۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی سه شنبه 8 خرداد

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: ماشین لباس تا کن از راه رسید

 

به تازگی دستگاهی ساخته شده که قابلیت تا کردن لباس های مختلف را دارد.

شستشو و تا کردن لباس ها کار خسته کننده ای است. درهمین راستا ماشینی به نام FoldiMate ساخته شده که به جای انسان لباس ها را تا می کند. این دستگاه با قیمت ۹۸۰ دلار عرضه می شود و به اندازه یک ماشین لباسشویی فضا اشغال می کند.

این دستگاه می تواند تی شرت، بلوزهای دکمه دار و لباس های کودکان را تاسایز 2X تا کند.

نسخه جدید آن قادر به تا کردن حوله و روبالشتی نیز است.

....................

خبر: امواج اولتراسونیک لباس ها را تمیز می کند 

به تازگی گجتی ساخته شده که با انتشار امواج اولتراسونیک و تنها با مصرف ۲ درصد آب و ۱۰ درصد انرژی مصرفی یک ماشین لباسشویی، لک های روی لباس را پاک می کند.

دستگاهی به نام Sonic Soak که با امواج اولتراسونیک لک روی لباس ها را تمیز می کند.  این دستگاه هنگامیکه در آب قرار داده می شود امواج صوتی با فرکانس بالا منتشر می کند که نوعی حباب های ریز فشرده را به وجود می آورند. این حباب ها با لباس درحال شستشو برخورد می کنند و آلاینده هایی مانند خاک، روغن و باکتری را می زدایند.

این دستگاه در حقیقت یک سیلندر از جنس فولاد ضدآب به ابعاد ۱۰۵ در ۳.۵ سانتی متر است که در یک لوله یا ظرفی پر از آب و مایع شوینده قرار می گیرد.  این دستگاه در هر ثانیه ۵۰ هزار ارتعاش اولتراسونیک ایجاد می کند و کاربر می تواند تایمر دستگاه را از روی یک یونیت دیواری تعیین کند.

این دستگاه می تواند  پارچه های ظریف مانند سیلک و ابریشم را تمیز کند، وسایلی مانند بطری شیر نوزاد، تیغ ها و مسواک را پاکسازی و همینطور نقرجات، اسباب بازی، عینک، جواهرات، بشقاب، میوه و سبزیجات را نیز پاکسازی کند.

گجت مذکور فقط ۱۰ درصد انرژی و ۲ درصد آبی را مصرف می کند که در یک ماشین لباسشویی معمولی به کار می رود.

....................

خبر: عرضه آیفون ۲۰۱۹ با لنز سه گانه 

منابع مطلع می گویند در سال ۲۰۱۹ آیفون جدیدی توسط شرکت اپل با لنز سه گانه طراحی و عرضه می شود. این اولین بار است که گوشی آیفون همراه با دوربینی که سه لنز دارد، تولید می شود.

استفاده از دوربین دارای سه لنز در آیفون تصویربرداری پیشرفته را با استفاده از آیفون ممکن می کند و تهیه عکس هایی با عمق میدانی متفاوت و حتی سه بعدی را امکان پذیر می سازد.

علاوه بر این از دوربین دارای لنز سه گانه در آیفون می توان برای تعیین فاصله میان آیفون و هر شی استفاده کرد. سیستم شناسایی سه بعدی موجود در این دوربین جدید می تواند در حوزه واقعیت افزوده نیز به کار گرفته شود و انبوهی از برنامه ها و نرم افزارهای جانبی واقعیت افزوده بر همین اساس طراحی خواهد شد.

هنوز مشخص نیست سیستم لنز سه گانه تنها بر روی دوربین پشتی آیفون جدید نصب خواهد شد یا دوربین سلفی این گوشی هم دارای امکانات و مشخصات منحصر به فردی خواهد بود.

این شرکت پلتفورمی موسوم به کیت واقعیت افزوده هم طراحی کرده که به توسعه دهندگان امکان می دهد تا برنامه ها و اپلیکیشن های واقعیت افزوده را برای استفاده در آیفون و آی پد طراحی کرده و به کار بگیرند. این کیت با نسخه ۱۱ سیستم عامل iOS سازگاری دارد.

....................

خبر: نسخه جدید اسنپ‌چت به صدا واکنش نشان می‌دهد 

کمپانی اسنپ‌چت از ویژگی‌های جدیدی خبر داد که در هفته‌های بعد برای اسنپ‌چت ارائه می‌شود.

اسنپ‌چت برنامه‌ای مربوط به دوربین است که افراد زیادی با لنزهای جذاب آن برای خود سرگرمی ایجاد می‌کنند و عکس‌های خود را با جلوه‌های افزوده به اشتراک می‌گذارند. از لنزهای مختلف این اپ جذاب می‌توان به Body-tracking Lens که می‌تواند شما را تعقیب کند و Sky Whale Lens که از فناوری تقسیم‌بندی Sky استفاده می‌کند اشاره کرد.

کمپانی اسنپ‌چت اعلام کرده است این شرکت قصد دارد در نسخه‌های بعدی این اپ قابلیتی را به لنزهایش اضافه کند که نه تنها به چیزی که می‌بیند بلکه به چیزی هم که می‌شنود، واکنش نشان دهد. این قابلیت شامل یک ماسک حیوانی است که روی صورت کاربر در عکس قرار می‌گیرد و دارای گوش‌ها و چشم‌هایی است که با توجه به صدای شنیده شده، می‌درخشند و حرکت می‌کنند.

کمپانی اسنپ‌چت قصد دارد در هفته‌های آتی لنزهای بیشتری که با فناوری واکنش به صدا عمل می‌کنند، روانه بازار کند.

....................

خبر: مایکروسافت گوشی با نمایشگر تاشو می‌سازد 

مایکروسافت در حال طراحی نسخه‌ای خاص از ویندوز ۱۰ به نام Andromeda OS است که به‌طور ویژه برای استفاده همراه با گوشی تاشدنی این شرکت به‌کار گرفته می‌شود.

این گوشی خاص از سری سرفیس دارای نمایشگر بزرگی است که در حالت عادی در قالب یک تبلت قابل استفاده است، اما با تا زده شدن به شکل یک گوشی هوشمند به‌کار گرفته می‌شود.

اولین بار تعدادی برنامه نویس با بررسی کدهای به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ از برنامه‌ریزی مایکروسافت برای عرضه سیستم‌عامل Andromeda مطلع شدند.

سیستم‌عامل یادشده از هر دومعماری سخت‌افزاری و پردازنده‌های ARM و X۸۶ پشتیبانی می‌کند، هر چند گفته می‌شود گوشی تاشوی سرفیس مجهز به تراشه‌های ARM خواهد بود.

کاربر می‌تواند مطالبی را روی این نمایشگر لمسی دوتکه بنویسد و از امکانات لمسی آن به‌طور کامل استفاده کند. مایکروسافت اخبار منتشر شده در این زمینه را رد یا تایید نکرده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

36545