۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی ‌‌چهارشنبه 17 اردیبهشت

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: ال‌جی بزرگترین تلویزیون OLED جهان را رونمایی کرد 

شرکت ال‌جی بزرگترین و یکی از گرانقیمت ترین تلویزیون های خود را رونمایی کرده است.

این دستگاه بخشی از سری LG Signiture است که نمایشگر عظیم ۸۸ اینچی وضوح۸K دارد و در ژوئن ۲۰۲۰ میلادی عرضه می شود.

تلویزیون LG OLED ۸K در سری ZX  و در ۲ سایز عرضه می شود که یکی از آنها نمایشگر OLED و ۸۸ اینچی  با وضوح ۸K است؛ دیگری نیز نمایشگری ۷۷ اینچی با همین کیفیت وضوح است.

شرکت کره‌ای ال‌جی ادعا می‌کند این تلویزیون‌ها به دلیل ۴ برابر تراکم پیکسل بیشتر، تصاویر زنده‌تری نسبت به نمایشگرهای ۴Kدارند.

این دستگاه بسیار نازک و شبیه عکسی روی دیوار است، همچنین نمایشگر ۸۸ اینچی ال جی به دستیار صوتی LG ThonQ مجهز است. در نسخه ۸۸ اینچی نیز پردازشگر Gen۳ AI نصب شده است.

..................

 

خبر: کنترل سلامت قلب با یک گردنبند ساده! 

این گردنبند که توسط محققان فنلاندی ساخته شده در درون آویز خود دارای یک الکتروکاردیوگرام است و بهتر است افرادی که با مشکلاتی در دریچه‌های قلب خود مواجه هستند، به طور مرتب از آن استفاده کنند.

بررسی نظم ضربان قلب با استفاده از یک اپلیکیشن تلفن همراه که به همراه این گردنبند عرضه می‌شود، ممکن است.

همچنین با فشردن آویز این گردن بند بین دو انگشت شست یا بین انگشت شست و پوست سینه و نگهداشتن آن به مدت سی ثانیه دریافت پالس های ضربان قلب ممکن می‌شود و می‌توان پی برد آیا ضربان قلب منظم است یا خیر.

اطلاعاتی که از این گردن بند برای اپلیکیشن تلفن همراه ارسال می‌شود روی یک سرور کلود ذخیره می‌شود و الگوریتم‌های هوش مصنوعی با تحلیل آن در عرض چند ثانیه از وقوع مشکل احتمالی در قلب مطلع شده و برای کاربر و پزشک وی پیام هشدار می‌فرستند.

این گردنبند با موفقیت روی ۱۴۵ داوطلب آزمایش شده و انتظار می‌رود در آینده نزدیک برای تجاری سازی آن اقدام شود.

..................

 

خبر: نسل بعدی فضاپیماهای چین به فضا رفت

چینی‌ها موفق شدند موشک لانگ مارچ ۵بی( Long March-۵B) را همراه با یک فضاپیمای آزمایشی به مدار پایین زمین ارسال کنند.

این موشک به نوعی سنگ بنای برنامه‌های فضایی اکتشافی چینی‌ها محسوب می‌شود.

لانگ مارچ ۵بی در تابستان پیش‌رو ماموریت مریخی چینی‌ها را انجام خواهد داد و همچنین حامل ایستگاه فضایی چین به مدار خواهد بود.

این ماموریت که از مرکز پرتاب‌های فضایی ونچانگ( Wenchang) انجام شد و طی آن نسخه آزمایشی نسل جدید فضاپیمای سرنشین‌دار چینی‌ها به فضا فرستاده شد.

به این ترتیب گام سوم چینی‌ها برای ماموریت‌های سرنشین‌دار فضایی و ساخت ایستگاه فضایی، انجام شد.

فضاپیمایی که به فضا پرتاب شد، باید در ماموریت‌های آتی بتواند ۶ تا ۷ فضانورد را به طور همزمان به فضا اعزام کند. موشک لانگ مارچ ۵بی می‌تواند ۲۵ تن محموله را به مدار پایین زمین ارسال کند.

