۱۴۰۳ جمعه ۱۳ مهر

انویدیا از قدرتمندترین کارت گرافیک مجهز به ‌تورینگ TITAN RTX رونمایی کرد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از وب‌سایت زد دی نت، کارت گرافیک تیتان آرتی‌ایکس (TITAN RTX) که انویدیا نام کوتاه آن را "تی-رِکس" (T-Rex) گذاشته،  بزرگ‌ترین جهش انویدیا بعد از تولید پردازنده گرافیکی "کودا" (CUDA) از سال 2006 به ‌بعد است.

 

 

 

 

 
معماری جدید "تورینگ" (Turing) که کارت T-Rex بر پایه آن ساخته شده از دو موتور جدید استفاده می‌کند؛ Cores RT که برای شتاب‌دهی رهگیری پرتو استفاده می‌شود و Tensor Cores با دقت بسیار زیاد که برای عملیات هوش مصنوعی و تعلیم و آموزش آن درنظر گرفته شده‌اند.
این دو موتور در کنار هم یکی از قدرتمندترین محصولات موجود در زمینه محاسبات را ارائه می‌دهند.
اگر کارها و پروژه‌های شما شامل هوش مصنوعی، گرافیک‌های بلادرنگ مجهز به‌ تکنیک Ray-trace، واقعیت مجازی نسل بعد و محاسبات با عملکرد بسیار بالا می‌شود، انویدیا ادعا می‌کند که TITAN RTX بهترین راه‌کار پیش روی شما است.
این کارت گرافیک از نظر فنی ویژگی‌ها و مشخصات فوق‌العاده‌ای دارد؛ 576 عدد Turing Tensor Cores قادر است قدرتی برابر با 130 ترافلاپ برای یادگیری عمیق را ارائه کند.
72 عدد Turing RT Cores در هر ثانیه یازده GigaRay رهگیری پرتو به‌صورت بلادرنگ را انجام می‌دهند.
حافظه این کارت گرافیک برابر با 24 گیگابایت GDDR6 با سرعت خیلی بالا است که پهنای باندی معادل 372 گیگابایت بر ثانیه دارد؛ حافظه این کارت دو برابر نسل قبل پردازنده‌های گرافیکی تیتان است.
"جنسن هوانگ"، بنیان‌گذار و مدیرعامل انویدیا، می‌گوید: تورینگ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین محصول انویدیا در طول دهه گذشته است؛ معرفی T-Rex باعث می‌شود تا تورینگ در دسترس میلیون‌ها کاربر پی‌سی از جمله توسعه دهندگان، دانشمندان و تولید کنندگان محتوا قرار بگیرد.
این کارت گرافیک از کتابخانه‌های منبع باز RAPIDS برای افزایش سرعت جریان‌های کاری مرتبط با یادگیری ماشین استفاده می‌کند.
البته همان‌طور که انتظار می‌رود قیمت این کارت بالا و برابر با 2 هزار و 499 دلار است و از اواخر سال جاری میلادی روانه بازار می‌شود.

 

گزارش: مهندس حمید نیک روش

توئیترHamidNikravesh@ 

نظرات : 0

ثبت نظر

45531