۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی ‌یکشنبه 13 بهمن

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: آغاز رصد جهان با ماهواره سیاره‌یاب اروپا 

جدیدترین ابزار سیاره‌یاب سازمان فضایی اروپا به نام ماهواره "CHEOPS" برای نخستین بار رصد جهان را آغاز کرد.

سازمان فضایی اروپا این ماهواره را در دسامبر ۲۰۱۹ میلادی به فضا فرستاد و پس از آن در ۸ ژانویه ۲۰۲۰  دستوردهی به ابزار آغاز شد؛ از آن زمان تاکنون، ماهواره مذکور مشغول مدار زدن دور زمین در ارتفاع ۷۰۰ کیلومتری سیاره خاکی است. در این میان محققان تست های مختلفی را انجام دادند تا از سلامت تجهیزات این ماهواره اطمینان حاصل کنند.

باز کردن پوشش این تلسکوپ فضایی اهمیت زیادی دارد؛ این بخش از ماهواره طی فرایند پرتاب، از آن محافظت می کند.

این پوشش در ۲۹ ژانویه برای نخستین بار باز شد؛ اکنون CHEOPS ماموریت خود را برای رصد سیاره های خارج از منظومه شمسی  و به خصوص جستجو برای سیارات دارای حیات آغاز کرده است.

طی دو ماه آینده ستاره های زیاد با یا بدون سیاره توسط تلسکوپ رصد می شوند تا صحت اندازه گیری CHEOPS در شرایط مختلف بررسی شود.

این ابزار تاکنون صدها تصویر ثبت کرده و هرچند همه آنها تاریک هستند (چون پوشش ابزار باز نشده بود) اما اکنون محققان می توانند ابزار را تنظیم کنند.

..................

 

خبر: تشخیص ویروس کرونا در کمتر از ۱۵ دقیقه! 

محققان چینی یک کیت مخصوص آزمایش ابتلا به ویروس کرونا ابداع کرده اند.

محققان انستیتو ملی کنترل و پیشگیری بیماری های واگیردار و یک شرکت فناوری در شهر ووکسی با همکاری یکدیگر این کیت را ساخته اند. 

به گفته دفتر علم و فناوری شهر ووکسیاین کیت در ۸تا ۱۵ دقیقه ابتلا به ویروس را ردیابی می کند؛ همچنین حساسیت کیت بسیار بالا است و به راحتی  می توان آن را جابه جا کرد. چنین کیتی برای جلوگیری و کنترل بیماری واگیردار کرونا حیاتی است.

در حال حاضر کیت آزمایشی مذکور در حال تولید انبوه است؛ طبق ادعای تولید کننده، این شرکت می تواند روزانه برای ۴ هزار نفر کیت آزمایش تولید کند و شهرداری ووکسی نیز به گسترش تولید آن کمک می کند. نخستین دسته از کیت های جدید در ایالت هوبی استفاده خواهد شد.

..................

 

خبر: انتشار اطلاعات جدید درباره گلکسی A۴۱ 

شرکت سامسونگ در حال آماده سازی گوشی جدیدی به منظور عرضه در بازار به نام گالکسی A۴۱ است که از نوامبر گذشته تا به امروز شایعاتی در مورد آن شنیده می‌شد.

گوشی گلکسی A۴۱ مجهز به پردازنده Helio P۶۵ بوده و در آن از سیستم عامل اندروید ۱۰ استفاده شده است.

این گوشی همچنین دارای چهار گیگابایت رم بوده و پردازنده آن نیز هشت هسته‌ای است؛ گفته می‌شود حافظه داخلی پایه این گوشی برابر با ۶۴ گیگابایت است.

گوشی یادشده دوربین‌های قدرتمندی نیز دارد و دوربین اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن ۲۵ مگاپیکسلی است.

همچنین یک باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری برای گوشی یادشده در نظر گرفته شده است. پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع ۱۵ واتی از جمله دیگر مزایای این گوشی خواهد بود.

..................

 

خبر: رونمایی از ماشین لباسشویی مجهز به هوش مصنوعی! 

شرکت سامسونگ از یک ماشین لباسشویی و خشک کن جدید رونمایی کرده که مجهز به هوش مصنوعی است.

این دستگاه مجهز به هوش مصنوعی روش هایی برای شستن لباس ها به مشتریان پیشنهاد می کند؛ سامسونگ معتقد است چنین دستگاهی به شرکت کمک می کند تا در بازار با محصولات «ال جی» رقابت کند.

ماشین لباسشویی مذکور "Grand AI Washer and Dryer" نام دارد که در فروشگاه خرده فروشی «دیجیتال پلازا» در سئول به نمایش درآمده است.

این ماشین لباسشویی دارای ویژگی است که به کاربر امکان می دهد از طریق ماشین لباسشویی، دستگاه خشک کن را نیز کنترل کند.

به گفته شرکت تولید کننده، ویژگی خود پاکسازی ماشین لباسشویی نیز ارتقا یافته تا مشتریان نگران گرد و غبار داخل دستگاه، رسوب آب یا زنگ زدگی نباشند.

سامسونگ ادعا می کند با کمک ویژگی هوش مصنوعی ماشین لباسشویی، بیش از ۱۲میلیون بار چرخه شستشو را انجام داده است. این امر نشان می دهد قابلیت مذکور با گذر زمان هوشمندتر می شود زیرا ماشین چرخه های شستشو و خشک کردن لباس ها را ذخیره می کند و تنظیمات ایده آل را پیشنهاد می دهد.

همچنین این دستگاه نسبت به مدل های پیشین آب و مایع شوینده کمتری مصرف می کند.

..................

 

خبر: اپل برای نخستین بار خدمات تعمیر در محل ارائه می‌دهد! 

خریداران محصولات اپل همیشه مجبور به انتقال رایانه‌ها و گوشی‌های معیوب این شرکت به فروشگاه‌های محلی به منظور تعمیر آنها هستند، اما اپل قصد دارد برای نخستین بار خدمات تعمیر در محل ارائه کند.

حمل و نقل برخی رایانه‌های سنگین و حجیم اپل مانند آی مک و مک پرو برای تعمیر چندان ساده نیست؛ از همین رو اپل اعلام کرده که در برخی شهرهای آمریکا خدمات تعمیر در محل ارائه می‌دهد.

از جمله شهرهایی که این خدمات اپل در آنها ارائه می‌شود می‌توان به شیکاگو، دالاس، هوستون، لس‌آنجلس، نیویورک و سان فرانسیسکو اشاره کرد.

اپل برای ارائه خدمات تعمیر در محل، قراردادی را با یک شرکت پیمانکار منعقد کرده و علاقمندان می‌توانند با پرداخت یک هزینه اولیه و در نهایت هزینه تعمیر از خدمات مذکور بهره مند شوند.

خدمات تعمیر در محل اپل پیش از این فقط برای برخی شرکت‌های تجاری در چند زمینه محدود ارائه می‌شد؛ به عنوان مثال این تعمیرات در مورد گوشی اپل فقط محدود به تعویض باطری بود. اما اکنون حوزه‌های مختلف و متنوعی را برای عموم مردم در بر می‌گیرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

40891