۱۴۰۳ یکشنبه ۱۵ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی شنبه 18 فروردین

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: طراحی اپلیکیشن ارزیابی علائم پارکینسون 

دانشمندان دانشگاه "جان هاپکینز"، دانشگاه پزشکی "روچستر" و دانشگاه "آستن" یک برنامه برای اندازه‌گیری علائم بیماری پارکینسون طراحی کرده‌اند.

برنامه "هاپکینز پی دی" از میکروفون گوشی‌های هوشمند، صفحه نمایش لمسی و شتاب سنج برای ارزیابی علائم بیماران استفاده می‌کند و همانطور که بیماران با گوشی کار می‌کنند، این برنامه راه رفتن و تعادل بیماران را اندازه گیری می‌کند.

بیماران می‌توانند از این برنامه برای آزمایش خودشان در هر زمان و هر کجا که بخواهند استفاده کنند تا متوجه شدت بیماری پارکینسون خود شوند و سپس این علائم را با پزشکان خود به اشتراک بگذارند.

هم‌اکنون این برنامه روی سیستم عامل اندروید کار می‌کند و از وبسایت Parkinson’s Voice Initiative در دسترس است، نسخه ios این برنامه موسوم به mPower از اپ استور قابل دانلود است.

این تحقیق در مجله "JAMA Neurologhy" منتشر شده است.

.................

 

خبر: دیجیتالی شدن نگهداری از کودکان توسط گوگل 

بر اساس حق اختراعی که گوگل به ثبت رسانده است، یک پلتفورم جامع و قابل انطباق برای کمک به والدین طراحی می شود تا به آنها برای نگهداری نوزادان و کنترل شرایطشان کمک شود؛ این محصول با پلتفورم هوشمند گوگل هم سازگاری دارد.

امکان اتصال این پلتفورم به حداقل ۱۰ محصول خانگی وجود دارد تا از آنها برای کنترل نوزادان و محافظت از افراد استفاده شود؛ این پلتفورم در صورت وقوع هر مشکلی برای نوزاد، پیام هشداری را برای والدین او ارسال می کند.

در این سیستم از مجموعه ای از ابزار حفاظتی و کنترل، انواع حسگرهای حرارتی، صوتی، و دوربین های مختلف برای کنترل لامپ ها، قفل درها، جریان برق و سیستم های امنیتی استفاده می شود.

سیستم مذکور زمانی که والدین به خاطر ترافیک، سانحه یا هر علت دیگری دیر به منزل برسند قادر به کنترل شرایط خانه و تامین امنیت و نیازهای نوزاد هم خواهند بود.

.................

 

خبر: ساخت آفت‌کش‌های سازگار با طبیعت

پژوهشگران فنلاندی و فرانسوی، در حال ساخت آفت‌کش‌هایی از "اسید ریبونوکلئیک" هستند که به گیاه آسیب نمی‌رسانند.

این پژوهشگران، به جای استفاده از مواد شیمیایی سمی، در حال ابداع راه‌های جدیدی برای تولید واکسن‌هایی از جنس "اسید ریبونوکلئیک"(RNA) هستند که آفت‌های خاص را بدون آسیب رساندن به گیاهان میزبان، هدف قرار می‌دهد.

ایده پژوهشگران این است که مولکول‌های اسید ریبونوکلئیک می‌توانند به طور مستقیم روی برگ‌های گیاه اسپری، در آن جذب شوند و هنگام حمله، آنچه دخالت RNA نام دارد، به کار بیاندازند.

این واکسن، به سرعت در طبیعت تجزیه می‌شود؛ بنابراین مانند برخی از آفت‌کش‌ها روی گیاه انباشته نمی‌شود.

..................

 

خبر: دستگاه تایپ افکار ساخته شد

  محققان MIT دستگاهی ساخته اند که می تواند با رصد سیگنال های عضلانی عصبی در صورت فرد جملات او را قبل از بیان شدن در رایانه تایپ کند.

دستگاه "AlterEgo" به جای برقراری ارتباط با دستگاه های هوشمند، در سکوت افکار کاربر را ترجمه می کند.

هنگامیکه فرد تصمیم می گیرد جمله ای را به زبان بیاورد، مغز او سیگنالی به عضله های صورت می فرستد؛ این روند حتی بدون آنکه فرد کلامی بر زبان بیاورد انجام می شود.

الکترودهای موجود در دستگاه سیگنال های عصبی عضلانی در فک و صورت را رصد می کند.

در مرحله بعد سیگنال ها به یک سیستم ماشین یادگیری ارائه می شوند که برای برقراری ارتباط میان سیگنال ها و واژه های خاصی آموزش دیده است.

این دستگاه شامل دو هدفون است که ارتعاشات استخوان های صورت و گوش داخلی را منتقل می کنند.

AlterEgo  به کاربر اجازه می دهد بدون ردیابی با گوگل ارتباط برقرار کند؛ صحت عملکرد این دستگاه ۹۰ درصد است.

..................

 

خبر: احتمال استفاده ناسا از فضاپیمای مسافربری "بوئینگ"

ناسا اعلام کرد که قرارداد خدمات تجاری خود را با "بوئینگ" به‌ روز کرده است.

بوئینگ یکی از دو پیمانکاری است که در حال ساخت یک وسیله نقلیه مسافربری است که در قادر به حمل فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی و بازگرداندن آنها خواهد بود.

این تغییر در نخستین پرواز آزمایشی "بوئینگ" لحاظ خواهد شد و طی دو هفته تا شش ماه، همراه با اضافه کردن یک جا برای یک خدمه دیگر تکمیل می شود.

دیوان محاسبات آمریکا در ماه ژانویه گزارش داد که گواهینامه پرواز انسانی-فضایی "بوئینگ" و "اسپیس‌ایکس" به احتمال زیاد تا پایان سال 2019 به تعویق خواهد افتاد.

به گفته ناسا تنها راه این است که پروازهای آزمایشی "اسپیس‌ایکس" و "بوئینگ"  به عنوان پرواز واقعی انجام شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

47640