۱۴۰۳ جمعه ۱۳ مهر

حضور پررنگ خودروسازان در نمایشگاه CES 2019

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از دیجیتال ترندز، طبق گمانه‌زنی‌ها، در جریان نمایشگاه لاس‌وگاس 2019 اخبار بسیار مهمی درخصوص خودرو منتشر خواهد شد و شرکت‌های زیادی چه تولیدکنندگان قدیمی این صنعت و چه شرکت‌های غول فناوری و حتی استارت‌آپ‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

 

 
قرار است آئودی، نسل بعدی سینمای خانگی داخل خودرو را معرفی کند. هنوز اطلاعات زیادی در دست نیست، اما به‌گفته این شرکت، فناوری تفریح و سرگرمی غوطه ور شدن در داخل خودرو از مزایای سطح بالای ارتباطات چه در خودروها و چه دستگاه‌های موبایل، بیشترین استفاده را می‌برد.
شرکت آلمانی بوش هم حضور پررنگی در CES 2019 خواهد داشت. مجموعه‌ای از فناوری اینفوتینمنت ویژه شاتل، موتورهای الکتریکی و پلتفرم نرم‌افزاری به رانندگان کمک می‌کند تا بیشترین لذت را از رانندگی ببرند.
شرکت کیا قصد دارد خودروهای بی‌نیاز از راننده خود را به نوعی از فناوری AI مجهز کند که قادر به‌تشخیص احساسات انسان‌هاست.
این سیستم که با همکاری محققان دانشگاه MIT طراحی شده است، به‌کمک هوش مصنوعی و فناوری شناسایی بیو-سیگنال قادر به تشخیص حالات روحی راننده مانند شادی، غم و خستگی است.
همچنین شرکت مرسدس بنز، نسل دوم CLA را معرفی می‌کند؛ اطلاعات خاصی در این مورد موجود نیست و باید منتظر شروع نمایشگاه CES باشیم تا بیشتر با آن آشنا شویم.
شرکت نیسان کوچک‌ترین اطلاعاتی درباره خودرویی که قرار است در این نمایشگاه معرفی کند منتشر نکرده، اما گفته می‌شود که قرار است نسل دوم خودروی الکتریکی "لیف" با امکان طی کردن مسافت بیشتر رونمایی شود.
بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری دنیا از تاریخ 6 ژانویه برابر با 16 دی در لاس‌وگاس آمریکا آغاز به‌کار می‌کند.

 

گزارش: مهندس حمید نیک روش

توئیترHamidNikravesh@ 

نظرات : 0

ثبت نظر

45486