۱۴۰۳ جمعه ۱۳ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی دوشنبه 12 آذر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: تجهیز ایرپاد اپل به شارژ بی‌سیم! 

شرکت اپل اعلام کرده است که ایرپاد این شرکت با شارژر بی سیم در اوایل سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه می‌شود.

به گفته مقامات اپل، تغییراتی که در این هدفون بی سیم صورت خواهد گرفت، بیش از حد انتظار کاربران آن است.

در طراحی این ایرپاد جدید نیز تغییراتی صورت گرفته است که از میان آن‌ها می‌توان به مقاومت بیشتر محصول در برابر گرما اشاره کرد.

بلوتوث این هدفون نیز بروزرسانی شده است؛ همچنین اجزای داخلی این ایرپاد از مواد گرانقیمت‌تری ساخته شده است.

البته این به معنا نیست که قیمت محصول نسبت به سابق افزایش خواهد یافت.

پیش از این گفته شده بود که اپل در حال کار روی ساخت یک ایرپاد ضدآب است که تا سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه می‌شود؛ اما هنوز مشخص نیست این نسخه جدید نیز ضدآب خواهد بود یا خیر؟

..................

 

خبر: ساخت محله ای هوشمند در شهر تورنتو! 

مقامات شهر تورنتو قصد دارند یک محله کاملا هوشمند در این شهر ایجاد کنند؛ در عین حال نگرانی هایی در مورد امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران در این محله به وجود آمده است.

هدف از ایجاد این محله هوشمند، کاهش نگرانی های زیست محیطی، کاسته شدن از اتلاف انرژی، صرفه جویی در هزینه ها، افزایش امنیت و تسریع در پیشبرد امور مختلف شهری و غیره اعلام شده است.

این طرح با همکاری شرکت آلفابت (شرکت مادر تخصصی گوگل) انجام می شود و به دنبال اجرای طرح یادشده، آلفابت به داده های خصوصی شهروندان این محله دسترسی خواهد یافت و همین مساله موجب نگرانی مردمی شده است که بیم دارند حریم شخصی و امنیت آنها به همین شیوه به خطر بیافتد.

در حال حاضر منطقه ای که قرار است به محله هوشمند مبدل شود، محوطه ای باز و مملو از پارکینگ است ولی در آینده در آن زیرساخت های هوشمند، تعداد زیادی مسکن، محیط های کاری پیشرفته، سیستم های حمل و نقل جدید و سیستم های مبتنی بر فناوری اطلاعات ایجاد خواهد شد.

این محله که Quayside نامگذاری می شود، حدود 50 کیلومتر مربع مساحت خواهد داشت و انتظار می رود عملیات ساختمانی آن تا قبل از پایان سال جاری میلادی آغاز شود؛ برای اجرای مرحله اول این طرح 50 میلیون دلار هزینه خواهد شد.

یکی از جذابیت های این محله، سیستم پویای کاشی کاری است که در قالب آن از کاشی های شش ضلعی هوشمند غیرلغزنده با مقاومت بالا در فصل زمستان استفاده خواهد شد.

یک سیستم هوشمند نوری هم برای تامین روشنایی پیاده روها و محل های دوچرخه سواری این شهر تعبیه می شود؛ همچنین از یک سامانه پیشرفته و خودکار جمع آوری زباله زیرزمینی در این شهر بهره گرفته خواهد شد.

..................

 

خبر: برگزاری نخستین ویدئو کنفرانس با فناوری نسل پنجم! 

شرکت چینی اوپو برای نخستین بار در جهان از فناوری مخابراتی نسل پنجم تلفن همراه برای برقراری تماس ویدئویی میان چند نفر با کیفیت بالا بهره گرفت.

شرکت اوپو اعلام کرده که این تماس در ساعت ۱۲:۵۷ دقیقه صبح به وقت محلی انجام شده و مهندسان 6 واحد تحقیق و توسعه این شرکت در سراسر جهان در این مکالمه ویدئویی شرکت داشته اند.

