۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی چهارشنبه 13 دی

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

 

خبر: بزرگترین موشک تاریخ آماده پرتاب!

پرتاب بزرگترین موشک تاریخ احتمالا در ماه ژانویه همراه با یک دستگاه خودروی "تسلا رودستر" انجام خواهد شد.

 شرکت اسپیس‌ ایکس پس از پرتاب ماهواره "زوما" که پس از 5 ژانویه سوار بر فالکون 9 صورت می‌گیرد، قصد دارد بزرگترین موشک تاریخ را به فضا بفرستد.

دو روز دیگر موشک فالکون 9، یک ماهواره موسوم به "زوما" را به فضا خواهد برد؛ هیچ جزئیاتی راجع به این ماهواره فاش نشده است و هیچ یک از سازمان‌های دولتی آمریکا مالکیت آن را به عهده نگرفته‌اند و پیش‌بینی می‌شود این ماهواره یک ماهواره جاسوسی باشد.

 اندازه فالکون سنگین چشمگیر است؛ با بیش از 2200 تن وزن هنگام پرتاب، برابر با حدود 18 هواپیمای 747 با قدرت کامل، فالکون سنگین در واقع قدرتمندترین موشک عملیاتی در جهان خواهد بود.

جزئیات ماموریت هنوز مشخص نیست، اما "الون ماسک" گفته است که این موشک به همراه یک خودروی تسلا رودستر آلبالویی به مدار بیضوی یک میلیارد ساله مریخ خواهد رفت.

ماسک فاش کرد که محموله داخل موشک، خودروی آلبالویی رنگ خود او که یک "Tesla Roadster" است، خواهد بود و این پرتاب در حالی انجام خواهد شد که آهنگ اودیسه فضایی از "دیوید بوئی" پخش می شود.

قبل از پرتاب اسپیس‌ایکس باید برای نخستین بار تمام 27 موتور احتراق "Falcon Heavy" را بررسی کند؛ پرتاب تنها در صورتی انجام خواهد شد که این مرحله به طور کامل انجام و تایید شود.

به گفته ماسک حتی اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، هنوز هم احتمال انفجار فالکون و خودروی رودستر قبل از خروج از جو زمین وجود دارد.

..................

 

خبر: تولید انبوه کیت تشخیص سریع بیماری در ایران

یک شرکت دانش بنیان ایرانی با فناوری نانو، موفق به تولید انبوه کیت‌های تشخیص سریع در مواقع اضطراری مانند سکته قلبی، بارداری، مسمویت و عفونت شد.

 به‌طور مرسوم کیت‌های تشخیص سریع برای تشخیص‌های پزشکی یا برای آزمون‌های خانگی، در تشخیص سریع سکته قلبی، عفونت‌ها، مسمومیت‌ها، بارداری، مصرف مواد مخدر و توهم‌زا، تشخیص باقیمانده سموم در مواد غذایی و آب به کار می‌روند؛ به‌عنوان‌مثال، شناسایی مواد مخدر (متامفتامین) یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن‌هاست.

به دلیل مساحت سطحی زیاد نانوذرات طلا، زیرلایه موجود در محصول می‌تواند توسط آنتی‌بادی‌های متفاوت عامل‌دار شود که این منجر به حساسیت بیشتر آزمون می‌شود.

نانوذرات به دلیل اندازه‌های کوچکشان می‌توانند به‌ راحتی در میان تخلخل‌های نیترو سلولز حرکت کرده و به خط آزمون برسند؛ ازاین‌رو، رنگ قرمز کلوئید طلا برای استفاده در آزمون تشخیص سریع ضروری است.

شرکت زیست ابزار پژوهان، روزانه بالغ بر ٢٠ هزار عدد از انواع کیت‌های سریع یا رپید تست تولید می‌کند؛ این کیت‌ها نسبت به دیگر روش‌های تشخیص، ارزان، سریع و قابل‌حمل هستند و در بسیاری از رشته‌ها مانند پزشکی، دامپزشکی، صنایع غذایی و دارویی کاربرد دارند.

این آزمون‌ها برای نمایش نتایج نیاز به مقدار کمی نمونه دارند؛ از طرفی این آزمون‌ها کیفی بوده و معمولاً قادر به تشخیص ماده موردنظر در عرض ۱ تا ۱۰ دقیقه بوده که این زمان‌ها به نوع آزمون و نوع نمونه وابسته است.

این شرکت هم‌اکنون نیاز درمانی و تشخیصی دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز بهداشت و مراکز آزمایشگاهی و بیمارستانی کشور را تأمین می‌کند و موفق به کسب استانداردهای بین‌المللی و گواهی نانومقیاس شده است.

.................

 

خبر: پاوربانکی که یک شارژر بی سیم است

اگر به دنبال یک پاوربانک برای شارژ کردن سریع گوشی خود هستید، بد نیست پاوربانک "ویبا" را امتحان کنید که برای شارژ بی سیم نیز قابل استفاده است.

