۱۴۰۳ جمعه ۱۳ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی چهارشنبه 18 مهر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: رونمایی از آسفالت تقویت شده با نانو! 

یک شرکت انگلیسی از اولین آسفالت تقویت شده با فناوری‌ نانو رونمایی کرد که در آن از گرافن استفاده شده ‌است.

قرار است نمونه‌ آزمایشی این نوع آسفالت با همکاری یک شرکت ایتالیایی در یکی از خیابان‌های شهر رم استفاده شود.

آزمایش‌های اولیه در این خصوص نشان می‌دهد که استفاده از گرافن موجب افزایش مقاومت در برابر خستگی تا 250 درصد شده ‌است؛ با افزایش مقاومت در برابر خستگی، می‌توان طول عمر آسفالت جاده‌ها را به حد قابل توجهی افزایش داد و در نتیجه از میزان آسفالت مجدد جاده کاسته شود که در نهایت صرفه‌ی اقتصادی دارد.

در فاز نخست اجرای این آزمون در شهر رم، دو لایه روی آسفالت خیابان به طول یک کیلومتر قرار می‌ گیرد.

از دیدگاه فنی، افزودن گرافن به پوشش سطح خیابان، انعطاف‌پذیری در برابر تغییر شکل را افزایش داده و در نهایت عملکرد فیزیکی و مکانیکی آسفالت بهبود می‌یابد؛ با این کار سطح خیابان نسبت به تغییرات دمایی مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد.

..................

 

خبر: ۲۰۰ میلیون دستگاه به دستیار صوتی گوگل مجهز شد 

بر اساس تحقیقاتی که به تازگی صورت گرفته، بالغ بر ۲۰۰ میلیون دستگاه هوشمند به دستیار صوتی هوشمند گوگل اسیستنت تجهیز شده است و کاربران از آن استفاده می‌کنند.

گوگل اسیستنت روی گوشی‌های برندهای مختلف نظیر سامسونگ، گوگل، لنوو، ال جی و غیره بالغ بر ۲۰۰ میلیون کاربر دارد و توسط تعداد زیادی از شرکت‌های تکنولوژی و تولیدکننده موبایل نیز بهره‌برداری شده است.

یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهم آن در اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم مینی و گوگل هوم ماکس است که از استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده و به نظر می‌رسد در آینده مورد استقبال بسیار بیش‌تری نیز قرار بگیرد.

بر اساس پژوهش‌های انجام شده، کاربران از دستیارهای صوتی بیش‌تر به‌منظور تنظیم ساعت زنگ‌دار، برقراری تماس تلفنی، ارسال پیام کوتاه و سفارش آنلاین و از راه دور غذا و گل استفاده کرده‌اند که در این میان، دستیار صوتی و هوشمند گوگل اسیستنت بیش‌تر از همه پاسخ‌دهی مناسب، سریع و درستی را برای خود به ثبت رسانیده است.

در میان دستیارهای صوتی توسعه داده شده توسط شرکت‌های مختلف تکنولوژی، دستیار صوتی گوگل اسیستنت روی پلت‌فرم گوشی‌های هوشمند در مقایسه با پلت‌فرم اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم موفق‌تر عمل کرده است.

..................

 

خبر: نخستین موشک توریستی چند هفته دیگر به فضا می رود

موسس شرکت «ویرجین گالاکتیک» اعلام کرده تا چند هفته دیگر برای نخستین بار موشکی به فضا می فرستد و مدت کوتاهی پس از آن سفرهای تجاری به مدار زمین را انجام خواهد داد.

برانسون که موسس ویرجین گالاکتیک نیز است با الون ماسک(موسس اسپیس ایکس) و جف بزوس(موسس آمازون) رقابت می کند تا نخستین سفر توریستی فضایی را انجام دهد.

قیمت سفر توریستی شرکت ویرجین گالاکتیک برای یک نفر ۲۵۰ هزار دلار است.

این شرکت قبلا اعلام کرده بود مسافران را در۲۰۱۹  میلادی به فضا می برد.

توریست هایی که با این شرکت به فضا سفر می کنند می توانند چند دقیقه در گرانش صفر سپری کنند.

فضاپیمای حامل آنها از خط Karman که خط مرز اتمسفر زمین و فضا است می گذرد.

..................

 

خبر: اقدام جدید اینستاگرام برای جلوگیری از زورگویی

اینستاگرام قصد دارد با کمک ماشین یادگیری، از زورگویی در این پلتفرم جلوگیری کند.

الگوریتم های مخصوص، عکس ها و کپشن های زورگویانه را رصد می کنند.

این شبکه اجتماعی روز گذشته از ابزارهای ماشین یادگیری جدیدی رونمایی کرده که می توانند به طور فعال عکس ها و کپشن های خشونت آمیز  و زورگویانه را رصد کنند.

به عنوان مثال اگر تصویری از ظاهر یک فرد انتقاد کند یا تهدیدی برای سلامت فردی باشد، الگوریتم آنها را ردیابی می کند؛ تصویر پس از علامتگذاری برای ممیز انسانی اینستاگرام ارسال می شود تا بررسی های بیشتری انجام شود.

در حال حاضر اینستاگرام از هوش مصنوعی برای فیلتر کردن کامنت های خلاف راهنمای خود استفاده می کند؛ اما این اقدام یک گام فراتر است.

این قابلیت در هفته های آتی به اپلیکیشن افزوده می شود.

...............

 

خبر: عینک هوشمندی که تصاویر را مستقیما روی چشم نمایش می‌دهد!

محققان موسسه تحقیقاتی "Leti" کانسپت عینکی را منتشر کردند که به جای استفاده از لنز، تصاویر را مستقیما روی چشم به نمایش می‌گذارد.

ایده مقدماتی ساخت این فناوری در ابتدا در پی ساخت عینکی بود که کوچک باشد و احساسی مانند عینک‌های معمولی ایجاد کند.

توسعه این کانسپت به قوه تخیل بالایی نیازمند است زیرا در این عینک اجزای بزرگ چشمی حدف شده و از خود چشم برای شکل دادن به تصاویر استفاده شده است.

با این فناوری تصاویر روی سطح شیشه عینک انداخته نمی شود؛ به جای آن اطلاعاتی روی عینک قرار می گیرد که در قالب فوتون منتشر می‌شوند تا تصاویر گوناگون را روی چشم ایجاد کنند.

این عینک پیکسل های انفرادی را روی چشم به نمایش می‌گذارد سپس مغز این پیکسل‌ها را به تصویر ترجمه می‌کند.

محققان معتقدند اولین مدل این عینک 300 300x پیکسل خواهد بود؛ همچنین شیشه نمایشگر محصول نیز تنها به شکل مربعی محدود نخواهد بود.

عناصر هولوگرافی که در این عینک استفاده خواهد شد در شبکیه چشم کاملا متفاوت به نمایش درخواهد آمد.

محققان این پروژه معتقدند، این فناوری می‌تواند به افرادی که دچار اختلال در بینایی هستند، کمک کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

59452