۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۲ مهر

تبدیل پل به "آزمایشگاه زنده"!

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS  ، پل "مموریال"(Memorial) دیگر فقط برای عبور مردم نیست بلکه از این پس به عنوان یک آزمایشگاه زنده عمل می‌کند، چرا که اکنون میزبان مجموعه‌ای از حسگرها است که به محققان، مهندسان و عموم مردم اطلاعات مربوط به شرایط روزمره و سلامت پل و همچنین نظارت بر محیط اطراف ارائه می‌دهد.

"ارین بل" محقق اصلی این پروژه گفت: ساخت یک پل جدید میلیون‌ها دلار هزینه در بر دارد، لذا علاقه‌مند به کشف راه‌هایی برای استفاده از پل‌های کنونی برای انجام کاری بیشتر از فراهم کردن امکان عبور و مرور مردم و کالاها هستیم.

محققان دانشگاه نیوهمپشایر ۴۰ سنسور اطلاعاتی را در پل پر رفت و آمد مموریال نصب کرده‌اند و با این کار از این پل همزمان یک ایستگاه هواشناسی و آزمایشگاه زنده بررسی شرایط سلامت پل ساخته‌اند.

داده‌های به دست آمده از این حسگرها، محققان، مهندسان و عموم مردم را با بروزرسانی‌هایی در مورد اطلاعات عملکرد سازه، الگوهای ترافیکی، شرایط آب و هوایی، سطح دریا و اطلاعات جزر و مدی مطلع می‌کند.

با این حسگرها حتی می‌توان به اطلاعاتی در مورد رفتار برج‌هایی که پل را برای عبور کشتی‌ها بالا می‌کشند دسترسی داشت.

"بل" توضیح داد: ما این پل را اکنون "پل زنده" می‌نامیم زیرا می‌تواند با ما صحبت کند و اطلاعات ارزشمندی در مورد سلامتی‌اش به ما ارائه دهد. این پل دیگر فقط برای عبور دادن ما از آب نیست، بلکه می‌تواند ما را از دنیای اطراف‌مان مطلع کند.

محققان و مهندسان قادر خواهند بود از داده‌های جمع آوری شده توسط این حسگرها برای طراحی پل‌ها در آینده استفاده کنند و می‌توانند از توربین‌های جزر و مدی شناور در رودخانه زیر پل و تولید انرژی تجدیدپذیر استفاده کنند.

"مارتین وسنیک" از محققان این پروژه گفت: آنچه در این مورد هیجان انگیز است این است که انرژی جزر و مدی مداوم و مستمر است و بر خلاف پنل‌های خورشیدی که در روزهای ابری کارایی ندارند، انرژی جزر و مدی پایدار است، چرا که ما می‌توانیم جزر و مدهای آینده را پیش‌بینی کنیم.

اطلاعات جمع آوری شده از حسگرها و توربین در اختیار سایر محققان نیز قرار می‌گیرد و اساس ابزار آموزشی برای پروژه‌های علمی موسوم به "K-12" را تشکیل می‌دهد.

همچنین یک برنامه تلفن همراه در حال توسعه است که اطلاعات پس زمینه در مورد پل و محیط اطراف آن را ارائه می‌دهد.

نظرات : 0

ثبت نظر

18090