۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی پنجشنبه 7 فروردین

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

 

خبر: هوآوی P40 پرو پلاس معرفی شد 

جدیدترین پرچمدارهای هوآوی در سه نسخه با ویژگی ها و قابلیت مختلف معرفی شده اند و قوی ترین مدل آنها با عنوان P40 پرو پلاس با تکیه بر دوربینی تیزبین، نمایشگری با کیفیت و سخت افزاری قدرتمند آماده به چالش کشیدن رقبا است.

P40، P40 پرو و P40 پرو پلاس هر سه به چیپست کایرین ۹۹۰ مجهز شده اند اما از نظر ابعاد نمایشگر، نرخ رفرش، تعداد دوربین ها و پیکربندی حافظه تفاوت هایی با هم دارند.

نمایشگر ۶.۵۸ اینچی P40 پرو پلاس خمیده است و تا لبه های دستگاه کشیده شده است. این پنل OLED با رزولوشن ۲۶۴۰ در ۱۲۰۰ پیکسل خود نرخ رفرش ۹۰ هرتزی را به ارمغان می آورد که به معنی نمایش روان تر محتوا خواهد بود.

در لبه فوقانی نمایشگر، حفره ای بیضی شکل برای دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و سنسور ToF تعبیه شده است که قابلیت شناسایی چهره را به همراه دارد. بازگشایی قفل علاوه بر شناسایی چهره از طریق اسکنر زیر نمایشگر هم میسر است که نسبت به مدل قبلی از نظر مساحت تحت پوشش و سرعت عملکرد ۳۰ درصد بهینه سازی شده است.

چیپست کرین ۹۹۰ که پیش از این در سری میت ۳۰ هم تعبیه شده بود شامل ۲ هسته قدرتمند ۲.۸۶ گیگاهرتزی، دو هسته ۲.۰۹ گیگاهرتزی و چهار هسته کم مصرف ۱.۸۶ گیگاهرتزی است که در پردازش های عادی فعال می شود. پردازش های گرافیکی در این تراشه بر عهده  Mali-G76 است و پردازنده عصبی ۲ هسته ای هم به ارتقای کارایی کمک می کند. کایرین ۹۹۰ بر اساس لیتوگرافی ۷ نانومتری تولید شده و با برخورداری از ۸ میلیارد ترانزیستور یکی از قوی ترین چیپست های دنیای موبایل محسوب می شود.

دوربین اصلی این موبایل شامل پنج سنسور است که با قابلیت های متنوع امکان ثبت بهترین تصویر در شرایط مختلف را فراهم می سازند.

یکی دیگر شباهت های پرچمدارهای هواوی به پیکربندی حافظه بر می گردد که شامل ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی UFS3.0 می شود.در مدل های پرو و پرو پلاس حافظه داخلی به ۲۵۶ گیگابایت هم می رسد و از طریق اسلات نانو امکان افزایش آن وجود دارد.

هر دو مدل P40 پرو و پرو پلاس به باتری های ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده اند که از طریق آداپتور سیمی یا پد بی سیم هواوی با توان ۴۰ وات به سرعت پر خواهند شد. این مدل ها با تکیه بر استاندارد IP68 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم خواهند بود.

هر سه پرچمدار جدید هواوی در رنگ های مشکی، سفید، آبی، نقره ای و رز گلد از راه می رسند اما نسخه ویژه ای از P40 پرو پلاس با پرداخت سرامیکی هم در راه است که بدنه ای براق و مقاوم خواهد داشت.

..................

 

خبر: توسعه پهپادهای چند منظوره برای حمل بار 

شرکت پست آمریکایی یونایتد پارسل سرویس(UPS) با استارتاپ آلمانی پهپادسازی وینگ‌کوپتر(Wingcopter) همکاری کرده تا پهپادهای چندمنظوره تحویل بسته را به تولید برسانند.

این پهپاد که ظاهری شبیه به هواپیماهای کوچک دارد، بی سروصدا پرواز می‌کند و می‌توان تغییرات متعددی را در آن با هدف حمل انواع بار انجام داد.

بال‌های پهپاد مذکور به گونه‌ای طراحی شده که پرواز آن هم به شکل هواپیما و هم به شکل هلکوپتر را ممکن می‌کند بنابراین می‌توان از این پهپاد برای حرکت در مسیرهای مختلف با تراکم ساختمانی کم یا زیاد استفاده کرد. همچنین این پهپاد برای فرود یا پرواز می‌تواند به صورت عمودی یا افقی برنامه ریزی کند.

