۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی جمعه 7 اردیبهشت

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

 

خبر: ساخت موبایل هوشمند با صفحه کلید بریل 

پژوهشگران مرکز رشد واحدهای دانشگاه آزاد سنندج موفق به طراحی و ساخت موبایل هوشمند ویژه نابینایان شدند.

این دستبند الکترونیکی با بسته شدن به دست فرد نابینا،‌ از طریق بلوتوث به موبایل هوشمند متصل می‌شود و از این طریق فرد می‌تواند فرامین کنترلی را از طریق صفحه کلید بریل به دستبند ارسال کند.

موبایل نابینایان دارای کلیدهایی برای رد تماس و پاسخگویی است و افراد نابینا می‌توانند با صفحه کلید بریلی که روی این دستبند تعبیه شده است، از طریق ویبره‌های تعریف شده، پیام‌های خود را ارسال کنند.

صفحه کلید تعبیه شده بر روی این دستبند بر اساس قوانین جهانی طراحی شده است.

اعلام هشدار و لرزش برای ارتباط با گجت‌های هوشمند، امکان اتصال به هندزفری، قابلیت دسترسی به دفترچه تماس، امکان تولید سفارشی، امکان تعریف ویبره‌های خاص و شخصی‌سازی ازجمله مزایای این موبایل است.

.................

 

خبر: ساخت نخستین نسل از روبات های مبدل 

مهندسان ژاپنی سرانجام روبات های مبدل(Transformers) را به واقعيت تبدیل کردند.

این مهندسان روز چهارشنبه از روباتی رونمايی کردند که تبديل به خودرو می شود و می تواند افراد سوار بر خود را در فرآيندی که به گفته اين مهندسان نخستين دستاورد از نوع خود در تاريخ روباتهاست، جابجا کند.

روبات "جي ديت رايد " که 3.7 متر ارتفاع و دو نفر گنجايش دارد می تواند در فرآيندی که تقريبا يک دقيقه طول می کشد به يک خودروی اسپورت تبديل شود.

اين روبات به لحاظ فنی با سرعت 30 کيلومتر در ساعت راه می رود يا روی چهار چرخ خود حرکت می کند.

.................

 

خبر: رصد زمین با ماهواره جدید اروپا  

 سازمان فضایی اروپا ماهواره جدیدی برای رصد دریاها، خشکی و هوای زمین به فضا فرستاد.

Sentinel-B3 به همراه یک موشک Rockot از مقر فضایی  Plesetsk Cosmodrome روسیه در شمال مسکو به آسمان رفت.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این ماهواره ۱۱۵۰ کیلوگرمی درارتفاع  ۸۱۵ کیلومتری زمین قرار می گیرد.

این ماهواره با کمک ابزارهای مختلف  دریاها، خشکی و هوای زمین را رصد می کند تا روند تغییرات کره خاکی را مشخص کند.

این ماهواره طوری طراحی شده تا ۷ سال کار کند و سوخت ۱۲ سال را به همراه دارد.

..................

 

خبر: جراحی جمجمه با استفاده از ربات دقیق

محققان دانشگاه آیندهوون در هلند رباتی را ساختند که قادر است جمجمه انسان را با دقت بالا و بدون آسیب زدن به اعصاب و رگ های اصلی سوراخ کند.

این ربات در واقع یک دستگاه تراش CNC است که به یک مته جراحی با هفت محور حرکتی مجهز شده است؛ این ویژگی امکان سوراخ کردن جمجمه را از زوایای مختلف فراهم می کند.

این ابزار سبک، دقیق و کم صدا بر اساس دستورالعمل های برنامه ریزی شده و تصاویر CT اسکن علامت گذاری شده توسط جراح کار می کند.

برای استفاده از این ابزار، سر بیمار در محل محکم می شود و دستگاه به صورت خودکار قطعه ای از جمجمه را به شکل و ابعاد مورد نظر جراح جدا می کند.

محققان معتقدند دقت و سرعت عمل این ابزار بیش از انسان است و موجب کاهش مشکلات احتمالی در جریان عمل جراحی و زمان لازم برای به هوش آمدن بیمار می شود.

قرار است اولین آزمایشات بالینی این ابزار در سال جاری میلادی انجام گیرد و اولین عمل جراحی واقعی با استفاده از این ربات در طول پنج سال آینده انجام خواهد شد.

..................

 

خبر: اپلیکیشن آیتونز اپل به مایکروسافت استور پیوست

اپلیکیشن نسخه جدید آیتونز(iTunes) اپل سرانجام به فروشگاه اینترنتی مایکروسافت استور پیوست.

بالاخره پس از گذشت یک سال از همکاری  دو غول تکنولوژی آمریکایی، اپل و مایکروسافت، انتظار کاربران سیستم عامل ویندوز ۱۰ به پایان رسید و آنها از هم اکنون قادر خواهند بود اپلیکیشن نسخه توسعه یافته و جدید آیتونز را در فروشگاه مایکروسافت استور مشاهده، دانلود و دریافت کنند.

این اپلیکیشن که به منظور پخش محتوای چندرسانه ای، صوتی و تصویری توسط اپل طراحی و توسعه داده شده، برای بازی، دانلود و سازماندهی فایل‌های صوتی و دیجیتالی در رایانه های شخصی است.

نظرات : 0

ثبت نظر

26053