این تماس با استفاده از برنامه گپ محبوب وی چت در چین انجام شده است.

این تماس با استفاده از گوشی هوشمند R۱۵ Pro شرکت اوپو انجام شده که یکی از معدود گوشی های هوشمند سازگار با فناوری مخابراتی نسل پنجم جهان است.

برای انجام این آزمایش از یک سیستم شبکه ای رادیویی جدید نسل پنجم استفاده شده است.

مکالمه یادشده میان این 6 نفر حدود ۱۷ دقیقه به طول انجامید و روی پهنای باند ۱۰۰ مگاهرتز انجام شد؛ عدم تاخیر ارسال و دریافت صوت و تصویر، وضوح و شفافیت تصویری بالا، عدم هرگونه پرش یا قطع تصاویر از جمله مزایای استفاده از این فناوری بوده است.

..................

 

خبر: کاهش هزینه انرژی خورشیدی با مولکول آهن! 

محققان دانشگاه لوند سوئد نوعی مولکول آهن ساختند که هم به عنوان فوتو کاتالیزور برای تولید سوخت کاربرد دارد و هم می توان در تولید سلول های خورشیدی از آن بهره گرفت.

این محققان با بهره گیری از طراحی بسیار پیشرفته توانستند فلزات کمیابی مانند ایریدیم، روتنیم و اسمیم را جایگزین آهن کنند.

این مولکول های جدید آهن می توانند پرتوهای خورشید را جذب کرده و آن را به مدتی نگه دارند که با مولکول های دیگر واکنش داشته باشد.

همچنین درخشش این مولکول های آهن به اندازه ای است که محققان برای نخستین بار توانستند آن را در دمای اتاق و با چشم غیرمسلح ببینند.

بر اساس این تحقیقات می توان مولکول های آهن را در انواع جدید فوتوکاتالیزورها به منظور تولید سوخت خورشید با تولید هیدروژن از تجزیه آب یا تولید متانول از دی اکسید کربن مورد استفاده قرار داد.

به گفته محققان انتظار می رفت این تحقیقات در طول 10 سال به نتیجه برسد، اما آنها توانستند تنها در طول 5 سال به نتایج مطلوب دست یابند و ساختار مولکولی اتم های آهن را به گونه ای تغییر دهند که امکان جایگزینی آن با سایر ترکیبات فلزی گران قیمت فراهم شود.

..................

 

خبر: تولید گوشی آکاردئونی با ۲ نمایشگر! 

شرکت چینی ویوو که به تولید محصولات خلاقانه شهرت دارد، این بار از تولید گوشی هوشمندی با دو نمایشگر خبر داده که با کشیدن و دور کردن دو نمایشگر آن از هم مانند آکاردئون باز می شود.

رونمایی از این گوشی در تاریخ ۱۱ دسامبر یعنی یک هفته دیگر صورت می گیرد؛ گوشی Nex۲، مجهز به حسگر اثر انگشت بوده و نمایشگرهای آن تقریبا کل نمای جلوی گوشی را در برمی گیرند.

دوربین این گوشی هم به صورت دوگانه و کشویی طراحی شده و تنها در صورت علاقه کاربر به عکس گرفتن به سمت بالا کشیده شده و برای عکاسی مورد استفاده قرار می گیرد.

با کشیدن نمایشگرهای این دو گوشی در دو جهت مخالف فضای مابین این دو نمایشگر مانند آکاردئون کش می آید.

Nex۲ از نظر سخت افزاری هم گوشی قدرتمندی است و به عنوان مثال دارای ۱۰ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است.

البته گفته می شود مدل های ارزان قیمت تری از این گوشی با ۳ یا ۴ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز تولید خواهند شد.

در یکی از ویدئوهایی که در مورد این گوشی در اینترنت منتشر شده، نمایی از پشت آن با سه دوربین دیده می شود؛ در شرایطی که قیمت این گوشی مشخص نیست، پیش بینی می شود قیمت آن از ۸۵۰ یورو فراتر برود.

نظرات : 0

ثبت نظر

52233