۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی سه شنبه 11 دی

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: فضاپیمای ناسا به مدار سیارک «بنو» رسید 

یک فضاپیمای ناسا سرانجام بعد از طی مسیری طولانی به مدار یک سیارک باستانی رسیده و رکوردی بی سابقه را در زمینه سفرهای فضایی به ثبت رسانده است.

فضاپیمای «اوسیریس رکس» روز دوشنبه وارد مدار سیارک بنو شد که در 110 میلیون کیلومتری زمین قرار دارد.

این کوچک ترین جسم آسمانی است که تا به حال یک فضاپیما به دور آن چرخیده است؛ قطر بنو تنها 500 متر است.

در حال حاضر فضاپیمای ناسا در حدود 1.6 کیلومتر از سطح سیارک بنو فاصله دارد.

فضاپیمای «اوسیریس رکس» بعد از فرود روی سطح «بنو» نمونه خاک سیاره مذکور را جمع آوری کرده و در سال 2023 به زمین بازمی گردد.

..................

 

خبر: تجهیز مسکن‌های چین به فناوری تشخیص چهره!

خانه‌های دولتی شهر پکن به منظور افزایش ایمنی مستاجران و خانه‌هایشان به فناوری تشخیص چهره مجهز می‌شوند.

پکن در پی استفاده وسیع از قفل هوشمند تشخیص چهره در پروژه‌های مسکن دولتی است تا امنیت مستاجران را تقویت کند، مانع از ورود غریبه‌ها به این خانه‌ها شود و از سوء استفاده‌هایی مانند اجاره غیر قانونی جلوگیری کند.

این فناوری حتی اگر یک ساکن سالمند، خانه را ترک کند و پس از مدت معینی بازنگردد، مدیریت ساختمان را مطلع می‌کند.

47 پروژه تا پایان سال 2018 از این تکنولوژی استفاده کردند، اما اکنون پکن قصد دارد آن را در تک تک خانه‌ها نصب کند.

این فناوری تا اواخر ژوئن سال 2019 برای حدود 120 هزار مستاجر در دسترس خواهد بود.

..................

 

خبر: تولید شارژر بی سیم «انکر» برای گوشی های آیفون و گلکسی!

در شرایطی که هنوز شارژرهای بی سیم سازگار با گوشی های هوشمند پیشرفته کم و بیش گران قیمت هستند، یک شرکت تجاری شارژری بی سیم و پرسرعت به قیمت تنها ۲۰ دلار تولید کرده است.

این شارژر ۱۰ واتی که «انکر» نام دارد، نه تنها برای شارژ بی سیم آیفون های جدید قابل استفاده است، بلکه با استفاده از آن می توان مدل های مختلف گوشی های گلکسی سامسونگ را هم شارژ کرد.

از جمله گوشی هایی که این شارژر بی سیم با آنها سازگاری دارد می توان به آیفون های ایکس آر، ایکس اس و ایکس اس مکس و همچنین گلکسی های اس ۹ و اس ۸ و نوت ۹ و ۸ اشاره کرد.

طراحی ایستاده این شارژر بی سیم باعث می شود تا کاربر در حین شارژ گوشی با نگاه کردن به آن قفل گوشی را باز کرده و کارهای مد نظر خود را انجام دهد، زیرا همه این گوشی ها مجهز به سیستم شناسایی مالک بر مبنای چهره وی هستند.

شرکت سازنده این محصول را نسبت به نمونه های قبلی سریع تر توصیف کرده و افزوده که در حین شارژ بی سیم می توان به راحتی با استفاده از گوشی ویدئو تماشا کرد یا به رد وبدل کردن پیام پرداخت.

همراه با این شارژر بی سیم یک کابل میکرو یو اس بی هم عرضه می شود.؛شارژر بی سیم «انکر» که مدل های قبلی ۵ واتی آن تا به حال توسط ۳۰ میلیون نفر خریداری شده ۱۸ ماه گارانتی دارد.

..................

 

خبر: آموزش فناوری کریسپر به هنرمندان!

دانشگاهی در ایالت کالیفرنیا قصد دارد دوره رزیدنتی مخصوصی برای هنرمندان ارائه کند تا استفاده از ابزار CRISPR را در آثار هنری گسترش دهد.

در همین راستا Stochastic Labs و Innovative Genomics Institute در دانشگاه برکلی کالیفرنیا این دوره رزیدنتی را در ترم بهاره برگزار می کنند.

این دوره مخصوص هنرمندان یا افراد خلاقی است که تمایل دارند در آثار خود از ابزار مهندسی ژنتیک CRISPR استفاده کنند.

هنرمندان بصری، انیماتورها، طراحان زیستی، نویسندگان داستان های علمی تخیلی، معماران، شاعران و غیره می توانند برای شرکت در این دوره درخواست خود را ارسال کنند.

هدف این برنامه کمک به هنرمندان است تا آثاری با کمک مهندسی ژنتیک تولید کنند.

..................

 

خبر: اتوبوس های مجهز به هدست واقعیت مجازی!

شرکت مسافرتی Flixbus اتوبوس های بین شهری خود را به هدست های واقعیت مجازی ارزان قیمت ولی پیشرفته ای مجهز کرده است که به مسافران امکان می دهد با انجام بازی های مختلف، گذر زمان را احساس نکنند.

قرار است این خدمات در مرحله اول به طور آزمایشی در برخی جاده های آمریکا مورد استفاده قرار گیرد.

در حال حاضر خدمات یادشده برای مسافرانی ارائه می شود که از شهرهای توسان، فونیکس، لس آنجلس و سن دیه گو به دیگر شهرها می روند.

صندلی های طراحی شده برای اتوبوس های یادشده نیز بزرگتر بوده و دارای امکانات خاصی است و ۵۰ بازی واقعیت مجازی نیز به رایگان در دسترس مسافران است.

FlixBus که در کشورهای اروپایی نیز خدمات ارائه می دهد، سال گذشته برای نخستین بار فعالیت خود را در آمریکا آغاز کرد.

هزینه پایین مسافرت با اتوبوس های این شرکت که در آمریکا به طور متوسط به ۵ دلار برای هر مسیر می رسد باعث جذب مسافران شده است.

ارائه خدمات رایگان وای –فای، پریز برق و برخی امکانات دیگر از جمله جذابیت های این اتوبوس هاست.

نظرات : 0

ثبت نظر

74539