۱۴۰۳ جمعه ۱۳ مهر

اقبال به اسمارت‌فون‌هایی با نمایشگر تاشو در سال 2019!

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از تک کرانچ، نام‌های بزرگ مانند سامسونگ و ال‌جی هزینه‌های گزافی را صرف تحقیق و توسعه فناوری نمایشگرهای تاشو کرده‌اند به‌ این امید که بتوانند نخستین شرکتی باشند که تحول بزرگ بعدی را در اندازه و فرم نمایشگرهای اسمارت‌فون‌ها ایجاد می‌کنند.

 

 
البته این مفهوم آنچنان هم جدید نیست؛ شاید ایده اصلی آن به چند دهه قبل برمی‌گردد. از طرف دیگر، شرکت چینی ZTE چندین محصول را با این ویژگی طراحی و عرضه کرد که هر کدام از آنها موفق شدند به موفقیت‌هایی دست یابند. 
دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود نسبت به شرایط فناوری در سال 2019 بدبین باشیم؛ به‌نظر می‌رسد که امسال اسمارت‌فون‌ها دوباره باعث لذت و تفریح ما می‌شوند.
پیشرو اسمارت‌فون‌های بعدی، مدل تاشوها هستند. همان‌طور که در لپ‌تاپ‌ها شاهد مدل‌های کانورتیبل بودیم، باید در حوزه اسمارت‌فون‌ها منتظر تاشوها باشیم. 
تاشوهای واقعی آنهایی هستند که خودِ نمایشگر عمل تاشدن را انجام می‌دهد؛ بنابراین دستگاه‌ها می‌توانند از حالت اسمارت‌فون تک دست به تبلت بزرگ‌تر تبدیل شوند.
نخستین تاشوی واقعی تا حدود زیادی باعث حیرت و تعجب شد! شاید تاکنون نام "Royole" به گوش‌تان نخورده است؛ اما این گوشی با صفحه تاشوی خود نشان داد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این گوشی توسط شرکت Flex Pi که یک شرکت کوچک چینی است طراحی و ساخته شده است.
این گوشی که در نمایشگاه CES شاهد حضورش بودیم، نکات مثبت زیادی را به‌همراه داشت.
شاید همین گوشی بود که باعث شد شرکت گوگل در نوامبر سال گذشته اعلام کند که اندروید از نمایشگرهای تاشو پشتیبانی می‌کند؛ در همین زمان بود که سامسونگ هم خبر از نسخه تاشوی خود داد. صفحه این دستگاه که "Infinity Flex Display" نام دارد نسبت به مدل "Royole" پیچیدگی بیشتری دارد. 
اوایل هفته گذشته هم شرکت شیائومی اعلام کرد که گوشی تاشوی پیشرفته خود را به‌زودی روانه بازار می‌کند؛ و بعد از آن نوبت به هواوی می‌رسد. 
«ریچارد یو»، مدیر بخش موبایل این شرکت اعلام کرد که هواوی درنظر دارد گوشی 5G تاشوی خود را ماه آینده میلادی در همایش جهانی موبایل معرفی کند.
موتورولا هم گوشی تاشوی جدید با نام احتمالی Razer را در راه دارد که گفته می‌شود قیمت آن هزار و 500 دلار است.
گوشی "فلکس پای" هم که در حال حاضر در دسترس است، هزار و 300 دلار قیمت دارد.
اکنون باید منتظر ماند و دید که اسمارت‌فون‌های تاشو تا چه اندازه مورد استقبال کاربران و علاقه مندان فناوری قرار می‌گیرد.

 

گزارش: مهندس حمید نیک روش

توئیترHamidNikravesh@

نظرات : 0

ثبت نظر

19148