۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی شنبه 23 فروردین

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: ارائه کیبورد مجازی گوگل برای نابینایان! 

گوگل یک کیبورد جدید و مجازی در سیستم عامل اندروید ارائه کرده که به افراد نابینا و کم بینا اجازه می دهد بدون نیاز به سخت افزارهای افزودنی، به راحتی در موبایل تایپ کنند و پیامک و ایمیل بنویسند و ارسال کنند.

این ویژگی جدید اندروید «Talkback braille keyboard» نامیده شده است. Talkback braille keyboard یک کیبورد بریل مجازی است که به طور مستقیم در سیستم عامل اندروید یکپارچه می شود.

این ویژگی دارای طرحی۶ کلیدی است. هر کلید نشان دهنده یکی از نقاط خط بریل است. این نقاط پس از تایپ، هر حرف یا سمبلی را می سازند. به عنوان مثال کاربر برای تایپ حرف A باید یک نقطه وارد کند. برای تایپ حرف B نیز باید دو نقطه جداگانه تایپ کند. کاربران باید برای تبدیل کیبورد به منو تنظیمات موبایل مراجعه کنند.

..................

 

خبر: دایرکت اینستاگرام در نسخه وب فعال شد 

از این پس کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌توانند در نسخه وب این پلت‌فرم نیز به پیام های شخصی خود دسترسی پیدا کنند.

این قابلیت در حال حاضر برای همه کاربران در کشورهای مختلف جهان فعال شده و از این پس می‌توانند از طریق مرورگر خود یعنی نسخه وب نیز پیام های خصوصی یا دایرکت خود را مشاهده کرده و در صورت تمایل به ارسال پیام به دوستان خود اقدام کنند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری، بسیاری از این فاینفلوئنسرها، خبرنگاران و سایر افرادی که روزانه با ارسال و مشاهده بسیار عظیمی از پیام های خصوصی در بخش دایرکت اینستاگرام روبرو می‌شوند، از این قابلیت جدید استقبال خواهند کرد؛ چراکه بسیاری از آنها با استفاده از لپ تاپ‌های خود در فضای این شبکه اجتماعی و انتشار محتوای مورد نظر خود می پردازند.

..................

 

خبر: ناسا دهانه ماه را به تلسکوپ رادیویی تبدیل می کند! 

ناسا به تحقیق درباره یک برنامه بلندپروازانه «تبدیل دهانه ای در قسمت دورافتاده ماه به یک تلسکوپ رادیویی» گرنت اختصاص داده است تا مطالعات بیشتری روی آن انجام شود.

اگر این طرح به طور واقعی اجرا شود، تلسکوپ مذکور دو برابر تلسکوپ FAST چین خواهد بود که به تازگی افتتاح شده و بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان به شمار می رود.

«ساپتارشی باندیوپادیای»ارائه کننده این طرح  می گوید: ما پیشنهاد کردیم قابلیت اجرایی ساخت یک تلسکوپ رادیویی با طول موج بسیار بلند داخل یکی از دهانه های ماه در قسمت دورافتاده این سیاره بررسی شود.

این تلسکوپ به انسان کمک می کند تا در حوزه کهکشان شناسی و در باند طول موج ۱۰ تا ۵۰ متر(فرکانس ۶تا۳۰ مگاهرتز) به کشفیات جدیدی دست یابد؛ تاکنون انسان نتوانسته چنین طول موجی را بررسی کند.

..................

 

خبر: فناوری جدید نمایشگر که به چشم آسیب نمی رساند

شرکت هایسنس از کتابخوان الکترونیکی با نمایشگری مجهز به فناوری جدید رونمایی می کند که رنگ ها را ملایم تر نشان می دهد و به چشم کاربر آسیب نمی رساند.

دستگاه کتابخوان الکترونیکی مجهز به این نمایشگر توجهات زیادی را به خود جلب کرده است و اکنون مشخص شده در ۲۳ آوریل سال جاری رونمایی می شود.

فناوری به کار رفته در نمایشگر این دستگاه از ترکیب فناوری e-ink با فناوری پرینت رنگی در ۴۰۹۶ رنگ نمایشگر  به وجود آمده است. این فناوری سبب می شود رنگ ها در نمایشگر ملایم تر نمایش داده شوند و به چشم کاربر آسیب نرسانند. به همین دلیل کاربر برای مدت زمان طولانی تری می تواند به نمایشگر نگاه کند.

این نوع از صفحه نمایش مزایای خاصی دارد؛ مثلا  مصرف انرژی آن بسیار اندک است و حتی هنگامیکه دستگاه خاموش است کاربر می تواند از آن استفاده کند. به این ترتیب کاربر می تواند در زمان دلخواه به مطالعه روی دستگاه بپردازد. این ویژگی مشابه قابلیت کتابخوان الکترونیکی کیندل( متعلق به آمازون) است. 

جالب آنکه این نمایشگر از خود نوری منتشر نمی کند بلکه نور طبیعی موجود در عکس را نشان می دهد. این بدان معنا است که هیچ نور آبی مضر برای چشمان از آن خارج نمی شود.

..................

 

خبر: ایمپلنتی که به رفع مشکل سفرهای طولانی کمک می کند!

سفرهای طولانی مدت هوایی، مشکلاتی مانند به هم ریختگی ساعات خواب و اسهال را موجب می‌شود، اما با کاشت یک ایمپلنت در بدن می‌توان از چالش‌های مذکور کاست.

محققان آزمایشگاه دارپای ارتش آمریکا ابزاری موسوم به آداپتر را ابداع کرده‌اند که از طریق کاشت آن در بدن می‌توان به تنظیم وضعیت بدن پس از سفرهای طولانی کمک کرد.

ایمپلنت مذکور از طریق یک برنامه کنترل می‌شود و دارپا قصد دارد آن را در بدن سربازان ارتش آمریکا نصب کند. با این کار سربازان یادشده بعد از سفرهای طولانی مدت به نقاط مختلف جهان، توانایی رزمی خود را حفظ خواهند کرد.

اختراع یادشده همچنین به افراد شب کار که باید در شیفت‌های طولانی کار کنند نیز کمک می‌کند تا هشیاری خود را حفظ کنند. از این طریق می‌توان به قهرمانان ورزشی که به سفرهای مختلف می‌روند هم کمک کرد تا آمادگی جسمانی خود را حفظ کنند و جلوی مشکلاتی همچون خستگی، سوءهاضمه، تحریک پذیری، بی خوابی و خواب آلودگی بیش از حد را بگیرند.

ایمپلنت اداپتر با هک کردن سیستم بیولوژیک بدن، به تنظیم سریع‌تر آن بعد از سفرهای هوایی طولانی مدت کمک می‌کند. در نتیجه افراد سریع‌تر به چرخه خواب طبیعی بازمی گردند و احتمال ایجاد بیماری‌های ناخواسته در آنها به حداقل می‌رسد.

نظرات : 0

ثبت نظر

54452