۱۴۰۳ یکشنبه ۱۵ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی جمعه 17 فروردین

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: اقامت در هتل فضایی تا ۲۰۲۲ ممکن می شود 

تا چهار سال دیگر توریست های ثروتمند می توانند به هتلی در فضا سفر کنند.

در همین راستا استارت آپ "Orion Span" تصمیم دارد ایستگاه فضایی "Aura Station" خود را در اواخر ۲۰۲۱ میلادی افتتاح کند و از ۲۰۲۲ پذیرای مهمانان در آن باشد.

بهای اقامت ۱۲ روزه در این  ایستگاه از ۹.۵ میلیون دلار آغاز می شود که این قیمت کمتر از بهایی است که توریست های فضایی پیشین پرداخت کرده اند.

به تازگی فناوری و نوآوری های زیادی فراهم شده تا در ایستگاه های فضایی از اتوماسیون بیشتری استفاده شود؛ به این ترتیب نیازی به راهپیمایی در فضا یا انجام فعالیت هایی خارج از فضاپیما نخواهد بود.

..................

 

خبر: اعتراف فیس بوک به فاش کردن اطلاعات ٨٧ میلیون کاربر 

مایک شروفر مدیر ارشد فناوری در فیس بوک اعلام کرد این شرکت اطلاعات بیش از ٨٧ میلیون کاربر را با کمبریج آنالیتیکا(یک شرکت مشاوره سیاسی) به اشتراک گذاشته است.

شروفر اطلاعات جدید را در یک پست وبلاگی منتشر کرده و به ایجاد ٩ تغییر در پلتفرم فیس بوک نیز اشاره کرده است.

به گفته شروفر بیشتر کاربرانی که از اطلاعاتشان سوءاستفاده شده، ساکن آمریکا هستند؛ این در حالی است که قبلا تخمین زده می شد اطلاعات ٥٠ میلیون کاربر در اختیار این شرکت قرار داشته است.

..................

 

خبر: کنترل آیفون بدون لمس کردن صفحه نمایشگر 

گزارش های جدید نشان می دهد اپل مشغول ساخت آیفون هایی با قابلیت کنترل بدون لمس و نمایشگرهای خمیده است.

با این ویژگی، کاربر می تواند با تکان دادن انگشت یا دست در نزدیکی نمایشگر  آن را کنترل کند.

این ویژگی به اپل کمک می کند محصولات خود را در بازار متمایز کند؛ این فناوری احتمالا تا دوسال دیگر آماده خواهد بود.

..................

 

خبر: با این دستگاه از هر جای جهان پیامک و ایمیل بزنید!

این دستگاه که "سامویر گلوبال هات اسپات" نام دارد، قابلیت های متعددی دارد که می تواند به یک همراه همیشگی برای مسافران و جهانگردان کوله به دوش مبدل شود.

این محصول کوچک که توسط شرکت "سام ویر لبز" تولید شده و چند گرم بیشتر وزن ندارد، قابلیت اتصال به گوشی های اندرویدی و آیفون را از طریق بلوتوث دارد و از قابلیت ردگیری موقعیت مکانی با استفاده از جی پی اس هم برخوردار است.

دریافت گزارش وضعیت آب و هوا و هشدارهای مربوط به موقعیت محلی فرد و همین طور به اشتراک گذاری موقعیت مکانی و نقشه محلی هم از این طریق ممکن است.

ابزار یادشده به صورت ضدآب طراحی شده تا به مدت 30 دقیقه در عمق یک متری آب دوام بیاورد.

عمر باتری این محصول برای ارسال و دریافت هزار پیام بدون نیاز به شارژ مجدد کافی است و هزینه استفاده از خدمات آن از 15 تا 50 دلار در ماه در نوسان است؛ قیمت این محصول 450 دلار است.

..................

 

خبر: تشخیص آریتمی قلبی با گوشی هوشمند

پژوهشگران دانشگاه تورکو در فنلاند، قصد دارند از یک شتاب‌سنج که در بیشتر گوشی‌های هوشمند موجود است، در تشخیص "فیبریلاسیون دهلیزی" (Atrial fibrillation) استفاده کنند.

این فناوری جدید که " gyrocardiography" نام دارد و ممکن است در تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی، به رقیبی برای "نوار قلب" (ECG) تبدیل شود، به بیماران این امکان را می‌دهد که ضربان قلب خود را بدون نیاز به ابزار اضافی و فقط از گوشی‌های هوشمند بشنوند.

ابداع این فناوری که در طول چند سال صورت گرفت، در ابتدا با حسگرهای مستقلی آغاز شد که به پوست متصل می‌شدند اما با پیشرفت نرم‌افزار پردازشگر این ابزار و حساس‌تر شدن شتاب‌سنج‌های درون گوشی‌های هوشمند، پژوهشگران توانستند همه این فناوری را به یک اپلیکیشن گوشی هوشمند منتقل کنند.

در بررسی اخیر، این اپلیکیشن با نوار قلب بیماران مقایسه شد و 94 درصد حساسیت و 100 درصد ویژگی را در تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی نشان داد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

88908