۱۴۰۳ یکشنبه ۰۸ مهر

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی ‌شنبه 14 دی

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

 

 

خبر: کارآمدترین باتری جهان توسط محقق ایرانی ساخته شد 

مهدخت شیبانی محقق ایرانی با کمک پژوهشگران در استرالیا باتری جدیدی ساخته اند که می تواند شارژ موبایل را برای ۵ روز متوالی حفظ یا به یک وسیله نقلیه برقی کمک کند مسافت هزار کیلومتر را بدون نیاز به شارژ طی کند. در فناوری جدید باتری به ترکیب لیتیوم یونی، از لیتیوم-سولفور استفاده می شود.

پژوهشگران متوجه شده اند با استفاده از یک کاتد انعطاف پذیر می توان انبساط و انقباض باتری را بدون کاهش اندازه، کنترل کرد؛ آنها ادعا می کنند با این روش کارآمدترین باتری لیتیوم-سولفور جهان را ساخته اند.

به گفته این محقق ایرانی، جهان نیازمند فناوری های نوین ذخیره سازی انرژی است تا با تغییرات آب و هوایی مقابله کند.

باتری های لیتیوم-سولفور از ظرفیت بسیار بالای سولفور استفاده می کنند و می توانند تا ۵ برابر ظرفیت باتری های لیتیوم یونی انرژی ذخیره کنند؛ همچنین این باتری از مواد ارزان ساخته می شود که در سراسر جهان وجود دارد.

نمونه اولیه این باتری در آلمان ساخته شده و سالجاری این فناوری در خودرو و پنل های خورشیدی آزمایش می شود.

..................

 

خبر: ناسا ارتباط با فضاپیمای خود را از دست داد 

ناسا ارتباط با فضاپیمای Asteria را که در جستجوی سیاره‌های فراخورشیدی بود، از دست داده است.

ماهواره آستریا ناسا وضعیت نامعلومی دارد، اما هنوز امیدهایی وجود دارد که آن گم نشده و صرفا ارتباط قطع شده باشد.

Asteria (مختص تلسکوپ فضایی Arcsecond که امکان تحقیق در اخترفیزیک را فراهم می‌کند) یک فضاپیما به اندازه چمدان است که به عنوان CubeSat شناخته می‌شود.

 مأموریت این فضاپیما شکار سیارات خارج از منظومه شمسی است و در نوامبر سال 2017 هنگامیکه از ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شد، مأموریت خود را آغاز کرد.

بر اساس داده‌های موجود، آخرین بار حدود یک ماه پیش با فضاپیمای Asteria ارتباط برقرار شده است.

ناسا که تسلیم نشده تصمیم دارد به تلاش خود برای تماس با آستریا ادامه دهد.

..................

 

خبر: بازگشت اپل به CES2020 پس از 28 سال 

اپل بعد از 28 سال تصمیم گرفته در نمایشگاه فناوری سی ای اس 2020 حضور یابد و علت آن پرداختن به موضوع حساس حریم شخصی است.

اپل در سال 2019 با نصب تابلویی بزرگ در محل برگزاری نمایشگاه سی ای اس در لاس وگاس، بر مقوله حریم شخصی تاکید کرد و این بار جین هورواث مدیر حریم شخصی جهانی خود را به سی ای اس می‌فرستد.

قرار است وی در نهم ژانویه در نشستی با عنوان میزگرد حریم شخصی سخنرانی کند؛ اپل همچنین در سی ای اس 2020 پلاتفورم هوشمند خانگی خود با عنوان هوم کیت را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

قرار است در نشست حریم شخصی سی ای اس 2020 برخی مدیران ارشد فیس بوک، Procter & Gamble و همچنین کمیسیون فدرال تجارت آمریکا نیز حضور داشته باشند.

در شرایطی که اپل مدعی است جلوی دسترسی دولت آمریکا و شرکت‌های ثالث را به اطلاعات شخصی کاربران خود می‌گیرد، فیس بوک در این زمینه کارنامه مثبتی ندارد و بارها اطلاعات خصوصی مشترکانش را در اختیار افراد و گروه‌های ثابث قرار داده است.

..................

 

خبر: ابداع نسل جدید وسایل نقلیه برای سفرهای سریع 

شرکت آمریکایی سِگ‌وی(Segway)، از یک وسیله نقلیه با قابلیت حفظ تعادل رونمایی کرده که می‌تواند تا ۳۸ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

این وسیله نقلیه با نام اس- پاد(S-Pod)، طوری طراحی شده که کاربر بتواند در حالیکه روی آن نشسته، از میان محوطه‌های بسته عبور کند.

اس‌- پاد، از یک سیستم کنترل خودکار تطبیق‌پذیر استفاده می‌کند تا توانایی تنظیم ساده سرعت برای مسافر فراهم شود.

سگ‌وی علاوه بر این وسیله نقلیه، از یک اسکوتر با حداکثر سرعت ۱۹ کیلومتر بر ساعت و قیمت ۶۹۹ دلار نیز رونمایی کرد؛ سبکی این اسکوتر که حدود ۱۰ کیلوگرم است، توانایی حرکت روی ۱۵ درصد شیب‌ها را بدون کاهش سرعت آن فراهم می‌کند.

..................

 

خبر: هوآوی رایانه رومیزی می سازد

طبق گزارشی جدید، هوآوی تحقیقات بازاری درباره رایانه های رومیزی را آغاز کرده است و به نظر می رسد این شرکت تصمیم دارد روی تولید رایانه های رومیزی سرمایه گذاری کند.

البته هوآوی قبلا رایانه های رومیزی عرضه کرده بود اما این دستگاه ها فقط مخصوص شرکت های تجاری بودند؛ بنابراین رایانه های رومیزی جدید هوآوی نخستین دستگاه هایی هستند که برای مشتریان عادی عرضه می شوند.

یکی از کاربران وب سایت Weibo تحقیقات هوآوی درباره رایانه های رومیزی را فاش کرد؛ در این تحقیقات از داوطلبان دعوت و درباره ویژگی های ساخت رایانه رومیزی از آنها نظرخواهی می شود.

این رایانه مجهز به پردازشگر Kunpeng۹۲۰S است و از ۶۴ گیگابایت RAM پشتیبانی می کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

53237