..................

 

خبر: نازک‌ترین کاغذ جهان ساخته شد!

یک کارخانه تولید کاغذ در ژاپن موسوم به هایداکا واشی نازک‌ترین کاغذ جهان را تولید کرد. این کاغذ که تنگوجو نام دارد و ضخامت آن به 2 صدم میلیمتر می‌رسد، از پوست انسان نیز نازک‌تر است.

این کاغذ با استفاده از مواد اولیه ساده و یک فرایند نه چندان محرمانه ساخته شده، اما محصول به دست آمده از آن، قابلیت‌های جادویی دارد.

در این فرآیند فیبرهای نازک کاغذ روی بستر بسیار نازک و لطیفی درهم تنیده می‌شوند و آنچه به صورت یک برگه خیس تشکیل شده، پس از خشک شدن، به یک صفحه تقریبا نامرئی تبدیل می‌شود.

کارخانه هایداکا واشی‌ از سال ۱۹۴۹ میلادی به صورت تخصصی به کار تولید کاغذ مشغول بوده است. درون این کارخانه، دیگ‌های آب گرم قلیایی در حال جوش هستند و ساقه نوعی درخت توت موسوم به کوزو درون این دیگ‌ها خیسانده می‌شوند.

کارگران خاک را از کوزو جدا کرده و آن را به شکل الیاف رشته‌ای درمی‌آورند. سپس این الیاف را درون دیگ‌های حاوی آب و یک مایع غلیظ موسوم به نری قرار می‌دهند تا خاصیت چسبندگی و انعطاف لازم را برای قطعه قطعه شدن و تبدیل شدن به الیاف نازکتر به دست آورند.

در مرحله بعد، این الیاف نازک درون ظرفی ریخته شده و مالیده می‌شوند تا به شکل یک صفحه بسیار نازک با ضخامتی در حدود ضخامت تار عنکبوت درآیند. پس از خشک شدن مایع، این الیاف به صورت بافته شده باقی مانده و نازکترین صفحه کاغذی جهان را تشکیل می‌دهند.

کاغذ تنگوجو برای ترمیم و تقویت صفحات کاغذی قدیمی و آسیب دیده کاربرد دارد؛ الیاف بلند آن یک ساختار مناسب برای تقویت ساختار کاغذهای قدیمی را فراهم کرده و به دلیل شفافیت بسیار زیاد، تقریبا دیده نمی‌شود.

..................

 

خبر: تراشه قدرتمند مدیاتک برای بازی‌های گوشی هوشمند

مدیاتک از عرضه تراشه جدید به نام هلیو جی ۸۵ خبر داده که اجرای روان بازی‌های سنگین و پیچیده ویدئویی را روی گوشی‌های هوشمند ممکن می‌کند.

ظاهراً مدیا تک تراشه Helio G۸۵ را برای نصب روی برخی گوشی‌های میان رده و پرچمدار در نظر گرفته تا توان آنها برای اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین را ارتقا دهد. با این حساب در آینده نزدیک شاهد تحول در توان سخت افزاری گوشی‌های نه چندان گران قیمت خواهیم بود.

در این تراشه از پردازنده گرافیکی ARM Mali-G۵۲ با حداکثر سرعت یک گیگاهرتز استفاده شده است؛ همچنین از فناوری جدیدی موسوم به هایپرانجین برای افزایش توان پردازش تراشه یادشده در زمان اجرای بازی‌های ویدئویی پرتحرک استفاده شده است.

این تراشه هشت هسته‌ای بوده و توان پردازش دو هسته Cortex-A۷۵ آن بیشتر از باقی هسته‌های کم مصرف Cortex-A۵۵ است. تراشه جدید از دوربین‌هایی با حداکثر دقت ۴۸ مگاپیکسل و گوشی‌های نسل چهارم با امکان نصب دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

28596