۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۲ مهر

«تاکسی‌های پرنده» مسافران المپیک 2024 پاریس را جابجا می‌کند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از انگجت، مطمئنا برای توریست‌هایی که قصد سفر به پاریس برای المپیک 2024 را دارند حمل و نقل یک کابوس است، اما فناوری می‌تواند تا حدودی از تلخی این تجربه بکاهد.
شرکت‌های ایرباس، Aeroports de Paris و Paris Transport Authority در حال کار روی روش جدیدی هستند تا با استفاده از تاکسی‌های پرنده خودران مسافران را از فرودگاه شارل دوگل به داخل شهر انتقال دهند.

 

 
فاصله بین فرودگاه تا شهر پاریس با اتوبوس یا قطار چیزی حدود یک ساعت است؛ اما تاکسی‌های پرنده خودران با کاهش این زمان به مسافران و بازدیدکنندگان کمک می‌کنند تا وقت بیشتری برای یافتن هتل و محل سکونت خود داشته باشند و در عین حال بتوانند لذت بیشتری از بازی‌های المپیک 2024 ببرند.
علاوه بر این، مسافرانی که در صف تاکسی‌های پرنده می‌ایستند، لازم نیست نگران باشند چراکه قرار است تاکسی‌ها هر شش دقیقه حرکت کنند.
از هم اکنون کار روی این پروژه آغاز شده و لوازم و ابزار لازم برای آن در حال تهیه است؛ Aeroports de Paris تا انتهای سال 2019 فرصت دارد تا یک مکان مناسب را برای هاب تاکسی‌های پرنده انتخاب کند. این هاب باید در مدت زمان 18 ماه آماده شود.
به گفته یکی از مسئولین این شرکت، مسیر موردنظر از طریق راه فعلی هلیکوپترها مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
اما برای اینکه پروژه تاکسی‌های پرنده برای بازی‌های المپیک 2024 پاریس به درستی کار کند، تکه‌های بسیار زیادی وجود دارد که باید کنار هم قرار بگیرند؛ تاکسی‌ها هم باید از بیشترین میزان امنیت برخوردار باشند و باتری آنها حداکثر کارایی را از خود نشان دهد.
سایر شرکا هم باید اطمینان دهند که تاکسی‌های پرنده با زیرساخت‌ها و قوانین موجود سازگاری داشته باشند؛ اگر همه چیز به خوبی پیش برود به احتمال زیاد باید شاهد استفاده از تاکسی‌های پرنده خودران در بقیه شهرهای دنیا باشیم.

 

 گزارش: مهندس حمید نیک روش

توئیترHamidNikravesh@

نظرات : 0

ثبت نظر

42426