۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر

نخستین جلسه کمیسیون فین‌تک سازمان نظام صنفی رایانه ای برگزار شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی سازمان نصر، رضا قربانی رئیس کمیسیون با بیان اهمیت تشکیل این کمیسیون گفت: با توجه به رشد و تاثیرگذاری صنعت فین‌تک در سال‌های اخیر و همچنین نیاز نهادهای دولتی و مدیریتی کشور به استفاده از مشاوره تخصصی فین‌تک، ضرورت شکل‌گیری نهاد و ساختار سازمانی در این حوزه احساس می‌شود.

 

 
وی افزود: درکنار هم قرار گرفتن شرکت‌های فین‌تک، باعث هم‌افزایی در رفع دغدغه‌های مشترک و همچنین ایجاد یک پشتیبانی صنفی خواهد بود.
قربانی بانک‌ها، شرکت‌های بورسی، بیمه‌ای، پرداخت یاری و شرکت‌های فناوری را یک دسته‌بندی کلی از فعالین در حوزه فین‌تک می‌دانست و درباره چالش‌های کلان و خاص این حوزه اظهار داشت: از جمله چالش‌های کلان عمومی در خصوص بهبود فضای کسب و کار، جدا شدن رگولاتورها از مجری‌ها، ارتباط با سیستم‌های پرداخت‌ بین المللی، بازارهای بین بانکی، نقدینگی و بی‌ثباتی نرخ ارز، عدم تعامل سازنده با رسانه ها، مشکلات امنیت پرداخت و پژوهش‌های علمی است.
وی همچنین درباره چالش‌های خاص حوزه‌ فینتک به ساختار ناقص کارمزد، کارت اعتباری، احراز و تایید هویت، استفاده اثربخش از ابزارهای پولی، کیف پول و پرداخت موبایلی، شکاف بین رگولاتورها اشاره کرد.
رمز دوم پویا و راه‌حل‌های احراز هویت قوی در فین‌تک از جمله موضوعات دیگری بودند که اعضا درباره آن تبادل نظر کردند.
همچنین در این جلسه ادیب حافظی‌گل مدیرعامل شرکت پی‌دات ‌آی‌آر به عنوان دبیر جلسه منصوب شد.

 


نظرات : 0

ثبت نظر

16049