۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی ‌‌دوشنبه 16 تیر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: ساخت نخستین بازوی رباتیک تمام چوبی همه‌کاره! 

یک شرکت نوپای آمریکایی از تولید نخستین بازوی رباتیک تمام چوبی خبر داده که قادر به انجام اموری همچون چیدن اشیا بر روی هم، ریختن مایعات در فنجان و غیره است.

بازوی رباتیک مذکور متشکل از قطعات چوبی است که روی صفحه‌ای بزرگ طراحی شده‌ است و کاربر می‌تواند این قطعات را از جای خود خارج کند و آنها را به یکدیگر پیوند بزند تا بازوی مذکور تکمیل شود.

این بازوی رباتیک «آرم پال» نام دارد و در انتهای آن یک دسته کنترل نیز در نظر گرفته شده که برای تسهیل هدایت ربات قابل استفاده است. این بازوی رباتیک ساده که در چند دقیقه ساخته می‌شود، هم برای صاحبان مشاغل و هم برای برنامه نویسان قابل استفاده است.

بخش‌های چوبی این بازوی رباتیک با استفاده از لیزر برش خورده بنابراین قراردادن آنها در کنار هم به سادگی ممکن است. البته برخی بخش‌های هیدرولیک این ربات فلزی است. برای سوار کردن بازوی رباتیک آرم پال فقط باید از یک پیچ گوشتی استفاده شود بنابراین بچه‌های ده سال به بالا هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

..................

 

خبر: گلکسی نوت ۲۰ یک ماه دیگر عرضه می‌شود 

تازه‌ترین اخبار منتشر شده از سوی منابع نزدیک به سامسونگ نشان می‌دهد گوشی گلکسی نوت ۲۰ تا یک ماه دیگر به بازار آمده و در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

گلکسی نوت ۲۰ دارای نمایشگر ۶.۲ اینچی با دقت ۱۰۸۴ در ۲۳۴۵ پیکسل بوده و از حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر بهره می‌برد. دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم به انتخاب مشتری و پردازنده Exynos ۹۹۲ و در نهایت باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری از جمله امکانات گوشی یادشده است.

نرخ تازه سازی صفحه این گوشی هم ۱۲۰ هرتز است که در مقایسه با اکثر گوشی‌ها برتری محسوسی در نمایش تصاویر پرتحرک ایجاد می‌کند.

همچنین سامسونگ قصد عرضه گوشی گلکسی نوت ۲۰ الترا را هم دارد که در آن از پردازنده اسنپ دراگون ۸۶۵ پلاس استفاده شده است.

..................

 

خبر: تشخیص کارایی داروهای کووید-۱۹ با کمک یک تراشه!

شاید یک فناوری جدید بتواند امکان بررسی تعامل داروها و عوامل بیماری‌زا را در سلول فراهم کند و به ابزار مناسبی برای بررسی داروهای احتمالی کووید-۱۹ تبدیل شود.

پژوهشگران دانشگاه‌های کمبریج، کرنل و استنفورد، ابزاری ابداع کرده‌اند که می‌تواند از سلول‌های باکتری، انسان و حتی گیاهان تقلید کند. آنها در جدیدترین پژوهش خود، به بررسی نحوه حمله کووید-۱۹ به غشای سلول انسان و چگونگی متوقف کردن آن پرداختند.

این ابزار جدید که روی یک تراشه قرار گرفته، به حفظ عملکرد سلول کمک می‌کند و می‌تواند با موفقیت به بررسی فعالیت کانال‌های یونی بپردازد.

پژوهشگران تصمیم گرفتند حسگری ابداع کنند که همه جنبه‌های مهم غشای سلول را حفظ می‌کند و به طی کردن مراحل زمان‌بر نیازی ندارد.

در این ابزار، از یک تراشه الکترونیکی استفاده شده است که می‌تواند همه تغییرات غشای سلول را مورد بررسی قرار دهد و به دانشمندان کمک کند تا به نحوه تعامل سلول با جهان بیرون پی ببرند.

این ابزار را می‌توان بسیار کوچک و در ابعاد سلول انسان ساخت تا امکان انجام دادن چندین بررسی را فراهم کند.

هدف این پژوهش که با بودجه آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا یا دارپا(DARPA) در حال انجام شدن است، تاکنون این بوده که نحوه تعامل ویروس آنفلوانزا را با سلول‌ها نشان دهد اما دارپا اکنون تصمیم گرفته تا این ابزار را برای بررسی ایمنی و کارایی داروهای آزمایشی کووید- ۱۹ مورد استفاده قرار دهد.

..................

 

خبر: جاسوسی گوگل، لینکدین و ردایت از کاربران موبایل!

به روزرسانی سیستم عامل آی او اس اپل موجب شد تا جاسوسی اپلیکیشن‌هایی مانند گوگل، رد ایت، لینکدین، تیک تاک و غیره از کاربران گوشی‌های هوشمند لو برود.

کاربرانی که از آی او اس ۱۴ استفاده کرده‌اند، می‌گویند ده‌ها برنامه تلفن همراه مانند گوگل نیوز، رد ایت، تیک تاک، لینکدین و غیره بدون اجازه مالکان گوشی‌ها به کلیپ برد اطلاعات گوشی، رمزها و تمام داده‌های امنیتی آن دسترسی یافته و از این طریق از کاربران تلفن‌های همراه جاسوسی می‌کنند.

سیستم عامل آی او اس ۱۴ که یک ماهی است عرضه شده به کاربران در صورت استفاده اپلیکیشن‌های ثالث از کلیپ بورد گوشی برای دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در آن اخطار می‌دهد.

نکته جالب اینکه برنامه‌هایی مانند لینکدین و رد ایت حتی در صورت فعال نبودن هم به روند سرقت اطلاعات از کلیپ بورد ادامه می‌دهند و حتی برنامه‌های ساده ای مانند برنامه پیش‌بینی آب و هوای AccuWeather و بازی‌های کال آو دیوتی و فورت نینجا هم این نوع سرقت اطلاعات را انجام می‌دهند.

..................

 

خبر: طولانی‌ترین دیواره صخره‌نوردی جهان روی یک آسمانخراش!

طولانی‌ترین دیواره صخره نوردی جهان روی بدنه آسمانخراشی با عنوان کوپن هیل در شهر کپنهاگ پایتخت دانمارک افتتاح شد.

این دیواره صخره نوردی طولانی متشکل از بخش‌های شیشه‌ای و صفحات آلومینیومی مقاوم است. وسعت کل این دیواره صخره نوردی ۱۲۰۰ متر مربع است و انتظار می‌رود با استقبال علاقمندان به صخره نوردی مواجه شود.

ارتفاع این دیواره از سطح زمین به ۸۰ متر می‌رسد و به چهار بخش متفاوت تقسیم می‌شود؛ صخره نوردان بعد از تکمیل هر بخش می‌توانند مدتی توقف کرده و بعد از استراحت مسیر خود را ادامه دهند.

ساده‌ترین بخش مسیر این صخره نوردی در پایین دیواره قرار دارد و صخره نوردان هرچه بیشتر در این مسیر پیش می‌روند با سختی‌های بیشتری مواجه می‌شوند. لبه‌هایی برای استراحت و نفس گیری نیز در فواصل بیست متری از یکدیگر در نظر گرفته شده‌اند.

قرار است در آینده با نورپردازی، این بخش از ساختمان یادشده زیبایی بیشتری پیدا کند؛ در طراحی این ساختمان در مجموع از ۵۵ تن فولاد استفاده شده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

42312