۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی چهارشنبه 21 آذر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

 

خبر: اینستاگرام حساب کاربری برای «اینفلوئنسرها» می سازد! 

اینستاگرام مشغول فراهم کردن آپدیتی برای اینفلوئنسرهای خود است و قصد دارد سال آتی حساب کاربری مخصوص آنان عرضه کند.

این اپلیکیشن مشغول آزمایش قابلیت creator accounts است که ویژگی تحلیلی و پیامرسانی جدیدی را اضافه می کند.

این قابلیت به افراد اجازه می دهد برندهای شخصی خود را راحت تر در اینستاگرام گسترش دهند.

شیوه های شخصی سازی و ارائه اطلاعات تماس در این پروفایل ها متفاوت خواهد بود؛ همچنین ابزارهای جدیدی برای فیلتر کردن پیام ها ارائه می شود.

ویژگی هایی مانند فیلتر پیام ها سبب می شود پیام های مهم از بقیه جدا شود.

همچنین به نوشته هالیوود ریپورتر حساب های کاربری اینفلوئنسرها با گزینه های مخصوصی برای دریافت تحلیل های پیشرفته تر عرضه می شود که به آنها نشان می دهد در بازه های هفتگی و روزانه تعداد کاربران آنها چگونه تغییر کرده است.

البته درحال حاضر اینستاگرام برخی تحلیل ها را برای حساب های کاربری تجاری ارائه می کند.

این آپدیت احتمالا سال آتی ارائه می شود و جایگزینی برای پروفایل تجاری در اینستاگرام است که برای اینفلوئنسرها عرضه می شود. 

..................

 

خبر: پیش بینی زوال عقل فقط با یک مولکول!

محققان دانشگاه UT Southwestern در آمریکا با بررسی اعصاب مغز توانسته اند روشی منحصر به فرد برای شناسایی و پیش بینی بیماری زوال عقل بیابند.

آنها می گویند با بررسی فقط یک مولکول در مغز می توان نشانه های اولیه این بیماری را بسیار زودتر از آنکه به آسیب های عمده ای منجر شود، شناسایی کرد.

در این روش مولکول های سمی موجود در نقاطی از مغز که نشانه ای مهم از آغاز بیماری زوال عقل است، شناسایی می شوند. اما نکته مهم این است که پژوهشگران توانسته اند نخستین مولکول پروتئین تائو را در همان بدو تشکیل شناسایی کنند.

ساختار خاص این مولکول باعث تشکیل سریع دیگر مولکول های سمی و آلوده شدن مغز می شود.

از این روش در حال حاضر برای تشخیص موفق بیماری زوال عقل در مغز موش ها استفاده شده و امید می رود با بررسی های بیشتر بتوان این الگو را به طور موفق در مورد انسان هم به کار برد. بررسی ساختار مولکول یادشده به پزشکان کمک می کند تا مراحل پیشرفت بیماری زوال عقل را هم شناسایی و درک کنند.

..................

 

خبر: فیسبوک مقصد بعدی کاربران را حدس می‌زند!

فیسبوک با استفاده از موقعیت فعلی کاربران و همچنین داده‌های قبلی دیگر کاربران، می‌تواند مقصد بعدی آنها را پیش‌بینی کند.

این شبکه اجتماعی یک امتیاز اختراع تحت عنوان مسیرهای آفلاین(Offline Trajectories) را ثبت کرده است که مقدمه‌ای برای یک فناوری پیش‌بینی کننده مقصد آتی کاربران بر پایه داده‌های مکانی از پیش ثبت شده است.

بر این اساس، این برنامه قادر به استفاده از مکان قبلی ثبت شده کاربر و همچنین افراد دیگر برای پیش‌بینی است.

به عنوان مثال فرض کنید شما معمولا بعد از گذراندن وقت در باشگاه، به یک رستوران خاص می‌روید؛ این فناوری با تعیین مکان فعلی شما یعنی باشگاه، احتمال رفتن شما به آن رستوران را بررسی می‌کند.

اگر تشخیص دهد که شما واقعا در حال رفتن به آن رستوران هستید، می‌تواند خوراک خبری لازم را برای شما بارگیری کند.

همچنین فیسبوک می‌تواند به اطلاعات مکانی دیگر کاربران برای پیش‌بینی حرکات شما، به ویژه افرادی که دارای یک پروفایل مشابه هستند، تکیه کند.

