۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی یکشنبه 8 اردیبهشت

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: ماژول ماه‌نشین گمشده پس از ۵۰ سال پیدا شد! 

فضانوردان انگلیسی، ماژول ماه‌نشینی را که 50 سال پیش در جریان مأموریت فضایی آپولو 10 ناسا گمشده بود، پیدا کردند.

این ماژول ماه‌نشین از برجسته‌ترین یادگارهای برجا مانده از فرود انسان در ماه است که تیم آپولو 10 پنجاه سال قبل، هرگونه ردی از آن را از دست داد.

در زمان انجام این مأموریت در سال 1969، تام استافورد از اعضای تیم آپولو 10، در پیامی رادیویی به مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون اعلام کرد که او و گروهش به‌محض جدا شدن این فضاناو از ماژول فرماندهی، دیگر اثری از آن ندیده‌اند.

دانشمندان گمان می‌ کردند این ماژول با عرض 4 متر که اسنوپی (Snoopy) نام داشت، برای همیشه ازدست‌رفته باشد.

«نیک هاوز» از اعضای انجمن سلطنتی اخترشناسان انگلیس در کنار دیگر کارشناسان و فضانوردان برنامه آپولو، چندین سال را به تلاش برای پیدا کردن این ماه‌نشین گذراندند.

این تیم اکنون مدعی است که اسنوپی را پیدا کرده و به کارشناسی نیاز دارد که از تخصص لازم برای بازیابی آن برخوردار باشد.

..................

 

خبر: اپل اپلیکیشن های رقیب خود را حذف می کند

اپل پس از عرضه ویژگی «اسکرین تایم»، اکنون اپلیکیشن های رقیب که این قابلیت را عرضه می کردند، در اپ استور حذف یا محدود کرده است.

به نظر می‌رسد اپل با سختگیری‌های جدید، موجب نگرانی اپلیکیشن هایی شده که خدماتی مشابه را ارائه می‌کنند.

اپل طی سال گذشته حداقل ۱۱ مورد از ۱۷ اپلیکیشن پرطرفدار کنترل مدت زمان استفاده از دستگاه الکترونیکی یا نظارت والدین بر دستگاه را از اپ استور حذف یا محدود کرده است.

علاوه بر این، اپل برخی از اپلیکیشن های کمتر شناخته شده را نیز سرکوب کرده است؛ برخی از این اپلیکیشن ها ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند پشتیبانی از مدیریت دستگاه‌های اندروید و مسدود کردن وب سایت‌ها در مرورگرهای مختلف را داشتند. اپل این اپلیکیشن ها را مجبور کرده ویژگی‌های مذکور را حذف کنند.

از سوی دیگر توسعه دهندگان یادداشت‌هایی کوتاه دریافت کرده‌اند که از آنها خواسته شده تغییراتی در اپلیکیشن ها انجام دهند و هیچ دلیل یا جزئیاتی برای تغییر اپلیکیشن ها یا حذف آنها از اپ استور ارائه نشده است.

..................

 

خبر: هوش مصنوعی از تصادفات و ترافیک سنگین جلوگیری می‌کند!

شرکت تویوتا در تازه‌ترین اقدام خود تصمیم دارد خودروهایی تولید کند که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی منجر به کاهش تصادفات می‌شوند.

فناوری ارتباط بین خودرویی V2V یکی دیگر از تکنولوژی‌هایی است که قرار است در خودروهای تویوتا به کار گرفته شود.

با تکیه بر فناوری ارتباط بین خودرویی V2V وسایل نقلیه حاضر در خیابان‌ها می‌توانند به یکدیگر متصل شده و اطلاعاتی را رد و بدل کنند.

تویوتا در آوریل 2018 برنامه‌های خود را برای نصب این فناوری در خودروهای خود اعلام کرد و به تازگی نیز مدعی شده این خودروهای جدید در سال 2021 وارد بازار آمریکا می‌شوند.

براساس آنچه که تویوتا مطرح کرده است، 92 درصد از خودروهایی که اکنون در ایالات متحده با نشان‌های تویوتا و لکسوس به فروش می‌رسند، از تکنولوژی Safety Sense بهره می‌برند؛ سیستم خودکار ترمز از جمله این تکنولوژی‌های ایمن است.

..................

 

خبر: بازیابی توده عضلانی در سالمندان و بیماران ممکن شد!

محققان دانشگاه ایلینوی در تازه‌ترین اقدامات خود موفق شده‌اند با تزریق نوعی سلول به بازیابی عضلات تحلیل رفته کمک کنند.

این روش جدید به سالمندان و بیمارانی که در اثر کم تحرکی دچار ضعف در عضلات خود و تحلیل آن شده‌اند در راستای بهبود وضعیت سلامتی کمک می‌کند.

پژوهشگران در این روش سلول‌های شناخته‌ شده‌ای را به ماهیچه مدل‌های حیوانی تزریق کردند و مشاهده کردند که این سلول‌ها نه تنها در رشد رگ‌های خونی موثرند بلکه می توانند توده عضلانی از دست رفته بر اثر عدم تحرک را بازیابی کنند.

..................

 

خبر: عرضه گوشی جدید ویوو با باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی آمپری و دوربین سه گانه!

شرکت ویوو از عرضه گوشی جدید وای ۱۷ خود خبر داده که مجهز به باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی آمپری بوده و دارای دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی است.

در پشت این گوشی از دوربین سه گانه دارای هوش مصنوعی استفاده شده است. دقت سه لنز این دوربین به ترتیب ۱۳، ۸ و ۲ مگاپیکسل بوده و دوربین‌های مذکور، امکان پوشش محیط اطراف با زاویه ۱۲۰ درجه را دارند.

در گوشی یادشده از پردازنده هشت هسته‌ای Helio P۳۵ مدیا تک با طراحی ۱۲ نانومتری استفاده شده که سرعت آن به ۲.۳ گیگاهرتز می‌رسد؛ ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از دیگر ویژگی‌های گوشی مذکور است.

گوشی Y۱۷ مجهز به سیستم عامل Funtouch OS ۹ است که بر مبنای ویژگی‌های سیستم عامل اندروید ۹ ساخته شده است.

این گوشی دارای نمایشگر بزرگی با قطر ۱۶.۱۵ سانتیمتر است که ۸۹ درصد از قاب جلوی گوشی را می‌پوشاند. با قراردادن Y۱۷ در حالت بازی بر قدرت و توانایی آن افزوده می‌شود.

قیمت این گوشی ۲۶۰ دلار است.

نظرات : 0

ثبت نظر

40220