۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی یکشنبه 9 تیر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: تسلا باتری خودروهای برقی تولید می کند 

طبق گزارشی جدید به نظر می رسد شرکت خودروسازی تسلا تصمیم دارد تامین بخش جدیدی از چرخه تجهیزات خود را برعهده گیرد.

در همین راستا تسلا مشغول ساخت باتری های سلولی خود است؛ به این ترتیب شرکت خودروسازی دیگر نیازی به پاناسونیک ندارد تا این قطعه را تهیه کند.

اگر تسلا بتواند به طور موفقیت آمیز باتری های خود را تولید کند، هزینه چرخه تامین تجهیزات آن کاهش می یابد و این روند به تدریج به کاهش قیمت خودرو برای مصرف کننده منجر می شود.

احتمال اندکی وجود دارد که تسلا در آینده نزدیک بتواند از لحاظ تولید باتری مستقل شود و پیش بینی می شود در حال حاضر برای تامین تجهیزات مورد نیاز خود با پاناسونیک همکاری کند.

این شرکت تلاش های خود را برای ساخت باتری لیتیوم یونی متمرکز کرده است و تصمیم دارد چنین تجهیزاتی را به طور انبوه تولید کند.

..................

 

خبر: تولید کتاب هوشمند توسط گوگل! 

حق امتیاز طرح یک تلفن هوشمند متعلق به گوگل منتشر شده که شبیه یک کتاب است.

حق امتیاز مذکور نشان می دهد گوگل مشغول بررسی ایده «کتاب هوشمند» است که احتمالاً صفحاتی جداگانه برای اپلیکیشن های مختلف دارد.

این گجت لولایی جداگانه برای هر صفحه دارد؛ چنین ابزاری را فقط می توان با کمک نمایشگرهای انعطاف پذیر ابداع کرد.

البته بخش بیرونی این کتاب هوشمند احتمالاً از یک نمایشگر غیر تاشو ساخته می شود تا از دستگاه حفاظت کند.

گوگل با کمک چنین طرحی می تواند تعداد صفحات کتاب هوشمند را به طور شخصی برای هر کاربر ارائه کند.

..................

 

خبر: درمان پیرچشمی با عینک اتوفوکال

پژوهشگران دانشگاه استنفورد در آمریکا با استفاده از فناوری ردیابی چشم، نوعی عینک اتوفوکال طراحی کرده‌اند که قادر به درمان پیرچشمی است.

نمونه ابتدایی این کار، مانند یک عینک واقعیت مجازی به نظر می‌رسد اما محققان امیدوارند که نسخه‌های آتی را در طرح‌های ساده‌تری ارائه دهند.

عینک اتوفوکال می‌تواند مشکلات اصلی عدسی تدریجی را رفع کند.

این عینک، لنزهایی پر از مایع دارد که برآمده و باریک است؛ همچنین حسگرهایی با قابلیت ردیابی چشم دارد که محل نگاه کردن فرد و زاویه دید او را دنبال می‌کند.

..................

 

خبر: تولید شیشه نشکن با الهام از صدف دریا

دانشمندان دانشگاه مک گیل نوع جدیدی از شیشه نشکن را با توجه به قدرت ماندگاری صدف نرم تنان ابداع کرده‌اند.

محققان با توجه به ماهیت آجر مانند ترکیب Nacre یک کامپوزیت شیشه ابداع کرده‌اند که ۳ برابر قدرتمندتر از شیشه حرارت دیده و ۲۴ بار قدرتمندتر از شیشه عادی است.

به گفته محققان با توجه به ماده Nacre در صدف می‌توان ترکیبات ظریف و شکننده‌ای مانند کربنات کلسیم را طوری فرآوری کرد که تحت فشار خرد نشوند.

برای این منظور محققان با استفاده از اشعه لیزر مافوق بنفش روی ورقه‌های شیشه بوروسیلیکات با قطر ۲۲۰ میکرون طرح هایی ۶ ضلعی ایجاد کردند.

در مرحله بعد لایه‌های پلاستیک روی ورقه‌های شیشه لمینیت شدند و سپس شیشه به شکل کاشی‌هایی مجزا برش داده شد.

با کمک این روش می‌توان شیشه‌هایی با انعطاف پذیری بیشتر ابداع کرد که قابلیت خم شدن دارند.

..................

 

خبر: کاهش عفونت در ایمپلنت‌های پزشکی با نانوزیست‌ماده‌ای جدید!

پژوهشگران موسسه فناوری شیمیایی هند نانوزیست‌ماده جدیدی ساختند که می‌تواند خطر عفونت‌های میکروبی را در ایمپلنت‌های پزشکی نظیر سوندهای ادرار کاهش دهد.

سوندهای ادرار یکی از عوامل عفونت‌زا در بیمارستان هستند، برای حل این مشکل نانوزیست‌ماده‌ای ساخته شده که می‌تواند چهار برابر موثرتر از ترکیبات آنتی‌باکتریال رایج عمل کند.

در این پژوهش جدید، دانشمندان موفق به سنتز نانوذرات سیلیکای مزوحفره‌ای شدند که عامل‌دار کردن آن می‌تواند خواص آنتی‌باکتریال داشته باشد.

یافته‌های این گروه نشان داد که این ماده جدید چهار برابر موثرتر از فنازین کربوکسامید است؛ حفره‌های موجود در این ماده قطری بین ۲ تا ۵۰ نانومتر دارد.

این گروه تحقیقاتی برای مقابله با زیست‌فیلم اقدام به سنتز این ماده جدید کردند که می‌تواند نقش موثری در نجات جان بیماران داشته باشد.

نظرات : 0

ثبت نظر

62227