۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی دوشنبه 11 فروردین

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: آنر 30S معرفی شد 

فقط چند روز پس از رونمایی پرچمدار هوآوی، اکنون آنر هم از موبایل میان‌رده‌ 30S رونمایی کرد. این محصول مشخصات قابل توجهی مانند بدنه‌ای از شیشه و آلومینیوم دارد و به لطف چیپست «کرین ۸۲۰» از حالت 5G دوگانه بهره می‌برد.آنر 30S به صفحه‌نمایشی لبه‌ تا لبه با رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاس و اندازه ۶.۵ اینچ مجهز است که در گوشه‌ سمت چپ آن می‌توان حفره دوربین ۱۶ مگاپیکسلی سلفی را مشاهده کرد. از سوی دیگر در کناره‌ سمت راست این موبایل، سنسور اثر انگشت خازنی در داخل کلید پاور جاسازی شده است.

هیجان انگیز‌ترین بخش این موبایل میان‌رده مربوط به قاب پشتی دستگاه است؛ جایی که آنر، ۴ سنسور دوربین را به کاربر این موبایل ۳۴۰ دلاری عرضه می‌کند. سنسور اصلی، ۶۴ مگاپیکسلی است و یک ماژول ۸ مگاپیکسلی تله‌فتو در این موبایل قرار گرفته که می‌تواند تا ۳ برابر زوم اپتیکال و تا ۲۰ برابر زوم هیبرید را به ارمغان بیاورد.

ماژول بعدی هم ۸ مگاپیکسلی و با لنز فوق عریض عرضه شده و در نهایت یک سنسور ۲ مگاپیکسلی برای سنجش عمق در این دستگاه به کار رفته است. آنچه عملکرد این ماژول‌ها را امیدوارکننده می‌کند، قرارگیری ISP 5.0 در چیپست اصلی این موبایل است. این نسخه از ISP یا «پردازشگر سیگنال تصویر» به گونه‌ای آماده شده که عملکردی در سطح پرچمدار را در دوربین این موبایل عرضه کند، مخصوصاً در لایه‌ی حذف نویز تصاویر.

اما داخل دستگاه درخشان‌ترین بخش این موبایل همان چیپست کرین ۸۲۰ است که از پردازنده‌ای با معماری ۸ هسته‌ای بهره می‌برد. در این پردازنده، ۴ هسته‌ی A55 با فرکانس پردازشی ۱.۸۴ گیگاهرتز برای امور ساده‌تر و روزمره فعال هستند و ۴ هسته‌ی A76 نیز برای امور پیشرفته‌تر که البته سرعت فرکانس پردازشی در هسته‌های A76 بنا به موقعیت متفاوت خواهد بود. این چیپست همینطور یک پردازشگر گرافیکی ۶ هسته‌ای به نام Mali-G57 را در خود جا داده است.

در بخش نرم‌افزاری هم آنر این موبایل را با رابط کاربری «Magic UI» نسخه‌ 3.1.1 عرضه می‌کند که پوششی  روی اندروید نسخه دهم است. نکته قابل توجه دیگر در این موبایل، باتری ۴ هزار میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ سریع ۴۰ واتی (با کابل) پشتیبانی می‌کند.

آنر 30S در رنگ‌های سیاه، آبی، سبز و یک نسخه با طرح گرادیان (تغییر رنگ در شرایط نور مختلف) عرضه می‌شود.

..................

 

خبر:  سریعترین تست تشخیص کرونا ویروس ساخته شد 

پروفسور جکی یینگ برگزیده جایزه مصطفی (ص) ۲۰۱۵ به همراه تیم خود در آزمایشگاه نانوزیستی در A*STAR کیت تستی ابداع کردند که می تواند در مدت ۵ دقیقه ویروس کرونا را شناسایی کند. این کیت در صورت تأیید و دریافت مجوز، سریع‌ترین تست تشخیص کووید ۱۹ در جهان خواهد بود.

برای انجام این تست با استفاده از یک سُواب از ترشحات تنفسی فرد مشکوک به ابتلا نمونه گیری می‌شود تا ماده ژنتیکی ویروس (RNA) مورد بررسی قرار گیرد. سپس با استفاده از یک دستگاه قابل حمل، نمونه مورد بررسی قرارگرفته و با به کارگیری روش سریعی با عنوان Cepat ( به معنی فوری به زبان مالایی)، نتیجه تست پس از مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه مشخص می‌شود.

با استفاده از نمونه‌های واقعی بیماران، اعتبارسنجی بالینی اولیه این کیت انجام شده و حساسیت و دقت این تست ارزیابی شده است و در صورت تأیید نهایی، می‌توان با بهره گیری از این فناوری، امکان استفاده از این کیت‌های تشخیص را در بیمارستان‌هاو درمانگاه‌ها فراهم کرد.

