۱۴۰۳ یکشنبه ۱۵ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی یکشنبه 23 اردیبهشت

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

خبر: ابداع سیستم نظارت بر رانندگان خواب‌آلود 

دستگاه جدیدی ساخته شده که با نصب در جلوی دید راننده، وی را نظارت کرده و در صورت احتمال وقوع خطر، هشدار می‌دهد.

سیستم "رایدی" توسط یک نگه‌دارنده، روی داشبورد، شیشه جلو اتومبیل یا آینه وسط نصب می‌شود و به منبع قدرت ماشین وصل است.

"رایدی" با استفاده از دوربین‌های جانبی که مجهز به ال.ای.دی‌های مادون قرمز برای استفاده شبانه هستند، همراه با تحلیل دقیق چشمان راننده، به طور مداوم به چهره راننده نگاه می‌کند.

این سیستم توجه خاصی به چیزهایی مانند تناوب پلک زدن، تعداد و مدت زمانی که راننده به دوردست نگاه می‌اندازد و الگوهای چهره ای مانند خمیازه کشیدن دارد.

اگر "رایدی" تشخیص دهد که راننده بیش از حد خواب‌آلود یا پریشان است، هشداری به صورت کلامی پخش می‌کند.

.................

 

خبر: اقدام یوتیوب برای کاهش اعتیاد کاربران به تماشای ویدیو 

کاربران اندرویدی یوتیوب از این پس قادر خواهند بود تنظیمات این شبکه اجتماعی را به صورت خودکار بر روی یادآوری فراغت از تماشای بی وقفه ویدیو تنظیم کنند.

این ویژگی به کاربران دستگاههای الکترونیکی همچون گوشی های هوشمند این امکان را می‌دهد تا از اعتیاد و استفاده بیش از حد از موبایل و تبلت جلوگیری کنند.

با قابلیت جدید، کاربران این شبکه اجتماعی می توانند تنظیمات آن را به گونه ای تنظیم کنند که بعد از تماشای ویدیو و گذشت مدت زمان خاصی، هر از گاهی پیغامی مبنی بر هشدار استفاده بیش از اندازه کاربران از گوشی و امکان آسیب دیدن چشم، گردن و دست هایشان بر روی صفحه نمایش یوتیوب ظاهر و پدیدار می شود و آنها را وادار می کند تا گوشی خود را برای چند دقیقه کنار گذاشته و به فعالیت فیزیکی بپردازند.

بدین ترتیب، کاربران یوتیوب قادر خواهند بود با فعالسازی قابلیت یادآوری خودکار فراغت از تماشای ویدیو، از اعتیاد به گوشی هوشمند اندرویدی خود بکاهند و سلامتی خود را تضمین کنند.

.................

 

خبر: نانوژنراتوری برای استفاده در اسباب‌بازی ها 

پژوهشگرانی از کره‌جنوبی موفق به ساخت نانوژنراتور تریبوالکتریک شدند که قابل استفاده در اسباب‌بازی‌هاست. این فناوری که پتنت آن در حال ثبت شدن است، اسباب‌بازی‌ها را از باتری بی‌نیاز می‌کند.

از این فناوری می‌توان در ادوات الکترونیکی قابل پوشیدن، شبکه‌های حسگری، ادوات پزشکی قابل کاشت در بدن و دیگر سیستم‌ها استفاده نمود.

این نانوژنراتور برای بچه‌ها بسیار ایمن و زیست‌سازگار است؛ این سامانه بر اساس مود تماس- جدایی کار می‌کند، به‌طوری که از القای الکترواستاتیک و اصطکاک برای تولید الکتریسیته استفاده می‌کند.

این پروژه فرصت‌های تازه‌ای برای تجاری‌سازی نانوژنراتورها در بازار ایجاد می‌کند تا در نهایت اسباب‌بازی‌هایی بی‌نیاز از باتری تولید شود.

..................

 

خبر: خدمات اخبار گوگل هوشمند شد

گوگل برای مدیریت بخش اخبار خود بر خلاف دیگر مجموعه های رقیب مانند فیس بوک از نیروی انسانی استفاده نمی کند و قصد دارد با تقویت الگوریتم های هوش مصنوعی و همکاری با تعدادی سازمان فعال در این زمینه تنها اخباری معتبر و قطعی منتشر کند.

گوگل مدعی است هوش مصنوعی این شرکت قادر به بررسی هزاران منبع خبری و انتخاب اخباری از طریق این منابع است که بیشترین اعتبار را داشته باشند و محتوای آنها هم در مقایسه با رقبا به شیوه بهتری تنظیم شده باشد.

برای دسترسی به این خدمات باید بر روی دکمه کوچکی که در زیر اخبار داغ دسته بندی شده هر موضوع وجود دارد، کلیک کنید تا سپس طیف گسترده ای از اخبار موثق با دیدگاه های مختلف در برابر دیدگان شما قرار بگیرد.

..................

 

خبر: موزه‌های چین به هوش مصنوعی مجهز می‌شود

اداره امور میراث فرهنگی چین اعلام کرده به منظور حمایت از تلاش‌های کشور چین برای انتقال فرهنگ و تاریخ چینی، موزه‌های چین به هوش مصنوعی(AI) مجهز می‌شود.

فناوری AI در موزه‌ها از جمله موزه Qinshihuang در استان شانشی چین، موزه تاریخ شانگهای و موزه سوجو در استان جیانگ‌سو چین شرقی استفاده خواهد شد.

به همین منظور نقشه آنلاین که دارای اطلاعات بیش از 1000 موزه دیجیتال در سراسر کشور چین است در تاریخ 18 مه در دسترس خواهد بود.

نظرات : 0

ثبت نظر

50001