لزوم توجه به خدمت رسانی مخابرات در بخش های زیرساختی ارتباطات
به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در بحثهای مربوط به تعرفه تلفن ثابت یا بحثهای مشابه، افکار عمومی با شرکت مخابرات ایران همجهت است چراکه با نگاهی کوتاه و گذرا به قبوض شرکتهای خدماتی دیگر همانند آب، گاز، برق و غیره و مقایسه آن با تعرفه تلفن ثابت بدون هیچگونه محاسبهای کمترین افزایش تعرفه را در بخش تلفن ثابت مشاهده میکنند، شرکت مخابرات ایران بزرگترین اپراتور کشور است و در بخش های ثابت و سیار در تمام مناطق کشور فعالیت دارد حتی در بخش هایی که صرفه اقتصادی ندارد، بنابراین توجه شرکت مخابرات ایران به خدمت رسانی به مردم در جای جای کشور است.
سازمان تنظیم مقررات، رأی دیوان عدالت اداری را دریافت کرده و بدون هیچگونه اثرگذاری، آن را به شرکت مخابرات ایران ابلاغ کرده است درحالیکه اعتراض اصلی به این حکم ناعادلانه باید توسط سازمان تنظیم مقررات بهعنوان قانونگذار و مدافع نهادها و شرکتهای حوزه ICT ابراز میشد.
البته ، وزیر محترم ارتباطات با توجه به رویه عالی ارتباطی خود و اینکه بهتنهایی درمجموعه وزارت ارتباطات تبدیل به یک رسانه کارآمد و مؤثر شدهاند، شاید بخشی از جور کمکاری رگولاتوری در این حوزه را به دوش کشیده است و سخنان چند هفته گذشته مهندس آذری جهرمی در مورد اینکه حذف آبونمان تلفن ثابت به شرکت مخابرات ایران حتی در مورد پرداخت حقوق کارکنان خود ضربه میزند، گواه بر این است که شرکت مخابرات ایران در مورد مسئله حذف آبونمان محق بوده و علاوه بر آن افکار عمومی و حتی وزیر محترم ارتباطات را در کنار خود داشته است، اما متأسفانه سازمان تنظیم مقررات که چندی است به دلایل نامعلوم، نقش تقنینی و اساسی خود در حوزه ICT را کمرنگ میبیند از حق شرکت مخابرات ایران در این مورد دفاع نکرده و مسئولیت این قصور نیز به عهده نهاد رگولاتوری است.
همچنین با ورود مهندس سید مجید صدری به مدیریت شرکت مخابرات ایران اقدامات ارزنده و قابل توجهی صورت گرفته است، این اقدامات که بر پایه و اساس توجه به کارکنان به عنوان زیربنای توسعه سازمان قرار گرفته است تاکنون نقش مهمی در افزایش رضایتمندی کارکنان و در نتیجه افزایش بهره وری و توسعه سازمان داشته است. نگاه تعاملی مدیریت شرکت مخابرات ایران مبنی بر همکاری با تمام اپراتورها و ایجاد فضای برد برد در بازار ارتباطات کشور شایان توجه بوده و قابل تقدیر است.
نظرات : 0