۱۴۰۳ جمعه ۱۳ مهر

شاخص کل فرابورس ایران بار دیگر رکود‌شکنی کرد

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، آیفکس در حالی در سطح جدیدی قرار گرفت که نماد‌هایی از گروه‌های مختلف در رشد یک درصدی آن سهیم بودند. سه نماد «زاگرس»، «ذوب» و «شراز» که به ترتیب به گروه‌های محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی تعلق دارند امروز یکشنبه 4 شهریور‌ماه تا سقف 4 واحد در رکورد‌شکنی شاخص کل نقش داشتند. از طرف دیگر نماد‌های «وسبحان» و «ریشمک» شاهد بیشترین افزایش قیمت بودند و نماد‌ «شرانل» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد؛ این در حالی بود که سه نماد «ذوب»، «شغدیر» و «سمگا» پُربیننده‌ترین نماد‌های معاملات روز جاری شناخته شدند.

معاملات سهام در دو بازار اول و دوم امروز با جا‌به‌جایی 474 میلیون سهم به ارزش 2 هزار و 298 میلیارد ریال پیگیری شد که نماد «ذوب» در پی تغییر مالکیت نزدیک به 154 میلیون سهم به ارزش بیش از 284 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را از آن خود کرد.

از طرف دیگر، بازار پایه در روزی که گذشت میزبان داد‌و‌ستد 342 میلیون سهم به ارزش 608 میلیارد ریال بود.

این بازار بنابر اعلام قبلی فردا مورخ دوشنبه 6 شهریور‌ماه 97 شاهد توقف نماد معاملاتی 26 شرکت در پایان معاملات به دلیل جابه‌جایی این نماد‌ها میان تابلوهای ب و ج بازار پایه خواهد بود.

در سمت دیگر بازار معاملات اوراق بدهی، اوراق تسه و ETF در بازار ابزار‌های نوین مالی امروز با دست‌به‌دست شدن 12 میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 833 میلیارد ریال به پایان رسید.

به‌علاوه، عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی درنماد «اخزا701» امروز با تعیین قیمت 928 هزار ریالی برای این اوراق به اتمام رسید. در جریان عرضه اولیه این اوراق که در تاریخ 20 آذر‌ماه 97 سررسید می‌شود، افزون بر 112 هزار ورقه به ارزش بیش از 104 میلیارد ریال به سبد حقوقی‌ها ریخته شد.

امروز همچنین نماد «تملي7051» مربوط به حق تقدم استفاده از تسهيلات مسكن بانك ملي مرداد ماه سال 1397 گشايش یافت که اعتبار این نماد معاملاتي جهت نقل و انتقال تا تاريخ 15 مرداد‌ماه 99 خواهد بود.

در نهایت، فرابورس ایران در روزی که گذشت میزبان معامله بیش از 828 میلیون ورقه به ارزش 4 هزار و 739 میلیارد و 551 میلیون ریال بود که این میزان از معاملات در بیش از 94 هزار نوبت معاملاتی اتفاق افتاد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

83319