۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی چهارشنبه 20 دی

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: تولید دستگاه تصفیه پساب رنگی با فناوری نانو توسط محققان کشور

محققان کشور موفق به ساخت دستگاه تصفیه پساب رنگی شدند که این محصول توسط ستاد توسعه فناوری نانو به تولید رسیده است.

محصول تولید شده دستگاه تصفیه پساب‌های رنگی با استفاده از روش الکترولیز با الکترود گرافیتی نانوساختار ایجاد شده به روش پلاسمای سرد است.

ترکیبات کربن دارای ویژگی‌های زیادی همچون غیرسمی بودن، هدایت الکتریکی بالا، پایداری مناسب در برابر مواد شیمیایی و پتانسیل بالا برای احیای اکسیژن است که آن‌ها را به گزینه‌ای مناسب جهت استفاده به عنوان الکترود کاتد تبدیل کرده است.

الکترودهای نانوساختار دارای نسبت بالایی از سطح به حجم و قیمت‌های پایین هستند؛ با استفاده از این الکترودها می‌توان به مقادیر زیادی از ضرایب انتقال جرم از اکسیژن محلول دست یافت.

از بین الکترودهای کربنی، الکترودهای از جنس گرافیت برای کاربردهای الکتروشیمیایی تجزیه‌ای و صنعتی مورد استفاده قرار گرفته‌است.

با استفاده از روش‌های مختلف اصلاح الکترود و در سیستم‌های گوناگون، حذف ترکیبات رنگی، حذف آلاینده p- نیتروفنول، حذف مواد رنگزای آزو و تولید هیدروژن پراکسید امکان پذیر شده است.

از بین روش‌های اصلاح الکترود روش‌های بر پایه پلاسما، عموما ارزان، پاک و آسان بوده و زمان بسیار اندکی در این فرآیندها نیاز است.

در این محصول به منظور تصفیه پساب، ابتدا الکترودهای کربنی را با استفاده از فرایند پلاسما اصلاح می کند و سطح ویژه آن را افزایش می‌دهند تا میزان H۲O۲ تولید شده روی سطح الکترود افزایش یابد، سپس الکترودهای اصلاح شده را به عنوان کاتد برای الکترولیز پساب مورد استفاده قرار می‌دهند.

این دستگاه توسط ستاد توسعه فناوری نانو به تایید رسیده و وارد بازار شده است.

..................

 

خبر: حسگر خواب نوکیا با قابلیت کار با IFTTT

بخش ابزار سلامتی نوکیا محصولات جدیدی را در نمایشگاه CES 2018 معرفی کرد؛ نخستین محصول، حسگر خواب Nokia sleep است.

این حسگر علاوه‌ بر کنترل خواب، می‌تواند با استفاده از IFTTT، اعمال تعیین‌شده‌ای را هنگام ورود کاربر به تخت‌خواب و خروج از آن انجام دهد.

با قرار دادن این سنسور زیر تشک، می‌توانید چرخه‌ خواب خود را در اپلیکیشن Nokia Health Mate بررسی کنید؛ شاخصه‌هایی نظیر میزان خواب سبک، خواب عمیق و حرکت سریع چشم‌ها و حتی خروپف شما قابل بررسی خواهند بود.

بهترین قابلیت این دستگاه سازگاری آن با IFTTT است؛ در نتیجه‌ این امکان، می‌توانید نوکیا اسلیپ را با دستگاه‌های دیگر مرتبط کنید.

در این حالت مثلا وقتی صبح از تخت‌خواب خارج می‌شوید، نوکیا اسلیپ می‌تواند به IFTTT بگوید که چراغ‌ها را روشن کند، دمای خانه را بالا ببرد، پرده‌ها را کنار بزند و اعمالی از این دست را اجرا کند.

همچنین نوکیا یک به‌روزرسانی برای Nokia Health در نظر گرفته است که بعد از دریافت آن، ارتباط بین حسگر مورد بحث و دستیار صوتی الکسا برقرار خواهد شد.

در نتیجه قادر خواهید بود مثلا از اسپیکر مجهز به الکسای خود در مورد کیفیت خوابتان سؤال کنید؛ این قابلیت فعلا در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد.

این حسگر جدید به‌ جای استفاده از بلوتوث با وای‌فای کار می‌کند و قرار است در سه‌ماهه‌ نخست سال به قیمت ۱۰۰ دلار روانه‌ی بازار شود.

.................

