۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی شنبه 20 مهر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: ابداع حسگر قابل تزریق برای مقابله با کوری! 

ایمپلنت کوچکی با عنوان "Injectsense"، مخصوص افراد مبتلا به آب سیاه ابداع شده که فشار چشمی آنان را به طور مداوم اندازه گیری می کند.

این ایملنت ها به طور مادام العمر در چشم فرد باقی می مانند و بیمار می تواند اندازه گیری فشار درون چشمی خود را در خانه انجام دهد.

البته این ایمپلنت باید از طریق جراحی در چشم بیمار قرار گیرد و به سادگی به لایه میانی «پارس پلانا» چشم تزریق می شود؛ کل این فرایند فقط ۵ دقیقه طول می کشد و چشم پزشک می تواند آن در مطب خود انجام دهد.

ایمپلنت ها بوسیله باتری هایی بسیار کوچک انرژی خود را به دست می آورند؛ این باتری به طور بی سیم به وسیله یک دستگاه پوشیدنی مانند عینک هوشمند شارژ می شود.

ایمپلنت "Injectsense" به طور مداوم اطلاعات مربوط به فشار درون چشمی را به یک سرور ابر منتقل می کند؛ بیماران بوسیله یک اپلیکیشن می توانند اطلاعات مورد نظر خود را بررسی کنند.

..................

 

خبر: همکاری پورشه و بوئینگ برای ساخت خودروی پرنده 

شرکت‌های بوئینگ و پورشه قصد دارند با همکاری یکدیگر ابتدا یک طرح مفهومی و سپس یک نمونه اولیه از خودروی پرنده بسازند.

مهندسان این دو شرکت برای ساخت و آزمایش یک نمونه اولیه بر اساس یک طرح مفهومی همکاری خواهند کرد که به احتمال زیاد یک مدل VTOL ممتاز با نام تجاری پورشه خواهد بود.

به گفته نایب رئیس بوئینگ، این همکاری برای ایجاد یک اکوسیستم جدید حمل و نقل ایمن و کارآمد متکی است و فرصتی را برای بررسی پیشرفت وسایل نقلیه پرنده شهری با یکی از برترین برندهای خودروی دنیا فراهم می‌کند.

..................

 

خبر: موبایلی که نیم ساعته شارژ می شود!

شرکت چینی اوپو از جدیدترین دستگاه سری پرچمدار Reno با عنوان "Reno Ace"رونمایی کرده است.

در موبایل Reno Ace از پردازشگر اسنپ دراگون ۸۵۵پلاس و نمایشگر ۶.۵ اینچی با  وضوح ۱۰۸۰ پیکسل استفاده شده است.

روی نمایشگر آن یک بریدگی کوچک به شکل قطره آب وجود دارد؛ سیستم دوربین های پشتی آن چهار تایی و دوربین اصلی دستگاه نیز  ۴۸ مگاپیکسلی است.

مهمترین ویژگی Reno Ace قابلیت شارژ سریع آن است؛ این دستگاه دارای یک شارژر ۶۵ واتی و مجهز به یک باتری ۴ هزار میلی آمپری و باتری دوسلولی است و در ۳۰ دقیقه شارژ آن از صفر به ۱۰۰ درصد می رسد.

طبق اعلام اوپو، ۵ دقیقه شارژ این دستگاه برای ۲ ساعت استفاده کافی است؛ رکورد قبلی کوتاه‌ترین زمان لازم برای شارژ نیز در اختیار شرکت اوپو بود.

قیمت این دستگاه با ۸ گیگابایت RAM و ۱۲ گیگابایت حافظه داخلی، ۴۲۰ دلار است و نسخه دیگر آن با ۱۲ گیگابایت RAM و ۲۵۶ گیگابایت حافظه با قیمت ۵۳۰ دلار در چین عرضه می شود.

..................

 

خبر: فضانوردان با لباس های جدید به ماه می روند

ناسا قصد دارد لباس های فضانوردی جدیدی برای سفر انسان به ماه طراحی کند.

لباس های فضانوردی جدید به حرکت بهتر فضانوردان کمک می کند. فضانوردان می توانند در این لباس ها بازوهای خود را بلند کنند و اشیا را بالای سرشان ببرند.

همچنین لباس در بخش لگن و زانو ها انعطاف پذیری بیشتری خواهد داشت.

ناسا تصمیم دارد اسکن های سه بعدی از کل بدن هر یک از فضانوردان تهیه کند تا لباسی مخصوص او تهیه شود. برای این منظور از اسکن سه بعدی بدن فضانوردان برای تولید بخش های ماژولار لباس آنها استفاده می شود.

لباس های فضانوردی جدید "xEMU" نام دارد؛ نخستین نمونه های این لباس  در سال ۲۰۲۳ میلادی در ایستگاه فضایی بین المللی آزمایش می شود.

..................

 

خبر: فروش رمز ارز تلگرام در آمریکا ممنوع شد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) طی یک اقدام فوری به طور رسمی به گروه تلگرام( شرکت مادر پیامرسان تلگرام) دستور داده تا فروش رمزارز خود به نام گرم را متوقف کند.

SEC اعلام کرده این شرکت و زیر مجموعه آن به نام TON Issuer Inc، فروش ۱.۷ میلیارد دلار رمز ارز خود را قبل از راه اندازی شبکه بلاکچین تا ۳۱ اکتبر ثبت نکرده اند.

از آنجایی که این کمیسیون قوانین اوراق بهادار را درباره رمز ارز اجرا می کند، این عمل تلگرام خلاف قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا است.

به گفته استفانی آواکیان مدیربخش اجرای قوانین SEC، اقدام امروز برای اجتناب از سرازیر شدن توکن های دیجیتال تلگرام به بازار های آمریکایی است. این توکن ها به طور غیر قانونی فروخته شده اند؛ متهمان نتوانسته اند اطلاعات مربوط به فعالیت های تجاری Grams و Telegram، وضعیت مالی، عوامل ریسک و مدیریتی را که قوانین اوراق بهادار به آنها نیاز دارند، به سرمایه گذاران ارائه کنند.

اما اگر تلگرام تا ۳۱ اکتبر عرضه اولیه رمزارزهای خود را انجام ندهد، باید مبلغی که برای سرمایه گذاری جمع آوری کرده را به صاحبان آنها باز گرداند.

طبق اطلاعات SEC، سرمایه گذاران گرم ۱۷۱ فرد و سازمان در سراسر جهان هستند که ۲.۹ میلیون توکن را خریده اند؛ یک میلیون توکن توسط ۳۹ ماهیت آمریکایی خریداری شده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

84466