۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی چهارشنبه 25 اردیبهشت

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: فیس‌بوک قابلیت پخش لایو را محدود می‌ کند 

فیس‌بوک به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد محدودیت‌های جدیدی را برای قابلیت پخش لایو (Live) در پلت‌فرم این شبکه اجتماعی ایجاد کند.

این شبکه اجتماعی در پی حملات تروریستی به مسلمانان نمازگزار در مسجدی در نیوزلند، بیش از پیش مورد حمله منتقدان و معترضان قرار گرفت.

اکنون فیس‌بوک تصمیم گرفته است که محدودیت‌های جدیدی را برای قابلیت پخش زنده ایجاد کند تا در صورت بروز هرگونه جرم و رفتارهای خشونت‌آمیز که خلاف قوانین شبکه‌های اجتماعی است، بلافاصله با ادامه پخش آن مقابله شود.

الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به کار رفته در پلتفرم فیس‌بوک قرار است به صورت خودکار و کاملاً هوشمندانه مصادیق مجرمانه در لایو کاربران فیس‌بوکی را تشخیص داده و بعد از شناسایی دقیق آن، از ادامه و پخش آن جلوگیری به عمل آورده شود.

این محدودیت‌ها به گونه‌ای است که کاربران فیس‌بوک در صورت ارتکاب هرگونه جرم و عمل خلاف قوانین و مقررات شبکه‌های اجتماعی، از گذاشتن لایو محروم خواهند شد و در صورت تأیید جرم آنها نیز، صفحه کاربری آنها به صورت کامل بسته و ریپورت شده و تحویل مراجع قضائی داده خواهد شد.

..................

 

خبر: اسپیس‌ایکس موشک استارشیپ جدید می‌سازد

الون ماسک اعلام کرده اسپیس‌ایکس به طور همزمان مشغول ساخت دو نمونه اولیه موشک استارشیپ در دو مقر در ایالت‌های تگزاس و فلوریدا است.

در حالیکه یک نمونه از موشک استارشیپ در مقر تگزاس شرکت اسپیس ایکس در حال ساخت است، وب سایت NASASpaceflight.com تصاویری از ساخت یک نمونه دیگر از این موشک را در فلوریدا منتشر کرد.

به گفته ماسک، هدف او از این اقدام آن است که مکان بهتر و مؤثرتر برای ساخت فضاپیما را پیدا کنند؛ حتی اگر به قیمت این تمام شود که هر دو مقر مناسب باشد.

هدف از طراحی فضاپیمای "استارشیپ" توسط شرکت اسپیس ایکس اعزام انسان‌ها به ماه و مریخ است.

..................

 

خبر: امکان شارژ وسایل برقی در ۲۰ ثانیه!

شرکت فرانسوی Nawa از تولید انبوه قریب الوقوع خازن‌های پیشرفته‌ای برای شارژ سریع وسایل برقی خبر داده که مجهز به نانولوله‌های کربنی هستند.

این خازن‌ها، جایگزینی مناسب برای باتری‌های لیتیومی محسوب می‌شوند که نه تنها قادر به شارژ سریع وسایل الکترونیکی مختلف در ۲۰ ثانیه هستند، بلکه می‌توانند به سرعت شارژ آنها را در صورت لزوم خالی کنند.

مزیت دیگر این خازن‌ها آن است که بر اثر دریافت سریع انرژی به شدت گرم نشده بنابراین با خطر آتش سوزی مواجه نیستند.

عمر بالا یکی دیگر از مزایای خازن‌های کربنی است که می‌توان تا یک میلیون بار آنها را پر و خالی کرد.

این شرکت فرانسوی می‌گوید با جمع آوری سرمایه‌ای ۱۰ میلیون دلاری برای تولید انبوه خازن‌های یادشده، آماده است تا آنها را ظرف ۱۲ ماه آینده روانه بازار کند.

..................

 

خبر: ابداع چسب زیستی برای ترمیم سریع زخم ها!

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ججیانگ چین موفق به ساخت یک چسب زیستی شدند که می‌تواند در عرض چند ثانیه زخم‌های کشنده را ترمیم کند.

این چسب زیستی که روی خوک‌های آزمایشگاهی آزمایش شده است، یک ماده ژله‌ای است که در عرض ۲۰ ثانیه دو طرف زخم باز شده در اطراف بافت را به یکدیگر نزدیک می‌کند؛ البته این کار پس از فعال شدن آن قسمت با اشعه فرابنفش انجام می‌شود.

چسب زیستی مذکور می‌تواند برای توقف خونریزی بیمار طی عمل جراحی قلب یا موارد اضطراری که دسترسی به پزشک محدود است، مورد استفاده قرار گیرد.

در این آزمایش ابتدا اشعه فرابنفش سبب فعال شدن ناحیه زخم شده و سپس چسب زیستی در زخمی که در کبد یک خوک ایجاد شده است، استفاده شده است.

مواد تشکیل دنده چسب، شامل آب، ژلاتین و مخلوط مواد شیمیایی است که به بافت آسیب دیده تزریق می‌شود.

پس از فعال شدن بافت با اشعه فرابنفش، یک پوشش ضدآب روی زخم به وجود می‌آید.

این چسب حتی روی بافت‌های مرطوب هم مؤثر است بنابراین نیاز به بخیه زدن در بستن زخم را از بین می‌برد.

چسب ابداعی مذکور توانست حفره‌ای به اندازه‌ ۶ میلی‌متر در رگ‌های خونی و بافت را فقط در ۲۰ ثانیه ترمیم کند.

 

..................

 

خبر: ساخت بازوی رباتیکی که احساسات را درک می‌کند!

محققان اسپانیایی از تولید یک بازوی رباتیک خبر داده اند که با تعقیب چهره کاربران قادر به درک احساسات آنها است.

سازنده این ربات می‌گوید برای طراحی آن از یکی از کارتون‌های تولیدی شرکت پیکسار به نام Jr. lamp الهام گرفته است؛ در این کارتون یک چراغ مطالعه احساساتی قادر به درک احساسات و عواطف انسان‌ها است.

وی برای تولید این ربات از رایانه کوچک و جیبی Raspberry Pi استفاده کرده است؛ در انتهای این بازوی رباتیک دوربین و حسگرهایی برای شناخت بهتر محیط نصب شده است.

بازوی رباتیک یادشده علاوه بر درک احساسات انسانی قادر به عکسبرداری نیز هست و می‌تواند به طور خودکار دوربین خود را به گونه‌ای تنظیم کند که با قرار گرفتن در برابر سوژه، عکس دلخواه خود را تهیه کند.

همچنین می‌توان این ربات را به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که به دنبال چهره افراد بگردد و از آنها عکس بگیرد.

ربات یادشده با مشاهده هر فرد احساسات وی را در یکی از پنج دسته شاد، خشمگین، غمگین، متعجب یا خنثی تقسیم بندی می‌کند.

در صورت خوشحال بودن، بازوی رباتیک خود را کمی تکان می‌دهد، در صورت خشمگین بودن با فرد دست می‌دهد، در صورت غمگین بودن بازو به آرامی به سمت پایین می‌آید و در صورت شگفت زده بودن به عقب می‌رود.

تعدادی چراغ ال ای دی نیز به صورت مدور در انتهای بازوی رباتیک نصب شده که متناسب با احساسات فرد روشن و خاموش می‌شوند.

تولید بازوی رباتیک مذکور با همکاری شرکت Slant Concepts انجام شده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

74551