ سلامت خود در نقاط دورافتاده و سرد هستند، اما اختراع کیسه خواب قابل اتصال به یک بخاری، مشکل این افراد را حل می کند.

از این پس ماجراجویان می توانند برای گرم کردن خود در حین استقرار در کوه وصحرا از کیسه خواب گرم "یورو بلاکان" استفاده کنند که گردش آب گرم در پوسته آن باعث جلوگیری از یخ زدن طبیعت گردان در سرمای زمستان می شود.

در بدنه کیسه خواب های عادی برای گرم نگهداشتن افراد، از فوم یا بسته های کوچک پرشده از هوا استفاده می شود؛ اما در بدنه این کیسه خواب جدید از مجموعه ای از لوله های باریک استفاده شده که به یک دستگاه گرم کننده خارجی متصل می شوند و به طور دائم آب گرم را در پوسته کیسه خواب جابجا می کنند و گرمای دائمی را به ارمغان می آورند.

این دستگاه گرم کننده می تواند بسیار متنوع باشد و به انتخاب کاربر انتخاب شود؛ به عنوان مثال با استفاده از یک گرم کننده ۲۳۰ گرمی پرشده با گاز بوتان می توان به مدت ۱۰ ساعت خود را گرم نگهداشت.

با استفاده از این سیستم می توان گرمای ۳۰ درجه را برای کیسه خواب تامین کرد.

تنظیم درجه گرمای کیسه خواب با استفاده از یک اهرم کوچک که بر روی آن تعبیه شده، صورت می گیرد.

قیمت این کیسه خواب ۳۹۰ دلار است.

نظرات : 0

ثبت نظر

22207