۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی سه‌شنبه 8 بهمن

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: نخستین خودروی هیبریدی مازراتی در راه است! 

مازراتی که از زیرمجموعه‌های فیات کرایسلر است، نخستین خودروی هیبریدی خود که مدلی به روزشده از خودروی سدان Ghibli است را در تاریخ ۲۱ آوریل در نمایشگاه خودروی پکن عرضه می‌کند.

به نظر می‌رسد این اتومبیل هم مانند نمونه‌های مشابه هیبریدی قادر به حرکت در مسیرهای کوتاه فقط با اتکا به نیروی برق باشد.

مازراتی به چین به عنوان یکی از بازارهای عمده خود می‌نگرد، اما فروش آن در این کشور در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۷درصد کاهش یافت و به نظر می‌رسد تولید خودروی هیبریدی با توجه به سیاست‌های جدید دولت چین در حمایت از تولید و فروش اتومبیل‌های هیبریدی و برقی با همین هدف توسط مازراتی صورت گرفته باشد.

..................

 

خبر: تشخیص ویروس کرونا با فناوری ۵G!  

شرکت ZTE با همکاری «چاینا تله کام» با استفاده از اینترنت ۵G ایستگاه هایی برای تشخیص و مشاوره درباره ویروس کرونا در ایالت سیچوان چین راه اندازی کرده اند.

در ۲۵ ژانویه شرکت ZTE ایستگاه هایی متصل به یکدیگر و مجهز به فناوری ۵G در اتاق کنفرانس بیمارستان «وست چاینا» برای تشخیص و درمان از راه دور ساخت؛ به این ترتیب اتاق کنفرانس از راه دور به سیستم های درمان و تشخیص ویروس کرونا متصل بود.

در ۲۶ ژانویه نیز این شرکت سیستم های توزیع ۵G را در یک نقطه حساس دیگر فعال کرد؛ در نهایت هنگامیکه اینترنت ۵G در این منطقه راه اندازی شد، شرکت به بیمارستان وست چاینا، کلینیک بهداشت عمومی چنگدو و کمسیون بهداشت سیچوان کمک کرد تا از راه دور سرویس مشاوره ویدئویی را اجرا کنند.

کمیسیون بهداشت سیچوان بیمارستان وست چاینا را به عنوان مرکز اصلی سیستم تشخیص و مشاوره ۵G  اعلام کرد.

این مرکز به ۲۷ بیمارستان دیگر دسترسی دارد که طی شیوع ویروس کرونا در ۲۰۱۹ میلادی، بیماران مبتلا را پذیرش و درمان کرده اند.

همچنین ZTE تصمیم دارد تا نخستین سیستم تشخیص از راه دور ویروس کرونا در چین را بسازد که کل ایالت سیچوان را پوشش می دهد؛ به این ترتیب یک شبکه برای تشخیص از راه دور در بیمارستان هایی فراهم می شود که در حال حاضر به ایالت ووهان کمک می کنند.

در مرحله بعد ZTE تصمیم دارد تیم های پزشکی و نجات ایالت ووهان را به اینترنت ۵G مجهز کند تا آنها نیز بتوانند سرویس های تشخیص از راه دور را از بیمارستان «وست چاینا» دریافت کنند.

این شرکت همچنین مشغول احداث شبکه ارتباطات برای بیمارستان «لی شن شان» در ایالت ووهان است.

..................

 

خبر: باتری کش‌سان هم ساخته شد! 

محققان دانشگاه مهندسی استنفورد یک باتری جدید انعطاف‌پذیر ابداع کرده اند که در یک تکه پلاستیک قرار دارد و می‌توان آن را کشید یا خم کرد.

محققان ادعا می کنند در این باتری جدید پلیمرها به حالت جامد تبدیل شده اند و ماده انعطاف پذیر به جای ژل به کار می رود؛ به همین دلیل باتری علاوه بر انعطاف‌پذیر بودن، قابلیت اشتعال کمتری دارد.

