۱۴۰۳ یکشنبه ۱۵ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی سه شنبه 14 فروردین

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: استفاده اپل از تراشه‌های تولیدی خود به جای اینتل 

اپل در حال ساخت تراشه‌ها و چیپ‌هایی برای استفاده در رایانه‌های Mac است، در حالی که تاکنون عمدتا از پردازنده‌های اینتل استفاده کرده است.

این شرکت همچنین تراشه‌های مخصوص خود را برای دستگاه‌های iOS و اپل واچ می‌سازد.

فرآیند جایگزینی پردازنده‌های اینتل، به نام کالاماتا "Kalamata"، هنوز در مراحل اولیه است اما این جایگزینی در رایانه‌های مک از اوایل سال 2020 آغاز خواهد شد.

تراشه‌های اپل برای این شرکت معنی‌دار است، خصوصا به این دلیل که معماری تراشه‌های اینتل و دیگر تولیدکنندگان، اخیرا در معرض برخی مسائل امنیتی پیشرفته قرار گرفته است.

.................

 

خبر: ساخت ماشین ترجمه افکار به متن! 

محققان دانشگاه کالیفرنیا یک ماشین خارق العاده ساخته اند که می تواند افکار کاربر را به طور لحظه ای ترجمه کرده و آن را به شکل متن نمایش دهد.

این ماشین با تعبیر اصوات صدادار و بی صدا در مغز  می تواند افکار را با صحت ۹۰ درصد نمایش دهد و در آینده به بیمارانی کمک می کند که نمی توانند صحبت یا حرکت کنند.

ماشین مذکور ترکیبی از اصوات صدادار و بی صدا را که هنگام جمله سازی در مغز استفاده می شود، ثبت و تحلیل می کند؛ همچنین این جملات را با توجه به سیگنال های عصبی تعبیر و در مرحله بعد به متن تبدیل می کند.

با توجه به عملکرد  این ماشین و ظرفیت آن برای گسترش می توان به جرات ادعا کرد به عنوان یک پروتز کلامی کاربرد دارد.

.................

 

خبر: سوشی با چاپ سه بعدی هم به بازار آمد! 

یک شرکت ژاپنی اوپن میلز موفق به عرضه سوشی های ۸ بیتی شده که با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی تولید می شوند و کیفیت بسیار بالایی دارند.

این شرکت قصد دارد از این طریق تغییراتی بنیادین در شیوه تولید و توزیع غذای انسان در سال های آینده ایجاد کند.

در این چاپگر از یک سیستم تولید سوشی مبتنی بر آب برای افزودن انواع طعم دهنده ها، مواد غذایی و افزودنی و حتی رنگ استفاده می شود و لذا نتیجه کار سوشی هایی بسیار متنوع و خوش طعم است.

به گفته اوپن میلز با ارتقاء این فناوری در آینده غذاهایی با طعم، بافت، رنگ ها، افزودنی ها و ابعاد بسیار متنوع تولید می شوند که نظر همگان را تامین خواهند کرد.

در چاپگر سه بعدی این شرکت از یک بازوی رباتیک هم برای افزایش دقت فرایند تولید سوشی استفاده شده است.

..................

 

خبر: تخته موج سواری هم برقی شد!

شرکت تجاری بلی شارک موفق به تولید دو مدل از تخته های موج سواری شده که برقی هستند و قرار است با قیمتی نه چندان بالا روانه بازار شود.

تخته موج سواری مناسب فعالیت های نمایشی از پلیمر تقویت شده تولید شده است و همراه با باتری ۳۰ کیلوگرم وزن دارد و حداکثر سرعت آن به ۳۲ کیلومتر در ساعت می رسد.

مدل ورزشی این محصول که در تولید آن بیشتر از فیبر کربنی استفاده شده با سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت حرکت می کند.

باتری های مورد استفاده در این تخته های موج سواری بعد از ۲ ساعت شارژ می شوند و هر بار می توان به مدت ۴۰ الی ۷۰ دقیقه از آنها استفاده کرد.

کنترل این محصول با استفاده از یک دستگیره متصل به دریچه گاز صورت می گیرد و توقف سریع حرکت تخته موج سواری نیز با استفاده از کمربند دارای دکمه خاص خاموشی ممکن است.

آموزش استفاده از این محصول به ۵ دقیقه زمان نیاز دارد و قیمت مدل نمایشی و ورزشی این آن به ترتیب ۶ و ۹ هزار دلار خواهد بود.

..................

 

خبر: خروج اپلیکیشن اینستاگرام از ساعت‌های هوشمند اپل!

کاربران اپلیکیشن شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام به تازگی اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند از طریق ساعت هوشمند اپل واچ خود به این شبکه دسترسی داشته و از آن استفاده کنند.

اینستاگرام در جدیدترین نسخه خود(۳۹.۰) که روز دوشنبه منتشر شد، رسما عدم پشتیبانی خود از ساعت‌های هوشمند اپل را نشان داد، چراکه این نسخه بروزرسانی شده روی اپل واچ وجود ندارد و این بدان معناست که نسخه جدید اینستاگرام  روی اپل واچ قابل دسترسی و آپدیت نیست.

البته کاربران همچنان می توانند از نسخه های قبلی این اپلیکیشن روی ساعت هوشمند خود استفاده کنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

31366