۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی یکشنبه 23 دی

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

 

خبر: هدستی که مغز را به خوردن غذای سالم عادت می دهد! 

یک شرکت تجاری از تولید هدست گران قیمت 550 دلاری خبر داده که با استفاده از آن دیگری نیازی به رژیم گرفتن نیست، زیرا خود این هدست مغز را به گونه ای تعلیم می دهد که فقط غذای سالم بخورید.

هدست Brain Tap مجهز به هدفون با قیمت ۴۳۰ پوند عرضه شده است؛ اما سازندگان این گجت معتقدند این دستگاه  قابلیت های فراوانی دارد و حتی می تواند وابستگی به سیگار را بکاهد یا به افرادی کمک کند که دچار اضطراب پس از حادثه هستند.

این محصول در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی رونمایی شده است؛ به گفته سازندگان گجت برای تاثیرگذاری باید حداقل ۵ بار از آن استفاده شود.

این هدست طوری طراحی شده است که فقط نیاز است ۲۰ دقیقه در روز از آنها استفاده شود.

صوت موجود در  هدفون هدست به افراد کمک می کند عادت های جدید، الگوها و رفتارهای جدیدی بیاموزند و حتی روانشناسی مثبت به آنها می آموزد.

این ماشین به افراد کمک می کند با تصور انتخاب غذای سالم تر و مشاهده خود هنگام خوردن یک سیب به جای شکلات، رژیم غذایی سالم تری داشته باشند.

این دستگاه دارای ۵۰ گروه مختلف است که اعتیاد به شیرینی و شکلات، استرس و وابستگی به نیکوتین نیز از زیر مجموعه های آن است.

..................

 

خبر: بررسی سلول های بنیادی برای بهینه سازی پیوند مغز استخوان!

مطالعه جدید محققان دانشگاه استنفورد نشان داده است که سلول های بنیادی با موفقیت پیوند شده، رفتاری طبیعی همانند آنچه که در یک فرد سالم بدون پیوند انجام می دهند، از خود نشان نمی دهد.

در عوض، پرتودرمانی یا شیمی درمانی قوی که برای از بین بردن سلول های بنیادی بیماران قبل از پیوند استفاده می شود، منجر به شروع رفتاری غیر معمول در سلول های جدیدا پیوند شده می شود.

این یافته می تواند برای درک بهتر و بهینه سازی بهتر پیوند مغز استخوان و یا انجام ژن درمانی های خاص کاربرد داشته باشد.

در این مطالعه و طی آزمایش های متوالی، محققان دریافتند زمانیکه سلول های بنیادی به موش های پرتو تابی شده پیوند می شوند، تنها جمعیت کوچکی از این سلول های بنیادی، سلول های خونی و ایمنی را تولید می کنند و این در حالی است که سایر سلول های بنیادی به صورت خفته هستند و کاری را انجام نمی دهند.

علاوه بر این، بعد از پرتو درمانی، این سلول های بنیادی برای تبدیل به تنها انواع خاصی از سلول های ایمنی متعهد می شوند؛ با این حال، سیستم خونی و ایمنی کلی هنوز هم تمایل دارد که به صورت متعادل باقی بماند.

در موش هایی که متحمل پرتو درمانی نشده بودند، همه سلول های بنیادی به یک میزان در تشکیل خون و سیستم ایمنی دخیل بودند (به جز سلول های T) که نشان می دهد رژیم های پیش شرطی که برای تضمین پیوند موفقیت آمیز استفاده می شوند، منبعی برای رفتار سلولی غیر طبیعی هستند.

..................

 

خبر: فضاپیمایی که با بخار آب سفر می کند!

محققان مشغول ساخت یک فضاپیمای رباتیک هستند که با انرژی بخار آب فعال می شود و می تواند در آینده از یک سیارک به سیارک دیگر برود و با استخراج آب به عنوان سوخت به سفر خود ادامه دهد.

این فضاپیما به اندازه یک مایکروویو است و می تواند برای همیشه در فضا سفر کند.

نمونه اولیه فضاپیما به نام World Is Not Enough با سرمایه ناسا و همکاری دانشمندان یک شرکت رباتیک در کالیفرنیا در حال ساخت است.

می توان از این فناوری برای سفر به ماه، قمر سرس، اروپا، تایتان، پلوتو و سیارک ها یا هر نقطه ای که در آنجا آب وجود دارد و گرانش اندک است، سفر کرد.

این دستگاه می تواند به شیوه های مختلف با توجه به محیطی که در آن به کار گرفته می شود، کار کند.

پنل های خورشیدی را می توان برای تامین انرژی استخراج و تولید بخار استفاده کرد.

همچنین اگر قرار باشد این فضاپیما در فاصله ای دور از خورشید (مانند پلوتو) به ماموریت برود، با استفاده از مواد رادیو اکتیویته می تواند انرژی خود را تامین کند.

..................

 

خبر: تولید شارژر بی سیم اپل آغاز شد!

پد شارژر بی‌سیم اپل با نام ایرپاور(AirPower) پس از ماه‌ها انتظار و جنجال بر سر تاخیر بوجود آمده، سرانجام به مرحله تولید انبوه رسیده است.

شرکت Luxshare Precision که وظیفه و مسئولیت تولید ایرپاد و کابل شارژهای مجهز به فناوری USB-C اپل را بر عهده داشت، تولید انبوه این پد شارژر بی سیم اپل را آغاز کرده است و این محصول شگفت انگیز و کاربردی در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

از آنجایی که اپل می‌خواهد در نسل‌های آینده، درگاه شارژ را از گوشی‌های آیفون حذف کند، پدهای شارژر بی سیم ایرپاور می‌تواند از وسائل اصلی و اجتناب ناپذیر گوشی‌های آیفون و کاربران محصولات اپل به شمار رود.

طبق اعلام اپل، پدهای شارژ بی‌سیم ایرپاور می توانند هم زمان سه محصول یعنی یک دستگاه گوشی آیفون، یک ساعت هوشمند اپل‌واچ و یک ایرپاد را شارژ کند.

..................

 

خبر: استفاده از دوربین های مادون قرمز برای رصد رانندگان!

به تازگی دوربین هایی در فواصل ۲۰۰ متری در جاده های جنوب انگلیس نصب شده که ساعت گذر وسایل نقلیه را رصد می کند.

در مرحله بعد یک رایانه سرعت متوسط کار را تخمین می زند؛ این فناوری حتی اگر راننده ای یک مایل برساعت  سریعتر از حد تعیین شده حرکت کند، جریمه خواهد شد.

این دوربین های سرعت جدید مجهز به تجهیزات مادون قرمز هستند و می توانند خوردن، آشامیدن و سیگار کشیدن پشت فرمان خودرو را رصد کنند.

این فناوری برای رصد رانندگانی طراحی شده است که از موبایل خود استفاده می کنند و علاوه بر آن افرادی که کمربند ایمنی نبسته اند را نیز رصد می کند.

ظاهر این دوربین ها هیچ تفاوتی با نمونه های عادی ندارد و ممکن است رانندگان اصلا متوجه آنها نشوند.

نظرات : 0

ثبت نظر

41155