در فرایند انعطاف پذیر شدن باتری، قابلیت آن برای حفظ انرژی تغییری نکرده است‌؛ محققان باتری را دو برابر طول طبیعی آن کشیدند و متوجه شدند هیچ تغییری در میزان انرژی ذخیره شده در آن به وجود نیامد.

نمونه اولیه این باتری به اندازه یک بند انگشت است و نصف یک باتری معمولی با همین سایز، انرژی نگهداری می کند. محققان معتقدند این باتری در بازار رو به رشد گجت های پوشیدنی مانند ساعت‌های هوشمند محبوب خواهد شد.

این باتری یک منبع انرژی سبک است که می توان در طیف وسیعی از دستگاه ها با کاربردهای مختلف آن را به کار برد.

..................

 

خبر: هوش مصنوعی بیماری هانتینگتون را پیش‌بینی می‌کند

شرکت آی‌بی‌ام(IBM) سیستم هوش مصنوعی جدیدی را ابداع کرده که با استفاده از آن می‌توان پیشرفت بیماری هانتینگتون را پیش‌بینی کرد.

این سیستم یک مدل هوش مصنوعی است که پیش بینی می‌کند بیماران چه زمانی به بیماری هانتینگتون مبتلا می‌شوند و چه زمانی علائم بیماری مذکور در آنها آشکار خواهد شد.

سیستم مذکور با بهره گیری از اسکن‌های ام آر آی مغز انسان اطلاعات و دانش خود را افزایش می‌دهد و درمی‌یابد عملکرد سیستم‌های شناختی مغز در گذر زمان دچار چه مشکلاتی خواهد شد.

گفتنی است بیماری هانتینگتون در اثر یک جهش ژنتیکی خاص رخ می‌دهد؛ نتیجه وقوع این بیماری از بین رفتن برخی سلول‌های عصبی مغز است که توان حرکتی بیمار را کاهش داده یا به طور کامل از بین می‌برد.

محققان امیدوارند که در آینده و با پیشرفت بیشتر این سیستم هوش‌مصنوعی بتوان فقط از یک اسکن ام آر آی مغز برای پیش‌بینی زمان ابتلای افراد به بیماری هانتینگتون استفاده کرد.

..................

 

خبر: اجاره «اتاق‌ خصوصی» در فضا توسط ناسا! 

ناسا در تازه‌ترین اقدامات خود تصمیم دارد، یک اتاق خصوصی برای اقامت علاقه‌مندان سفر به فضا به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل کند.

بر اساس آنچه که ناسا اعلام کرده انتظار می‌رود سالانه ۲ سفر برای اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی صورت گیرد؛ تخمین زده می‌شود هزینه اقامت برای هر نفر به ازای یک شب ۳۵ هزار دلار باشد.

در همین راستا آژانس فضایی ناسا اعلام کرد که این سازمان شرکت "Axiom Space" را انتخاب کرده تا نخستین ماژول‌های تجاری قابل سکونت را برای ایستگاه فضایی بین‌المللی ارائه دهد.

کار شرکت منتخب، توسعه یک مقصد تجاری در فضا نه فقط برای علاقه‌مندان اقامت در مدار زمین بلکه برای پاسخگویی به نیازهای طولانی مدت برای آموزش فضانوردان ناسا، تحقیقات علمی و عملیات فناوری در مدار زمین  است.

به همین ترتیب، ناسا و سایر آژانس‌های فضایی دولت احتمالاً جزء نخستین مشتری‌های آکسیوم هستند؛ این شرکت توسط مایکل سوفردینی، مدیر سابق ایستگاه فضایی بین‌المللی اداره می شود.

جدول زمانی برای نصب فضای تجاری جدید در فضا هنوز مشخص نیست، اما Axiom گفته است که تصمیم دارد به محض شروع سال ۲۰۲۱ این اتاق را به ایستگاه فضایی متصل کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

22104