۱۴۰۳ دوشنبه ۰۹ مهر

استفاده از هوش مصنوعی در چین برای نبرد با کرونا

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، شرکت تنسنت هلدینگز در چین ابزاری برای تشخیص بیماری های مختلف با استفاده از سیستم های رایانه ای بصری ابداع کرده است.

 

 

این شرکت همچنین یک پلاتفورم تصویربرداری پزشکی مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع کرده که تشخیص سریع و دقیق طیف گسترده ای از بیماری ها را امکان پذیر می سازد. از جمله دیگر ابزار خلاقانه تولیدی این شرکت طراحی یک اکوسیستم کلود برای به اشتراک گذاری سریع و ایمن اطلاعات پزشکی بیماران بین مراکز درمانی داخلی و شرکت های هوش مصنوعی است.

این شرکت یک ربات هوشمند با کاربردهای درمانی و بهداشتی نیز عرضه کرده که می تواند به عنوان یک دستیار برای پزشکان در مراکز درمانی و بیمارستان ها عمل کند، حالا محصولاتی از این دست به کمک نظام بهداشت و درمان چین آمده تا با بیماری کرونا مقابله کنند.

به گفته ژونگ ژنشان معاون موسسه داده های بین المللی در چین، استفاده از فناوری هوش مصنوعی به چین کمک کرده تا تجربه ای تازه در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کسب کند و ضرورت تماس فیزیکی نزدیک میان پزشکان و پرستاران با افراد ابتلا به ویروس کرونا را به حداقل رسانده است.

در ماه های اخیر برخی شرکت های دیگر فناوری در چین مانند علی بابا و هواوی هم به ارائه خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی برای تسهیل تجزیه و تحلیل اطلاعات بیماران مشکوک به کرونا و رسیدن سریع تر به جمع بندی در این زمینه روی آورده اند.

نظرات : 0

ثبت نظر

24049