۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی یکشنبه 16 اردیبهشت

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: پهپادی که یک سال در آسمان می ماند! 

ارتش انگلیس قصد دارد پهپاد خورشیدی با هدف جاسوسی بسازد که یک سال بدون نیاز به سوخت یا عملیات نگهداری در آسمان پرواز کند.

این هواپیمای بدون سرنشین با استفاده از خورشید برق مورد نیاز برای به حرکت درآوردن موتورهایش طی روز را جمع آوری و همزمان باتری هایش را برای عملیات شبانه نیز شارژ می کند.

این پهپاد Phasa-35 نام گرفته است و می توان آن را برای عملیات های نظارتی، نظامی، امنیتی و حتی تصویربرداری از محیط زیست استفاده کرد.

این پهپاد قابلیت برقراری ارتباط با مناطق دور افتاده در ارتفاع ۲۱ هزار متری زمین را دارد و یک جایگزین ارزانتر برای فناوری ماهواره های فعلی است.

.................

 

خبر: مهره های پلاستیکی که به درمان زخم های عفونی کمک می کنند 

محققان مهره های پلاستیکی از جنس پلی استیرن ساخته اند که درمان زخم های عفونی سوختگی را سرعت می بخشد و می توان آن را به عنوان یک داروی تکمیلی با آنتی بیوتیک به کار برد.

این مهره ها پوششی از جنس نوعی پروتئین به نام مولکول۷ با چسبندگی چندلایه دارند؛ بسیاری از باکتری های مضر با استفاده از این مولکول با سلول های میزبان پیوند برقرار می کنند.

این روند اجازه می دهد تا عفونت های باکتریایی سریع تر حذف شود، در نتیجه مقدار آنتی بیوتیک کمتری مصرف و بالطبع احتمال مقاوم شدن باکتری نیز کمتر می شود.

.................

 

خبر: آینده بلیط‌ها: سیستم تشخیص چهره

شرکت فروش بلیط "تیکت‌مستر" در کالیفرنیای آمریکا، در نظر دارد فناوری جدیدی ابداع کند که با وجود آن، نیازی به استفاده از بلیط فیزیکی یا دیجیتالی نباشد.

این سیستم، به محض گذشتن کاربر از یک حسگر، تصویر چهره او را ثبت می‌کند؛ سپس، در فاصله کسری از ثانیه، تصویر را با یک پایگاه بزرگ داده تطبیق می‌دهد.

این سیستم آنقدر قوی است که حتی مجبور نیستید برای تشخیص تصویر، سرعت خود را کم کنید؛ فقط کافیست به آرامی راه بروید و اگر تصویر شما با یکی از تصاویر موجود در پایگاه داده مطابقت داشته باشد، سیستم به طور خودکار درهای محل مورد نظر را برای ورود شما باز می‌کند.

..................

 

خبر: ابداع ماده ای جدید برای انتقال جریان برق!

مهندسان دانشگاه کالیفرنیا موفق به ابداع ماده ای جدید شده اند که قادر به هدایت جریان برق با چگالی ۵۰ برابر بیش از کابل های مسی متداول در صنعت برق است.

این ماده دارای ترکیباتی از زیرکونیم تریتلوئورید یا ZrTe3 بوده و از رشته های نانو نیز در آن استفاده شده که چگالی جریان الکتریکی آن بسیار بالاست و از تمامی انواع فلزات رسانای موجود فراتر می رود.

با استفاده از ماده جدید سیم کشی محصولات الکترونیک نیز متحول خواهد شد؛ زیرا این ماده سیم کشی مینیاتوری محصولات مختلف برقی را با ظرفیت بالای انتقال الکتریسیته ممکن می سازد.

این اختراع تولید محصولات برقی بسیار کوچک که مناسب استفاده در عصر اینترنت اشیا باشند را هم تسهیل خواهد کرد.

..................

 

خبر: افزوده شدن استیکر و مکالمه تصویری گروهی به واتس اپ

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ به زودی به قابلیت مکالمه تصویری گروهی و افزودن استیکر مجهز خواهد شد.

این قابلیت به کاربران واتس اپ اجازه می‌دهد تا با دوستان و اعضای خانواده خود به صورت گروهی مکالمه کنند؛ بر اساس نمایش و اجرای آزمایشی واتس اپ، امکان مکالمه و استفاده هم زمان چهار کاربر در قابلیت مکالمه تصویری گروهی وجود دارد.

همچنین واتس اپ می‌خواهد استیکرهای جالب و جذابی را به پلت‌فرم پیام‌رسان خود بیفزاید تا نظر بسیاری از کاربران این پیام‌رسان سبزرنگ را جلب کند.

این اپلیکیشن پیام‌رسان دارای حدود ۱.۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان است.

نظرات : 0

ثبت نظر

18409