۱۴۰۳ یکشنبه ۱۵ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی یکشنبه 29 بهمن

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: شارژ راحت گوشی با کوله خورشیدی!

پولین ون دانگن نمونه اولیه یک کوله پشتی را تولید کرده که مجهز به یک صفحه خورشیدی منحصر به فرد برای ذخیره سازی انرژی خورشید و تبدیل آن به برق برای شارژ گوشی، تبلت و دیگر وسایل برقی است.

این کوله که رادیوس نام دارد به راحتی قابل استفاده است و نصب یک صفحه خورشیدی بر روی آن مشکلی در زمینه کاربرد عادی آن به وجود نمی آورد.

این صفحه خورشیدی همچنین نرم و منعطف است و تفاوت زیادی با صفحات خورشیدی بزرگ و سنگین عادی دارد.

انرژی ذخیره شده از این طریق با استفاده از یک کابل شارژ در دسترس است تا کاربران آن را به راحتی به گوشی و تبلت خود متصل کنند.

برای تولید این کوله از پارچه جیر دولایه استفاده شده است.

.................

 

خبر: پیش بینی درباره سرنوشت خودروی تسلا در فضا

خودروی الون ماسک که به تازگی به فضا ارسال شده و بخشی از آزمایش موشک اسپیس ایکس بوده، براساس تحقیق محققان دانشگاه تورنتو در نهایت با زمین یا زهره برخورد خواهد کرد.

این خودرو به عنوان بخشی از محموله آزمایشی موشک فالکون هوی در 6 فوریه به فضا فرستاده شده است.

در حالی که پروازهای آزمایش موشک معمولا دارای بارهای ساختگی هستند، الون ماسک بنیانگذار شرکت اسپیس ایکس به جای محموله ساختگی "تسلا رودستر" شخصی خود را با این موشک به فضا فرستاد.

هرچند این عملکرد تبلیغاتی است چون خودرو هیچ ابزار علمی ندارد، اما در حال حاضر در طبقه‌بندی جسم نزدیک به زمین جای گرفته است.

محققان مشخص کردند که اولین نزدیک شدن تسلا به ما در سال 2091 زمانی که چند صد هزار کیلومتر را طی کرده باشد خواهد بود.

در حال حاضر این خودرو بر روی مدار مریخ و زمین است؛ به این معنی که در مسیر بیضوی حرکت می‌کند که بارها و بارها آن را فراتر از مریخ برده و سپس دوباره از سمت خورشید به زمین برمی‌گردد.

مدار این خودرو با گذشت زمان وابسته به برخورد با زمین است، چون هرگونه تغییر کوچک در مسیر آن می‌تواند تاثیر زیادی بر مدار خودرو داشته باشد.

مسیر تسلا را می‌توان برای سال‌ها پیش‌بینی کرد، ولی پس از صدها سال و نزدیک شدن به زمین امکان پیش‌بینی دقیق مدار آن غیرممکن است.

.................

 

خبر: احتمال جریمه فیس بوک در بلژیک

رگولاتوری بلژیک به فیس بوک دستور داده تا از ردگیری فعالیت‌های کاربران وب در این کشور بدون جلب رضایت آنها خودداری کند.

بلژیکی ها می گویند اگر فیس بوک از این کار خود دست برندارد باید به ازای هر روز سوءاستفاده از کاربران و بررسی مخفیانه وبگردی آنها 250 هزار یورو جریمه بپردازد.

بررسی های مقامات بلژیکی نشان می دهد فیس بوک با استفاده از اسکریپت ها، کوکی ها، پلاگین ها و غیره اطلاعات فراوانی را در مورد هر فردی که از فیس بوک استفاده می کند جمع آوری می کند.

نکته جالب اینکه اقدامات غیرقانونی فیس بوک در این زمینه حتی افرادی که در این شبکه اجتماعی عضویت ندارند را در برمی‌گیرد.

فیس بوک همچنین به پنهان کاری در این زمینه و عدم اطلاع رسانی دقیق و کافی متهم شده است.

به گفته رگولاتوری بلژیک، در مورد آینده این اطلاعات و نحوه استفاده از آنها نگرانی ها و ابهامات زیادی وجود دارد و مشخص نیست در آینده از آنها چگونه استفاده می شود.

فیس بوک در برابر این حکم تقاضای فرجام خواهی دارد.

..................

 

خبر: رباتی که همبرگر می پزد!

فلیپی نام یک ربات دستیار آشپزی است که توسط شرکت میسو رباتیکس تولید شده و با استفاده از آن می تواند فرایند طبخ برخی از انواع غذاهای آماده مانند همبرگر را تسهیل و تسریع کرد.

شرکت سازنده که یک شرکت نوپای فناوری است، برای تولید انبوه این ربات تا به حال ۱۴ میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرده و قصد دارد در گام اول آن را در ۵۰ اغذیه فروشی نصب کند.

این ربات که متشکل از یک بازوی رباتیک است، با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی خود روند طبخ همبرگر را هر بار و با توجه به اطلاعات محیطی دریافتی بهبود می بخشد تا محصول نهایی با بهترین کیفیت طبخ شده باشد.

این بازوی رباتیک به سادگی قابل حمل و نصب در محل استفاده است و به گونه ای طراحی شده که با توجه به فضای محیط و معماری محل استفاده قابل تغییر باشد.

محصول یادشده دارای شش مفصل و همین طور حسگرهای حرارتی، سه بعدی و تعدادی دوربین برای شناسایی موانع محیطی است.

این ربات قادر به دریافت مستقیم سفارش غذا نیز هست و کارهایی مانند برداشتن همبرگر خام، قرار دادن آن بر روی فر، پشت و رو کردن و کنترل دائم زمان و دمای طبخ و در نهایت برداشتن آن از روی فر را انجام می دهد.

..................

 

خبر: احداث نخستین مزرعه خورشیدی شناور

دولت هلند یک بار دیگر قصد نشان دادن تعهد جدی خود برای یافتن راه حل‌های انرژی پایدار دارد؛ به همین منظور یک مزرعه انرژی خورشیدی شناور که در نوع خودش اولین است، اکنون در حال توسعه در این کشور است.

یک شرکت هلندی بنام اقیانوس انرژی (Oceans of Energy) که سیستم‌های شناور را برای تولید انرژی پاک تولید می‌کند، این پروژه را به نام " Solar-at-Sea" توسعه می‌دهد.

این پروژه 1.48 میلیون دلار از سوی وزارت امور اقتصادی و امور آب و هوای هلند برای سه سال آینده دریافت می‌کند.

انجام این پروژه با همکاری موسسات تحقیقاتی، دانشگاه‌ها، شرکت‌های انرژی و سازمان‌های مختلف دولتی صورت می گیرد.

ابتدا یک مزرعه با مساحت 30 متر مربع به صورت آزمایشی نصب خواهد شد تا در صورت موفقیت‌آمیز بودن، مزرعه نهایی که 2500 متر مربع مساحت خواهد داشت را تا سال 2021 مستقر کنند.

احداث این پروژه راه را برای توسعه و نصب چندین مزرعه بزرگ خورشیدی شناور هموار خواهد کرد.

مزرعه خورشیدی شناور، راهی برای تمام دنیا خواهد بود، چرا که بسیاری از جمعیت زمین در مناطق ساحلی زندگی می‌کنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

83539