۱۴۰۳ جمعه ۱۳ مهر

ساعت فناورانه 983 هزار دلاری با همکاری بازیگر نقش «رمبو» ساخته شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از نیواطلس، این ساعت با همکاری کارگردان و هنرپیشه مطرح سینمای جهان، سیلوستر استالونه، طراحی و ساخته شده است.

 

 
این ساعت زیبا که به‌ سبک رمبو طراحی شده است علاوه بر ویژگی‌های عمومی تمام ساعت‌های مچی، قابلیت‌های دیگری مانند قطب‌نما و محلی برای ذخیره قرص‌های تصفیه آب دارد.
در دنیای امروز، ساعت‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند: ساعت‌های گران‌قیمتی که برای برنامه‌های مد استفاده می‌شوند، ساعت‌های ابزاری که بسیار محکم هستند و فانکشن‌های عملیاتی را انجام می‌دهند و ساعت‌های نمایشی که برای به‌نمایش گذاشتن قدرت و ظرافت سازنده طراحی می شوند.

 

 
اما در کنار اینها دسته دیگری وجود دارد که معلوم نیست ساعت هستند یا چیز دیگر؛ ولی کیفیت بالای آنها به‌گونه ای است که زمان را در قالب شیوه‌های هنری خاص نشان می‌دهند.
یک نمونه از ساعت‌های این گروه مدل RM 25-01 است. این ساعت به‌قطر 50.85 میلی‌متر و ضخامت 23.65 میلی‌متر بیشتر شبیه توپ هاکی روی بند لاستیکی استتار شده است.
قیمت این ساعت کاملا دور از ذهن و حیرت‌آور است. ساعتی که 983 هزار دلار قیمت دارد مطمئنا یک ساعت معمولی نیست؛ درست مانند شخصیت اصلی فیلم اکشن رمبو، این ساعت کاملا فانتزی بوده و مشخصات جالب و منحصر به‌فردی دارد.
به‌گفته ریچارد میل، مهندسان این شرکت چندین ماه مشغول کار روی ابعاد فنی این محصول بودند؛ آنها با استفاده از قطعات تیتانیوم موفق شدند وزن این ساعت را پایین بیاورند و مصرف انرژی آن را به نصف برسانند.

 

 
بدنه RM 25.01 از جنس کربن TPT است که از چندین لایه موازی تیتانیوم تشکیل شده است؛ وقتی عقربه‌ها ساعت 8 را نشان می‌دهند زمان‌سنج فعال می‌شود و در ساعت 10 ریست می‌شود. ولی ویژگی‌های بیرونی این ساعت با هر چیزی که تا به‌حال دیده‌اید متفاوت است.

دو قاب قابل تغییر، قطب‌نمایی که هم می‌تواند روی ساعت استفاده شود و هم روی یک صفحه خاص؛ زمانی ‌که روی ساعت قرار می‌گیرد پوشش آینه‌ای آن با اسلات کوچکی که برای آن طراحی شده زیبایی آن‌ را چندین برابر می‌کند.

 

 
در کنار تمام ویژگی‌های فوق، یک مخزن کوچک آب برای آن طراحی شده که حاوی 5 قرص تصفیه آب است.
در حال حاضر فقط 20 عدد از این ساعت ساخته و روانه بازار شده است.

 

 

 

 

گزارش: مهندس حمید نیک روش

توئیترHamidNikravesh@ 

 


نظرات : 0

ثبت نظر

81932