۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی سه شنبه 21 فروردین

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: ساخت ربات‌های تعاملی برای آموزش زبان انگلیسی  

محققان دانشگاه آزاد اصفهان ربات‌های تعاملی را طراحی کرده و ساختند که با روش‌های نوین اقدام به زبات‌آموزی فراگیران زبان انگلیسی می‌کند. 

در این ربات امکان پرسش و پاسخ وجود دارد و زبان‌آموزان باید بر اساس پرسشی که ربات از آنها می‌پرسد، پاسخ دهند و زمانی که پاسخ داده شد، نام زبان‌آموز در ربات ذخیره خواهد شد و به وی امتیاز داده می‌شود و بر این اساس درباره آنها ارزیابی صورت می‌گیرد.

از آنجایی که با استفاده از این ربات، روش‌های سنتی به کنار گذاشته شده، کلاس‌ آموزشی با نشاط بیشتری برگزار می‌شود و زبان‌آموزان جرات حرف زدن به زبان انگلیسی را خواهند داشت.

اتصال به اینترنت یکی دیگر از قابلیت‌های این ربات است؛ زیرا این ربات در برخی موارد پاسخ سوالاتی که پرسیده می‌شود را نمی‌داند؛ از این رو می‌تواند با اتصال به اینترنت، اطلاعات لازم را از گوگل جستجو کند و در اختیار زبان‌آموزان قرار دهد.

این ربات به زبان انگلیسی برنامه‌ریزی شده و به سوالاتی که به فارسی به آن ارائه شود، پاسخ نخواهد داد؛ علاوه بر آن در صورت بروز اشتباهی در گفتار زبان‌آموزان، آن را اصلاح می‌کند.

.................

 

خبر: الون ماسک بخشی از فضاپیمای بی.اف.آر را رونمایی کرد 

الون ماسک یک عکس در شبکه اجتماعی اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت که این تصویر ابزار اصلی تشکل دهنده بدنه فضاپیما بی.اف.آر (BFR) شرکت اسپیس ایکس را نشان می‌دهد.

این دستگاه عظیم برای ساخت بدنه و قسمت‌های بالایی فضاپیما مورد استفاده قرار گرفته است.

این دستگاه یک ماندرل چرخشی است که در آن فیبرکربن فوق سبک نوری استفاده شده است تا قسمت اصلی فضاپیما بی.اف.آر را تشکیل دهد.

در این عکس ماسک "تسلا مدل 3" را در کنار ابزار اصلی بدنه فضاپیما قرار داده تا اندازه عظیم این فضاپیما را به نمایش بگذارد.

فضاپیما بی.اف.آر نزدیک به 106متر ارتفاع دارد و یک سفینه فضایی واقعا غول‌پیکر است؛ در طراحی فعلی آن مجموعا از 37 موتور استفاده شده که از این تعداد، 31 موتور در بخش تقویت کننده موشک و 6 موتور در فضاپیما وجود دارد.

پرتاب و فرود این سفینه فضایی  به صورت عمودی انجام می‌شود؛ نخستین پرواز این فضاپیما به مریخ در نیمه نخست سال 2019 انجام می شود.

این فضاپیما ماهواره‌ها را به مدار و خدمه و محموله‌ها را به ایستگاه بین‌المللی فضایی خواهد برد و حتی ماموریت‌های سفر انسان به ماه و مریخ را انجام خواهد داد.

.................

 

خبر: قدرتمندترین تبلت دنیا با سیستم عامل کروم عرضه شد

اچ پی با عرضه تبلت کروم بوک ایکس ۲، نخستین تبلت مجهز به سیستم عامل کروم را تولید کرده که دارای یک صفحه کلید مجهز و متناسب است.

این تبلت همراه با یک قلم هوشمند عرضه شده که استفاده از آن را تسهیل می کند.

نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی با دقت ۲۴۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل هم از جمله دیگر مزایای این محصول است.

پردازنده مرکزی اینتل، ۴ گیگابایت رم، بلندگوی استریو، دو پرت یو اس بی نوع ۳ و یک جک هدست از جمله دیگر مزایای این محصول است.

این تبلت ۶۰۰ دلار قیمت گذاری شده و دارای ۳۲ گیگابایت حافظه است که از طریق حافظه میکرو اس دی قابل افزایش می باشد.

..................

 

خبر: خدمات اختصاصی ابری مایکروسافت برای بازی‌سازان

مایکروسافت سیستم جدیدی در زمینه بازی راه‌اندازی نموده است تا به صورت گسترده‌تر مراکز توسعه‌دهنده بازی و سیستم‌های نرم‌افزاری مرتبط را تحت پوشش قرار دهد.

 بر اساس این سیستم، شرکت‌های تولیدکننده و توزیع‌کننده بازی به صورت گسترده می‌توانند از مزایای اختصاصی پلتفرم پردازش ابری Azure مایکروسافت بهره‌مند شوند و در آینده، بازی‌های مبتنی بر این فضا را با قابلیت دسترسی آسان از همه نقاط کره‌ خاکی برای کاربران فراهم سازند.

در حال حاضر انواع مختلف خدمات مرتبط با بازی روی پلتفرم پردازش ابری مایکروسافت ارائه شده و این شرکت قصد دارد خدمات مذکور را برای شرکت‌های مرتبط اختصاصی کند.

..................

 

خبر: اریکسون و استرالیا در راه 5G

شرکت شبکه ملی پهنای باند استرالیا (NBN) قصد دارد به منظور ایجاد و توسعه زیرساخت های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت 5G در شهر ملبورن با شرکت اریکسون همکاری کند.

تاکنون کشورهای متعددی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و بسیاری از کشورهای اروپایی برای توسعه زیرساخت‌های لازم برای اجرای آزمایشی و برقراری نسل پنجم اینترنت پرسرعت 5G اقدامات زیادی را انجام داده‌اند.

به گفته ری اووِن - مدیر ارشد فناوری شرکت NBN - برقراری آزمایشی این نسل جدید از اینترنت به ما این امکان را می‌دهد تا پهنای باند شبکه خود را بسنجیم و درصورت لزوم، زیرساخت‌های لازم برای توسعه آن را فراهم بیاوریم.

شرکت NBN استرالیا دارای بالغ بر ۲۵۰۰ پروژه بزرگ مخابراتی، اینترنتی و بی سیم در سطح این کشور پهناور است و فعالیت‌های مخابراتی گسترده‌ای را در شهرهای مختلف استرالیا انجام داده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

88600