 

خبر: ساخت یک شهر هوشمند در "دنور" آمریکا

شرکت پاناسونیک در حال ساخت شهری هوشمند در آمریکا است که امکانات آن به نفع محیط زیست و مردم این شهر است.

در این پروژه قرار است یک شهر تمام هوشمند ساخته شود که با عنوان "شهرکنونی" نامگذاری شده است.

این شهر در خارج دنور که پرجمعیت‌ترین شهر"ایالت کلرادو" واقع در آمریکا است، در حال توسعه است و به عنوان یک تجربه آزمایشی برای ساخت شهرهایی است که می‌توانند از یک فاجعه، سالم بیرون بیایند.

این شهر دارای انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک و همچنین زیرساخت‌های پایدار خواهد بود که زندگی مردم را بهبود می‌بخشد.

توسعه این پروژه طی دو سال گذشته در یک منطقه ویران شده در نزدیکی فرودگاه دنور صورت گرفته است.

این پروژه 400 هکتاری یک شهر ترانزیتی با شبکه راه آهن سبک خواهد بود که شهر را به دنور و به فرودگاه متصل خواهد کرد.

همچنین این شهر دارای جاده های هوشمند است که برای خودروهای خودران، مدیریت پارکینگ و مسیرهای شاتل‌های اتوماتیک، مناسب خواهد بود.

این شهر همچنین دارای ویژگی‌های پایدار است؛ مانند یک "صفحه خورشیدی ریزشبکه" که می‌تواند انرژی چند روز شهر را در صورت وقوع یک فاجعه طبیعی، فراهم آورد.

چراغ های خیابان در این شهر چراغ‌های"LED" با قابلیت صرفه‌جویی در انرژی هستند. 

نخستین پروژه "شهرهوشمند" شرکت پاناسونیک، در شهر "فوجیساوا" واقع در کشور ژاپن بوده است که تا 70 درصد تولید دی اکسید کربن را نسبت به حد معمول کاهش داده است.

قرار است شهر هوشمند دنور طی هشت سال به اتمام برسد و پاناسونیک امیدوار است که نتایج مشابه با گذشته را در این شهر نیز مشاهده کند.

..................

 

خبر: مدیر آمازون ثروتمندترین مرد جهان شد

ارزش ثروت "جف بزوس" مدیر خرده فروشی آمازون به ۱۰۵.۱ میلیارد دلار رسید و به این ترتیب او ثروتمندترین مرد جهان به شمار می آید.

طی روزهای اخیر بهای سهام او در شرکت آمازون به بیشترین میزان رسید و به این ترتیب ارزش خالص ثروت او بالغ بر ۱۰۵.۱ میلیارد دلار شد.

در ۱۲ ماه گذشته ارزش سهام آمازون حدود ۵۷ درصد رشد کرد؛ از سوی دیگر تا این نقطه از سال جدید میلادی نیز ارزش سهام این خرده فروشی آنلاین ۶.۶ درصد دیگر نیز رشد کرده است.

این درحالی است که ارزش ثروت بیل گیتس مالک مایکروسافت در آوریل ۱۹۹۹ میلادی ۱۰۰ میلیارد دلار تخمین زده شده بود؛ البته مقدار کل ثروت گیتس هفته گذشته حدود ۹۳میلیارد دلار  بود.

گیتس در صورتی که صدها میلیون دلار از سهام مایکروسافت و میلیارد دلار پول نقد را به خیریه ها اعطا نکرده بود، ثروت او از مرز ۱۵۰ میلیارد دلار می گذشت.

..................

 

خبر: رونمایی از دستبند کنترل فشار خون "HearGuide" امرون در CES2018

شرکت ژاپنی امرون (Omron) در ادامه‌ پروژه‌ Zero، محصول جدیدی به نام HearGuide با قابلیت سنجش فشار خون را در نمایشگاه CES معرفی کرد.

این محصول که نوعی دستبند است، دور مچ بسته می‌شود و فعالیت‌های ورزشی و فشار خون را کنترل می‌کند.

در کنار این محصول، امرون نسخه‌ به‌روزشده‌ اپلیکیشن Omron Connect را که برای کار با هارت‌گاید طراحی شده است، نمایش داد.

نسخه‌ی جدید اپلیکیشن قرار است اول فوریه در دسترس عموم قرار بگیرد؛ اما در مورد پوشیدنی یادشده، امرون تاریخ عرضه قیمتی را اعلام نکرده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

72640