این پاوربانک که به گفته "اویدو" شرکت سازنده اش به زودی روانه بازار می شود، ۱۰۰ دلار قیمت دارد و مجهز به صفحه شارژ بی سیم Qi برای شارژ بی سیم است.

صفحه شارژ این پاوربانک هم برای شارژ بی سیم گوشی و هم برای شارژ بی سیم خود پاوربانک قابل استفاده است.

برای استفاده از این دستگاه تنها باید پاوربانک را بر روی صفحه شارژ یا در بالای آن قرار داد.

این پاوربانک ۵۰۰۰ میلی آمپر ظرفیت دارد و بنابراین با استفاده از آن می توان تقریبا دو گوشی را به طور کامل شارژ کرد.

انتظار می رود ارائه این محصول به بازار در ماه فوریه آغاز شود.

..................

 

خبر: ارزهای مجازی که رکورد جدید ثبت کردند

برخی ارزهای مجازی در روزهای اخیر رکوردهای تازه ای را به ثبت رسانده‌اند که نشان می‌دهد رونق بازار دیجیتال بر خلاف برخی برآوردها امری زودگذر و موقت نیست.

بررسی‌ها نشان می‌دهد 10 ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته شاهد افزایش ارزش فوق العاده ای بوده اند؛ اما این بار نوبت به ارزهای دیجیتال رقیب بیت کوین و به خصوص اتیریم و ریپل رسیده است.

در یک روز گذشته ارزش بیت کوین با افزایش 4.99 درصدی (معادل 14.043 دلار) ادامه یافته که این ارز را به محبوب ترین ارز موجود در بازار دیجیتال با مجموع ارزش 235.6 میلیارد دلار مبدل کرده است.

البته بیت کوین قبلا حداکثر ارزشی به میزان 19962 دلار را در ماه دسامبر به ثبت رسانده و پس از آن حدود 5000 دلار نزول کرد و بعید است به زودی باز هم به چنین رقمی دست یابد.

رشد دیگر ارزهای دیجیتال بسیار بیشتر از بیت کوین بوده است؛ ریپل که دومین ارز دیجیتال محبوب بازار محسوب می شود، رشدی 11.48 درصدی را شاهد بوده که به معنای افزایش ارزش 2.47 دلاری است.

اتیریم نیز که در رتبه سوم است، شاهد رشدی 16.97 درصدی بوده و حالا ارزش هر اتیریم معادل 889.77 دلار است.

استلار ارز دیجیتال دیگری است که فعلا در رتبه هشتم قرار دارد و با رشد خیره کننده 36.03 درصد، ارزش هر واحد از خود را به 665 دلار افزایش داده است.

دیگر ارزهای بازار دیجیتال مانند کاردانو، لایت کوین، نم، دش و غیره هم وضعیت مشابهی داشته اند.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال دیروز رکورد 654.2 میلیارد دلاری را به ثبت رساند و باید منتظر ماند و دید این وضعیت طی روزهای آینده چه تغییری می کند.

..................

 

خبر: کمک ربات‌ها به شیفت شب یک بیمارستان در ژاپن

یک بیمارستان در شهر ناگویای ژاپن از چهار ربات برای کمک در شیفت شب و حمل دارو و تجهیزات بین طبقات بهره خواهد گرفت.

البته از آنها برای عمل جراحی و در اتاق عمل استفاده نخواهد شد.

بیمارستان دانشگاه ناگویا در ماه فوریه، این 4 ربات را به مدت یک سال برای حمل دارو و نمونه‌های آزمایش میان طبقات مستقر خواهد کرد.

ربات‌ها عمدتا یخچال‌هایی با ظرفیت 90 لیتری دارند که توسط رادار و دوربین‌ها برای کنترل و نظارت توسط بیمارستان اداره می‌شوند.

این ربات‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند که هنگام نزدیک شدن به انسان و قرار گرفتن یک انسان در مسیرشان، مودبانه از وی عذرخواهی می‌کنند و اجازه عبور می‌خواهند.

کارکنان می‌توانند ربات‌ها را احضار کرده و فرابخوانند و با استفاده از یک تبلت، برای آنها یک مقصد برای بارگیری دارو تعیین کنند.

ناگویا این سیستم رباتی را با همکاری یک شرکت تابعه از تویوتا که قطعات الکترونیکی خودرو را تولید می‌کند، ساخته است.

اجرای آزمایشی این پروژه، ربات‌ها را از ساعت 17 تا 8 صبح در هنگام شیفت شبانه به کار می‌گیرد، چرا که افراد کمتری در حال عبور و مرور مابین طبقات هستند.

اگر مرحله آزمایشی به خوبی انجام شود، این مرکز ممکن است واحدهای بیشتری را در اختیار بگیرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

37868