۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی یکشنبه 2 اردیبهشت

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

خبر: صخره های مرجانی را از سطح آب به تصویر بکشید 

یک محقق سازمان فضایی امریکا (ناسا) سیستم جدیدی را ساخته است که امکان تصویربرداری از صخره های مرجانی را از سطح آب فراهم می کند.

این سیستم جدید متشکل از یک دوربین به نام Fluid Cam و یک نرم افزار موسوم بهFluid lensing است.

این نرم افزار اثر شکست نور در آب را در تصاویر از بین می برد و امکان ضبط تصاویر صخره های مرجانی را با دقتی در حد سانتیمتر فراهم می کند.

این نرم افزار روی دروبین Fluid Cam نصب می شود و می توان دوربین را به یک ربات پرنده متصل کرد تا تصویربرداری را از بالای سطح آب انجام دهد.

محققان برای ساخت این سیستم از فناوری آموزش ماشین استفاده کردند و تمام اطلاعاتی را که درباره صخره های مرجانی داشتند در قالب یک بانک اطلاعاتی در اختیار یک سوپرکامپیوتر قرار دادند تا آن ها را طبقه بندی کند و از نتایج آن برای پردازش تصاویر بهره بگیرد.

تجزیه و تحلیل و اطلاع از وضعیت سلامت صخره های مرجانی برای صنعت ماهیگیری، گردشگری و شکوفایی اکوسیستم اقیانوس ها امری ضروری است.

.................

 

خبر: اتاق خاص علاقمندان به بازی های رایانه ای در یک هتل

شعبه هتل هیلتون در کشور پاناما در کنار ارائه خدمات وای – فای رایگان اتاق خاصی را به نصب تجهیزات مناسب برای اجرای پیشرفته ترین بازی های ویدئویی اختصاص داده است.

افرادی که در اتاق ۲۴۲۵ این هتل اقامت کنند، می توانند با استفاده از رایانه بازی خاص تولیدی شرکت Alienware، نمایشگر فوق دقیق نصب شده در اتاق، سیستم صوتی فراگیر و حتی یک هدست واقعیت مجازی تولیدی شرکت Occulus Rift به اجرای بازی های محبوب خود بپردازند.

دمای این اتاق با استفاده از فناوری خاص ناسا موسوم به اوت کاست به طور خودکار تنظیم می شود تا علاقمندان فقط بر روی اجرای بازی های ویدئویی متمرکز شوند.

نمایشگر او–لد و ۶۵ اینچی این اتاق از دقت ۴K برخوردار است و رایانه موجود در آن دارای پردازنده 8700 - 7Intel Core i و کارت گرافیک  Ti 1080 GeForce GTX می باشد.

هزینه هر شب اقامت در این اتاق ۳۴۹ دلار است.

.................

 

خبر: شناسایی کودک آزاران در فضای مجازی ممکن شد

به تازگی الگوریتمی به نام CATT ساخته شده که با تحلیل ۴۳۵۳ پیام در چت های مختلف، کودک آزاران در فضای مجازی را شناسایی می کند و اجازه نمی دهد آنها در دنیای واقعی با کودکان ملاقات کنند.

محققان دانشگاه پوردو در ایالت ایندیانا برای این منظور از فرایندی به نام «تجزیه و تحلیل گفتمان آماری» برای شناسایی روندهای مختلف استفاده از کلمات و الگوهای محاوره و چت استفاده کردند. 

CATT با ردیابی محاورات مشکوک در چت روم ها (که احتمالا به ملاقات کودک آزار و قربانی منتهی می شود) به پلیس اطلاع می دهد.

..................

 

خبر: تولید خودروی برقی با شتاب صفر تا صد کمتر از دو ثانیه

رقابت برای تولید خودروهای برقی پیشرفته روز به روز در حال افزایش است و شرکت «پینینفارینا» از تولید خودروی برقی جدیدی خبر داده که شتاب صفر تا صد آن کمتر از دو ثانیه است.

شتاب این خودرو تا بدان حد بالاست که سرعت آن در عرض تنها ۱۱ ثانیه به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد؛ حداکثر سرعت خودروی مذکور ۴۰۰ کیلومتر در ساعت است که در میان خودروهای برقی رقمی بسیار قابل توجه به نظر می رسد.

شتاب بالای این خودرو ناشی از نصب دو موتور برقی قدرتمند و تعداد زیادی باتری است که با یک بار شارژ می توانند مسافتی ۵۰۰ کیلومتری را طی کنند.

پیش بینی شده که این محصول در سال ۲۰۲۰ در دسترس علاقمندان قرار می گیرد.

..................

 

خبر: دوربین ردیاب تومور سرطانی ساخته شد

محققان آمریکایی با الهام از چشم پروانه دوربینی ساخته اند که می تواند تومورهای پنهان سرطانی را ردیابی کند.

این دستگاه کوچک با استفاده از اشعه مادون قرمز تومور را حس می کند.

این دوربین به یک عینک متصل می شود که جراح از آن استفاده می کند.

سیگنال های ریز دوربین نشان می دهد بعد از جراحی آیا اثری از تومور باقی مانده است یا خیر.

هزینه ساخت این دوربین ۲۰۰ دلار است.

نظرات : 0

ثبت نظر

91886