روش جدید مثل تست RT-PCR ماده ژنتیکی ویروس را تکثیر می‌کند؛ با این تفاوت که در این روش می‌توان در عرض یک دقیقه، به یک میلیون نسخه از DNA دست یافت و حصول این نتیجه فقط با استفاده از آنزیم ویژه ای که در آزمایشگاه پروفسور یینگ ساخته شده امکان پذیر است.

..................

 

خبر: قابلیت تاچ آی‌دی در نسل بعدی اپل واچ  

به تازگی گزارش جدیدی از سوی رسانه های مختلف نظیر  The Verifier و همچنین کانال یوتیوب iUpdate منتشر شده است که نشان دهنده قابلیت ها و امکانات جدید نسل بعدی ساعت‌های هوشمند اپل واچ است که به نظر می رسد یکی از مهم ترین قابلیت های آن تاچ آی‌دی (Touch ID) خواهد بود.

در واقع به نظر می رسد که شرکت آمریکایی اپل با توسعه فناوری تاچ آی‌دی و یکپارچه کردن آن با دکمه چرخان کناری تحت عنوان دیجیتال کرون (Digital Crown)، قصد دارد به کاربران این ساعت هوشمند این امکان را بدهد تا پرداخت های موبایلی راحت تری را انجام دهند و از وارد کردن پین کدها که تجربه خوبی برای آنها به شمار نمی رود، خلاص شوند.

همچنین گفته می شود که اپل واچ سری ۶ نسبت به نسخه های قبلی مقاومت بیشتری در برابر نفوذ آب از خود نشان خواهد داد.

بیشتر گزارش‌ها نشان می دهد که نسل بعدی ساعت های هوشمند اپل واچ از سیستم عامل WatchOS 7 بهره خواهند برد که سازگاری بیشتری با دستیار صوتی هوشمند سیری اپل دارد؛ این دستگاه همچنین توانایی سنجش سطح اکسیژن خون را خواهد داشت و می تواند نظارت و کنترل بهتری بر روی کیفیت و میزان خواب کاربر نیز داشته باشد.

..................

 

خبر: تولید ابزار گرافنی برای شارژ با وای‌فای 

محققان با استفاده از ماده گرافن نوعی ابزار شارژ بی سیم ابداع کرده اند که با استفاده از علائم وای فای می تواند برای شارژ بی سیم وسایل مختلف برقی به کار گرفته شود.

در طبیعت در حالت عادی منابع انرژی زیادی برای شارژ وسایل برقی وجود دارد و محققان دانشگاه ام آی تی برای اولین بار سیستمی را ابداع کرده اند که می‌تواند از انرژی اتلاف شده وای فای برای شارژ ابزار مختلف به کار گرفته شود.

سیستم یادشده مبتنی بر استفاده از امواج فرکانس بالا و تتراهرتزی است که فناوری وای فای را شکل می دهد؛ تا به امروز فناوری برای دستیابی به این امواج و مهار آنها به منظور شارژ وسایل مختلف در دسترس نبوده است، اما محققان وسیله ای را تولید کرده اند که متشکل از قطعات مربعی شکل گرافن و لایه هایی از ماده شیمیایی نیترید بور است. یک آنتن نیز روی این ابزار نصب شده که می تواند انرژی تشعشعات وای فای را دریافت کرده و برای ذخیره سازی به گرافن منتقل کند.

اگر چه انرژی که در حال حاضر با استفاده از این سیستم ذخیره می شود، اندک است، اما در آینده با ارتقای آن می توان انرژی بیشتری را بدین شیوه ذخیره کرد. روش مذکور برای تامین برق وسایل مختلف پزشکی که در بدن انسان کار گذاشته می شوند  و همچنین برای شارژ لپ تاپ و گوشی نیز قابل استفاده است.

..................

 

خبر: تولید رایانه جیبی با قابلیت گوشی های نسل پنجم

شرکت پلنت کامپیوترز از تولید رایانه ای جیبی با صفحه کلید فیزیکی و امکانات گوشی های هوشمند خبر داده که با فناوری مخابراتی نسل پنجم نیز سازگاری دارد.

این رایانه  به شکل تاشو و جیبی قابل استفاده بوده و دارای یک نمایشگر لمسی 6.53 اینچی است. با باز کردن این رایانه جیبی می توان آن را مانند یک لپ تاپ مورد استفاده قرار داد.

تایپ با صفحه کلید این محصول نیز بدون مشکل خاصی ممکن است. همچنین می توان نمایشگر این رایانه را از آن جدا کرد و روی صفحه کلید قرار داد.

این رایانه شبیه به گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید 10 بوده و امکان نصب سیستم عامل لینوکس نیز روی آن وجود دارد. پردازنده مدیاتک دیمنسیتی 1000 ، دوربین 48 مگاپیکسلی در پشت، یک دوربین سلفی، شش گیگابایت رم، امکان نصب دو سیم کارت و 128 گیگابایت حافظه داخلی از جمله دیگر امکانات این گوشی است.

عرضه آسترو اسلاید به بازارهای جهانی از ماه مارس سال 2021 آغاز خواهد شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

71943