۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی یکشنبه 24 آذر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: الکسا صدای بازیگر مشهور را تقلید می کند! 

بلندگوی هوشمند شرکت آمازون از این پس می تواند صدای یک بازیگر مشهور را تقلید کند و با استفاده از این صدا فرامین کاربران را اجرا کند.

کاربران بلندگوی هوشمند الکسا از این پس می‌توانند با پرداخت مبلغی ناچیز کاری کنند تا دستورات آنها با صدای ساموئل ال جکسون بازیگر هالیوودی اجرا شود.

کاربران با پرداخت یک دلار می‌توانند صدای ساموئل ال جکسون را جایگزین صدای عادی این بلندگو کنند؛ برای فعال کردن این صدا کاربران باید در ابتدای صدور فرامین عبارت «از سم جکسون می خواهم تا ...» را بیان کنند.

بلندگوی الکسا برای انجام اموری همچون اعلام وضعیت آب و هوا، پخش اخبار، خرید آنلاین، گفتن لطیفه و غیره به کار می رود.

این خدمات به صورت آزمایشی ارائه می‌شود و در صورتیکه از این ابتکار استقبال شود، می‌توان انتظار داشت که صدای برخی هنرپیشه ها و ورزشکاران مشهور دیگر به بلندگوی هوشمند الکسا اضافه شود.

برای تنظیم نحوه ارائه این خدمات می توان از اپلیکیشن الکسا و بخش تنطیمات آن و سپس گزینه Celebrity Voice که با هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس سازگاری دارد، استفاده کرد.

..................

 

خبر: بانداژی که درمان شکستگی را تسریع می کند! 

محققان دانشگاه دوک بانداژی ابداع کرده اند که با عمل جراحی روی شکستگی قرار می گیرد و فرایند درمان آن را تسریع می کند.

این بانداژ دارای مولکول های بورونات( boronate) است که با مولکول های ادنوسین موجود در محل شکستگی پیوند برقرار می کند؛ همزمان با ضعیف شدن تدریجی استخوان، ادنوسین به آرامی در محل مورد نیاز آزاد می شود.

..................

 

خبر: تبدیل شیشه جلویی خودرو به نمایشگر واقعیت افزوده! 

شرکت چینی Futurus قصد دارد فناوری جدیدی را در نمایشگاه CES۲۰۲۰ نمایش دهد که شیشه جلویی خودرو را به یک نمایشگر بزرگ واقعیت افزوده تبدیل می کند.

نمایشگرهای این شرکت دارای وضوح ۸۰ پیکسل و درخشندگی ۱۵ هزارnit هستند؛ این نمایشگرها خطرات ردیابی شده در سیستم خودرو را هایلایت، لاین های حرکت خودرو را مشخص  و برای مسیریابی به راننده کمک می کند.

این شرکت چینی ادعا می کند نمایشگر مذکور قابلیت سرگرم کردن سرنشینان خودرو را بدون پرت کردن حواس راننده دارد.

..................

 

خبر: بدترین کلمات عبور سال ۲۰۱۹!

 محققان موسسه «نرد پس» که برنامه ای برای مدیریت کلمات عبور عرضه کرده اند، با بررسی کلمات عبور مورد استفاده کاربران فهرستی از محبوب ترین کلمات عبور ناایمن را منتشر کرده اند.

این محققان که یک پایگاه داده متشکل از ۵۰۰ میلیون کلمه عبور در اختیار دارند، از اطلاعات مربوط به پایگاه های داده هک شده نیز برای افزایش دقت بررسی خود استفاده کرده اند.

سه کلمه عبور برتری که توسط بیش از شش میلیون و سیصد هزار نفر از کاربران مورد استفاده قرار گرفته اند، بسیار ناایمن هستند و «نرد پس» از کاربران خواسته تا به هیچ وجه از آنها استفاده نکنند؛ این سه کلمه عبور عبارتند از ۱۲۳۴۵، ۱۲۳۴۵۶ و ۱۲۳۴۵۶۷۸۹.

دیگر کلمات عبور ناایمن محبوب در فهرست یادشده عبارتند از test۱، password، ۱۲۳۴۵۶۷۸، zinch، g_czechout، asdf و qwerty.

در ردیف ۱۱ تا ۲۰ این فهرست هم کلمات عبوری مانند ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰، ۱۲۳۴۵۶۷، Aa۱۲۳۴۵۶، iloveyou، ۱۲۳۴، abc۱۲۳، ۱۱۱۱۱۱، ۱۲۳۱۲۳، dubsmash و test قرار دارند.

 

..................

 

خبر: هوش مصنوعی فراموش کردن دارو را به پزشک اطلاع می دهد!

شرکت بیمه سلامت Cigna در آمریکا با استفاده از سیستم هوش مصنوعی مصرف دارو توسط مشتریان مبتلا به بیماری های مزمن را رصد می کند.

این شرکت از ماه آینده فناوری جدیدی به نام Health Connect۳۶۰ را برای کمک به میلیون ها آمریکایی استفاده می کند.

البته کارشناسان بیم آن دارند که اگر بیماران نسخه پزشکی خود را خود گم کنند یا درست مصرف نکنند، از این فناوری برای لغو بیمه نامه ها یا اجتناب از پرداخت خسارت توسط شرکت استفاده شود.

اگر بیمار مصرف داروی تجویز شده یا وقت ویزیت با پزشک را فراموش کند، این فناوری با کمک هوش مصنوعی تمام موارد را به او یادآوری می کند.

بیمارانی که از بیمه شرکت Cigna استفاده می کنند با نصب اپلیکیشنی روی لپ تاپ ها یا موبایل هایشان می توانند وارد یک مخزن اطلاعاتی آنلاین شوند.

آنها می توانند آپدیت هایی درباره سلامت خود ( مانند قند خون و فشار خون) ثبت کنند؛ اگر هوش مصنوعی متوجه افزایش یا کاهش ناگهانی نشانگرهای سلامتی فرد شود، به پزشک بیمار اطلاع می دهد. به این ترتیب پزشک متوجه می شود بیمار دارو را مصرف نکرده یا آنکه داروی مذکور کارآمد نیست.

از سوی دیگر اگر بیمار داروهای خود را به طور مرتب مصرف کند، هوش مصنوعی از سفرهای بی مورد آنها برای ویزیت پزشک و بیمارستان جلوگیری می کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

40421