تغییر و شخصی سازی محفظه حمل کالاهای این پهپاد هم جابجایی کالاهای مختلف با ابعاد و حساسیت گوناگون را تسهیل می‌کند.

..................

 

خبر: تولید گوشی‌های آیفون متوقف شد!

اعلام قرنطینه ۲۱ روزه در هند به دلیل شیوع کرونا، موجب تعطیلی و تعلیق خطوط تولید گوشی های آیفون در کارخانه های اپل در این کشور شد.

از کارخانه هایی که مسئولیت تولید گوشی های آیفون اپل را در هند بر عهده داشته اند، می توان به فاکس‌کان و ویسترون اشاره کرد.

شیوع گسترده ویروس کرونا تاکنون موجب از کار افتادن بسیاری از بخش‌های جوامع مختلف همچون صنایع هوانوردی، گردشگری، رستوران ها و تمامی مراکز تجاری و صنعتی شده است و اکنون به نظر می‌رسد که اعلام قرنطینه کشوری به دستور نارندرا مودی، نخست وزیر هند، تولید کارخانه های بزرگ و خطوط تولید گوشی های هوشمند از جمله آیفون را در این کشور به مدت نامعلومی متوقف خواهد کرد. 

..................

 

خبر: آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در منزل!

محققان انگلیسی موفق به توسعه یک آزمایش برای تشخیص بیماری "کووید-۱۹" شدند که می‌تواند با استفاده از یک سخت‌افزار دستی در عرض ۳۰ دقیقه این بیماری را تشخیص دهد.

سخت‌افزار مذکور حدود ۱۲۰ دلار قیمت دارد و با باطری کار می‌کند و به یک اپلیکیشن گوشی هوشمند متصل می‌شود تا نتایج تشخیصی را به نمایش بگذارد.

در این آزمایش از کیت‌های سواب تک‌نفره هم استفاده می‌شود که برای هر شخص حدود ۵ دلار قیمت دارد. این سواب که برای نمونه‌گیری است، در بینی یا گلو فرد استفاده می‌شود و نیازی نیست نمونه‌ها به آزمایشگاه منتقل شوند. 

این آزمایش مبتنی بر یک فناوری است که در فیلیپین، برای آزمایش انتشار یک ویروس در مرغ‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

محققان این پروژه اطمینان دارند که این آزمایش نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت و احتمالا طی چند هفته آتی در دسترس خواهد بود.

محققان در این آزمایش می‌توانند به طور همزمان تا ۶ نفر را مورد آزمایش قرار دهند و مزیت انجام آن این است که در مطب پزشکان،در بیمارستان، در محل اشتغال افراد و حتی در منازل قابل استفاده است.

نکته قابل توجه این است که آزمایش توسعه داده شده توسط این محققان می‌تواند برای آزمایش افراد بدون علائم هم استفاده شود تا به کنترل روند شیوع بیماری در جامعه کمک شایانی شود.

..................

 

خبر: تقلید از کارکردهای مغز انسان با ابزار نانویی!

محققان سنگاپوری از فناوری هوش مصنوعی برای ابداع ابزاری در مقیاس نانو استفاده کرده‌اند که تقلید از کارکردهای مغز انسان را ممکن می‌کند و از توان محاسباتی بسیار بالایی برخوردار است.

ابزار نانوی مذکور هم بادوام بوده و هم در مقیاس انبوه قابل تولید است و با محصولات بزرگ و دست و پاگیر الکترونیک که برای تقلید از قابلیت‌های محاسباتی مغز تولید شده‌اند، تفاوت اساسی دارد؛ این محصول نانو می‌تواند کاربردهای گسترده‌ای برای پیشبرد ریاضیات، مهندسی، معماری و دیگر علوم پیدا کند.

میزان مصرف انرژی این ابزار نانو نیز تا یک میلیون برابر کمتر از دستگاه‌های رایانه‌ای متداول برای تقلید از فعالیت مغز است.

در تولید این ابزار نانو از خانواده مولکول‌های لیگاند فعال ردوکس استفاده شده است؛ پژوهشگران می‌گویند با ارتقای این ابزار نانو می‌توان توانایی آن برای تقلید از مغز را باز هم افزایش داد.

نظرات : 0

ثبت نظر

57377