یکی دیگر از اختراع‌های ثبت شده تحت عنوان پیش‌بینی موقعیت با استفاده از سیگنال‌های بی‌سیم در شبکه‌های اجتماعی آنلاین برای یک فناوری است که می‌تواند از قدرت وای-فای، بلوتوث، شبکه سلولی تلفن همراه و ارتباط نزدیک (NFC) استفاده کند.

اگر افراد هم‌سن شما که معمولا به یک مجموعه از مکان‌های خاص مشابه با شما می‌روند در نزدیکی شما باشند، این فناوری می‌تواند بر اساس رفتار آنها پیش‌بینی خود را انجام دهد.

برای مثال، اگر کاربرانی با پروفایل مشابه معمولا به یک کافه در کنار یک سینما بروند، فیس‌بوک پیش‌بینی می‌کند که شما بعد از تماشای یک فیلم در آن سینما به آن کافه خواهید رفت.

این اختراعات نشان می‌دهد که غول‌های فناوری همچنان به دنبال راهی برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در مورد کاربران هستند؛ چراکه دانستن موقعیت دقیق کاربر و اطلاعات بیشتر، فرصت‌های بیشتری برای ارائه تبلیغات مناسب به شبکه‌های اجتماعی می‌دهد و موجب می‌شود اثر تبلیغات آنها بیشتر شود.

..................

 

خبر: حذف صدای مزاحم با دوربین هوشمند!

فناوری های حذف کننده صدای مزاحم برای تسهیل شنیدن گفته های افراد در نقاط شلوغ پدیده هایی جدید نیستند، اما محققان چینی این بار دوربینی هوشمند را برای این کار تولید کرده اند.

این دوربین مجهز به دستیار صوتی هوشمندی است که با بررسی انواع اصوات محیطی با دقت بسیار بیشتری صداهای مزاحم را شناسایی و حذف می کند.

دوربین مذکور با ضبط تصاویر حرکات دهان هر فرد و استفاده از الگوریتمی خاص نه تنها کلمات و حروف ادا شده را تشخیص می دهد، بلکه می تواند آنچه که قرار است توسط شخص بیان شود را پیش بینی کند و بر همین اساس فرکانس های مرتبط را تقویت کرده و اصوات اضافی را پالایش می کند.

عملکرد این دوربین شباهت زیادی با عملکرد مغز در زمان تلاش برای شنیدن صحبت های افراد دارد؛ زیرا مغز هم آنچه که ما می شنویم را با آنچه که از دهان فرد خارج می شود ترکیب می کند تا متوجه محتوای صحبت های طرف مقابل شود.

الگوریتم مورد استفاده در این دوربین، هم باز و بسته شدن دهان را درک می کند و هم پهنا و عمق دهان را در زمان صحبت کردن تحلیل می کند.

دوربین مذکور با موفقیت روی افرادی از نژادها و جنسیت های مختلف آزمایش شده و نتیجه کار تا به حال رضایت بخش اعلام شده است.

..................

 

خبر: پهپادی که ۲۲۰ کیلوگرم بار را حمل می کند!

یک شرکت روسی از تولید پهپادی خبر داده که دارای یک موتور ترکیبی گازوئیلی و برقی است و ضمن برخورداری از قدرت مانور بالا می تواند تا ۲۲۰ کیلوگرم بار را با خود حمل کند.

پهپاد اسکای –درون می تواند تا ۸ ساعت در هوا حرکت کند؛ این پهپاد به تازگی با موفقیت در منطقه تاتارستان روسیه مورد آزمایش قرار گرفته است.

استفاده از موتور ترکیبی برای این پهپاد باعث شده است هم زمان پرواز آن افزایش یابد و هم از قدرت مانور و انعطاف مناسبی برخوردار باشد.

همچنین موتور ۲۲۰ اسب بخاری گازوئیلی این پهپاد زمینه ساز افزایش قابل توجه ظرفیت حمل بار آن شده است.

شرکت سازنده می گوید با تغییراتی که روی موتور و طراحی پهپاد مذکور به وجود خواهد آورد، ظرفیت حمل با آن را به ۴۰۰ کیلوگرم و حداکثر مسافت قابل طی شدن توسط اسکای درون را به ۳۵۰ کیلومتر افزایش خواهد داد.

بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده قرار است از این پهپاد در سال آینده میلادی برای سم پاشی زمین های کشاورزی استفاده شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

26988