۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۲ مهر

خودروهای جدید ریویان یکدیگر را شارژ می‌کنند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از انگجت، اگر خودروهای الکتریکی دارای باتری‌های روی چرخ هستند، آیا نباید بتوانیم یک EV را با EV دیگر شارژ کنیم؟ این کار با SUV و وانت‌های «ریویان» شدنی است.

 

 
«اسکارینج»، مدیر شرکت در یک مصاحبه اختصاصی به این نکته اشاره کرد که شارژ ریویان به ریویان بزودی در دسترس خواهد بود؛ البته وی چیزی در خصوص نحوه انجام شارژ خودرو به خودرو مطرح نکرد ولی می‌توان حدس زد که به چه شکلی انجام می‌شود.
شارژ خودرو با خودرو شباهت زیادی به گوشی‌های جدید خواهد داشت؛ وقتی باتری گوشی یکی از دوستان شما رو به اتمام است به‌جای پیدا کردن پریز برق و استفاده از شارژرهای اختصاصی می‌توان از شارژ یک گوشی دیگر استفاده کرد.
خودروهای جدید ریویان می‌توانند از پک‌های کمکی باتری یکدیگر استفاده کنند؛ اگر صاحب خودرو به تمام فضای صندوق احتیاج نداشته باشد، می‌تواند از باتری‌های اضافه‌ای که توسط شرکت فراهم شده استفاده کند.

 

 
خودروهای R1T شرکت خودروسازی ریویان از سال 2020 وارد بازار می‌شوند؛ البته اسکارینج به این نکته اشاره کرد که EVهای آنها هنوز با برخی محدودیت‌های فناوری‌های موجود روبرو هستند.
یکی از این محدودیت‌ها مساله شیمیایی باتری‌هاست؛ هنوز هم سرعت شارژ باتری به طول عمر سلول‌ها بستگی دارد. از دیگر محدودیت‌ها می‌توان به مساله آیرودینامیک و زیرساخت‌های شارژ اشاره داشت.

 

گزارش: مهندس حمید نیک روش

توئیترHamidNikravesh@

نظرات : 0

ثبت نظر

72454