۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی یکشنبه 27 خرداد

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: افزایش زمان ماندگاری موز با فناوری‌نانو 

محققان تایوانی روشی ارائه کردند که در آن با استفاده از فناوری‌نانو، زمان نگهداری موز تا 23 روز امکان‌پذیر است.

این گروه تحقیقاتی با استفاده از مواد معدنی و پسماندهای کشاورزی اقدام به ارائه پوششی کردند که با استفاده از آن می‌توان زمان رسیدن و له شدن موز را افزایش داد.

محققان این پروژه قصد دارند با مهندسان فناوری اطلاعات همکاری کنند تا سامانه خودکاری برای رصد محصولات ارائه کنند.

با استفاده از چنین سامانه‌ای، کشاورزان و باغداران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه از وضعیت محصولات رسیدن خود با خبر شوند.

.................

 

خبر: چمدان هوشمندی که به دنبال صاحب خود می رود 

استارتاپ چینی"ForwardX" اقدام به ساخت چمدان موتورداری ملقب به "Ovis" کرده است که با استفاده از هوش مصنوعی قادر خواهد بود صاحب خود را دنبال کند.

این چمدان مجهز به دو موتور الکتریکی است که یکی از آنها چرخ‌های عقب را هدایت می‌کند؛ همچنین دارای چندین دوربین و یک تراشه کوالکام اسنپ دراگون است که الگوریتم‌های دید رایانه‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی را اجرا می‌کند.

این مجموعه به Ovis اجازه می‌دهد تا کاربر را به صورت بصری دنبال و در فرودگاه یا خیابان با سرعت 10 کیلومتر در ساعت در سمت راست وی حرکت کند.

ادعا شده است که این چمدان قادر به شناسایی موانع از جمله دیگر افراد است و به طور خودکار خود را کنار می‌کشد و از موانع عبور می‌کند.

در صورتی که کاربر بیش از 2 متر از Ovis فاصله بگیرد، دستبند هوشمند بلوتوثی چمدان، کاربر را مطلع خواهد کرد؛ همچنین اگر چمدان گم یا دزدیده شود، می‌توان از برنامه برای ردیابی آن استفاده کرد.

.................

 

خبر: خاطره بازی اپل با گوشی آیفون تری جی اس

آیفون تی جی اس که در سال 2009 عرضه شد و سومین گوشی آیفون اپل محسوب می شد، قرار است این گوشی مجددا از طریق شرکت اس کی تلینک که یک شرکت خرده فروشی کره جنوبی است به بازار بیاید.

قیمت این گوشی تنها 40 دلار خواهد بود؛ بنابراین افرادی که دوست دارند با صرف هزینه کم یک گوشی آیفون خریداری کنند، می توانند شانس خود را در این زمینه بیازمایند؛ این گوشی با همان بسته بندی و شکل و شمایل سال 2009 به بازار می آید.

سیستم عامل این گوشی آی او اس 6 است و لذا بسیاری از برنامه ها و نرم افزارهای قدیمی با آن سازگاری ندارند؛ بنابراین به روزرسانی اپلیکیشن های قدیمی بر روی این گوشی ممکن نیست.

این گوشی مجهز به پردازنده 600 مگاهرتزی سامسونگ از نوع S5PC100 ، 256 مگابایت رم و 8، 16 یا 32 گیگابایت رم به انتخاب مشتری خواهد بود؛ نمایشگر این گوشی ۳.۵ اینچی است.

..................

 

خبر: لایکا از دوربین پریمیوم C-Lux رونمایی کرد

دوربین C-Lux از زوم 15 برابری بهره می برد که فاصله کانونی 24 تا 360 میلی متر را ارائه می دهد. گشودگی دیافراگم لنز نیز در بازترین حالت بین f3.3 یا f6.4 متغیر است.

حسگر دوربین جدید لایکا یک اینچی است و تصاویری با حداکثر روزولوشن 20.1 مگاپیکسلی ثبت می کند. به طراحی ظاهری که می رسیم، با دو رنگ طلایی کم رنگ یا آبی نیمه شب روبرو می شویم.

این دوربین از فوکوس خودکار سریع 49 نقطه ای بهره می برد و امکان عکس برداری با سرعت 10 فریم در هر ثانیه فراهم شده است. فیلم برداری با کیفیت 4K نیز با بیت رِیت 100 مگابیت در ثانیه البته تنها در کلیپ های 15 دقیقه ای در نظر گرفته شده است.

از دیگر قابلیت های این دوربین می توان به منظره یاب الکترونیکی با کیفیت 2.33 مگاپیکسلی به همراه وای-فای و بلوتوث اشاره کرد.

..................

 

خبر: حیات در قمرهای بیش از 100 سیاره فراخورشیدی!

بیش از 100 سیاره فراخورشیدی دارای قمرهای احتمالاً قابل سکونت در کهکشان ما کشف شده است.

محققان 121 سیاره فراتر از منظومه شمسی را یافته اند که شاید قمرهایی دارای حیات داشته باشند.

این اطلاعات به واسطه تلسکوپ فضایی کپلر به دست آمده اند و نشان می دهند که سیاره های مورد بحث در محدوده ای به دور ستاره خود می گردند که احتمالا تشکلیل حیات روی آنها وجود دارد.

هر یک از این سیارات تقریباً قطری بیش از سه برابر کره زمین دارند و احتمالاً به دور بیشتر آنها چندین قمر بزرگ گردش می کنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

63060