۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۲ مهر

روبات ناسا برای مأموریت‌های فضایی طراحی شد!

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از دیجیتال ترندز، روبات جدید ناسا «پادشاه لوئی» (King Louie) نام دارد؛ نام این روبات از اورانگوتانی در فیلم کلاسیک "کتاب جنگل" ساخته والت‌دیزنی در سال 1967، اقتباس شده است.

 

 
به‌ نظر می‌رسد این طراحی زیبا و جالب، آینده روباتیک‌های بعدی خواهد بود.
«مارک کیلپک»، پروفسور دپارتمان مهندسی مکانیک در دانشگاه Brigham Young که روی پروژه ناسا کار کرده است، می‌گوید: روبات‌هایی مانند کینگ لوئی از کیسه‌های هوا تشکیل شده‌ و دور آن یک پوسته بسیار قوی و قدرتمند قرار گرفته است.
حرکات لوئی توسط محفظه‌های پر یا خالی شده از هوا که در اندام آن جا گرفته است، کنترل می‌شود. به‌عنوان مثال، وقتی محفظه‌ای که زیر بازوی لوئی قرار دارد با هوا پر می‌شود، بازو به سمت بالا حرکت می‌کند؛ اکنون اگر محفظه بالای بازو پر از هوا شود، بازو دوباره به پایین می‌آید.

 

 
اما ایده استفاده از روبات‌های بادی در فضا زمانی منطقی به‌نظر می‌رسد که بدانید یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های اساسی سفر در فضا، فرستادن تجهیزات مورد نیاز به فضاست.
به‌همین دلیل است که گروه‌هایی مانند ناسا سرمایه‌گذاری‌های سنگینی در زمینه‌هایی مانند چاپ سه بعدی انجام داده‌اند.
با این کار می‌توان به‌جای ارسال تجهیزات با موشک که هزینه‌های سنگینی را به‌همراه دارد، زمانی که به تجهیزات نیاز است آنها را چاپ کرد.
پروژه کینگ لوئی چنین ایده‌ای را دنبال می‌کند؛ ناسا امیدوار است که بتواند از لوئی به‌عنوان راه‌کار جایگزین برای بازوهای روباتیک مرسوم یا روبات‌های انسان‌نما روی روورها، شاتل‌ها و ایستگاه‌های فضایی استفاده کند و از این راه چالش‌های حمل‌ونقل اولیه تجهیزات برطرف شود.
از طرف دیگر، طراحی روبات سبک وزن زمانی مفید خواهد بود که بدانید قرار است روبات‌ها در کنار انسان‌ها یا تجهیزات فوق‌العاده حساس کار کنند.

 


 

گزارش: مهندس حمید نیک روش

توئیترHamidNikravesh@

نظرات : 0

ثبت نظر

90552