۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی ‌‌شنبه ۲۸ تیر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: چاپ ۳ بعدی عضله قلب در حال تپیدن! 

دانشمندان دانشگاه مینه سوتا"آمریکا موفق به چاپ سه بعدی عضله پمپاژ خون در قلب در حال تپیدن از سلول‌های بنیادی پرتوان و یک ماتریس برون‌یاخته‌ای شده‌اند.

محققان سلول‌های بنیادی را تا رسیدن به تراکم سلولی مناسب، داخل ساختار رشد دادند و سپس آنها را در سلول‌های ماهیچه قلب متمایز کردند.

این ساختار که اندازه آن ۱.۵ سانتی متر است می‌تواند مایعات را پمپاژ کند و به عنوان یک مدل عضله قلب برای مطالعه بیماری‌ها و آزمایش روش‌های درمانی جدید عمل کند.

..................

 

خبر: آزمایش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک 

اسپیس ایکس قصد دارد سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک را به طور آزمایشی عرضه کند.

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا این دستگاه را تایید کرده است، بنابراین کاربران می‌توانند در هفته‌های آینده با استفاده از آن به اینترنت پر سرعتی که شرکت اسپیس ایکس فراهم می‌کند، دسترسی یابند و آنلاین شوند.

بشقاب‌های ماهواره ای، سیگنال اینترنت را دریافت می‌کنند و در مرحله بعد به روتر استارلینک متصل می‌شوند؛ در نتیجه سیگنال وای فای برای خانه یا دستگاه ها فراهم خواهد شد.

به گفته الون ماسک بشقاب مذکور مجهز به موتورهایی است که به طور خودکار دستگاه را تنظیم می کند تا به بهترین شکل به ماهواره‌های بالاسر خود متصل شوند.

برای نصب کیت استارلینک به هیچ کارشناسی نیاز نیست، کافی است بشقاب را در جایی مانند باغچه یا روی سقف قرار دهید که به چشم انداز باز آسمان دسترسی داشته باشد.

..................

 

خبر: ایرفون LG باکتریها را از بین می‌برد! 

ال جی ایرفونی به بازار عرضه کرده که قاب آن دارای اشعه مافوق بنفش است و علاوه بر شارژ دستگاه ۹۹.۹ درصد باکتری های آن را از بین می برد.

ایرفون «تون فریHBS-FN6» همراه قاب «یو وی نانو» عرضه می‌شود؛ این قاب در عرض ۱۰ دقیقه ایرفون ها را تمیز کند.

همچنین این ایرفون دارای فناوری جدیدی به نام «پردازش فضایی هدفون» است؛ این فناوری در حقیقت  مربوط به پردازش دیجیتال سیگنال صدا است که کیفیت پخش آن مانند بلندگو است. البته ایرفون ال جی فناوری ساکت کردن سروصدای اطراف را ندارد اما کاربر به راحتی می تواند بدون مزاحمت سروصدای خارجی به موسیقی گوش کند.

همچنین دارای قابلیتی است که به کاربر امکان می دهد با فشار دکمه‌ای، سروصدای خارجی را بشنود.

این گجت دارای گواهینامه IPX4 است بنابراین کاربر میتواند زیر باران نیز از آن استفاده کند. پخش موسیقی به وسیله دکمه های لمس کنترل می شود و کاربر می تواند از طریق دستیار صوتی در تلفن هوشمند، تنظیمات گجت را مشخص کند. درضمن یک اپلیکیشن، همراه ایرفون ال جی نیز وجود دارد.

..................

 

خبر: تولید پوشاک از شیر فاسد! 

یک استارتاپ آمریکایی در اقدامی جالب توانسته است شیر فاسد را به پوشاک زیست تخریب‌پذیر تبدیل کند.

استارت آپ "Mi Terro" با استفاده از زیست فناوری(بیوتکنولوژی) برای مهندسی مجدد، برخی از قسمت‌های مواد غذایی فاسد به الیاف پایدار که تیشرت‌های زیست تخریب‌پذیر را تشکیل می‌دهند، استفاده می‌کند.

این فناوری آینده گرایانه می‌تواند جایگزین استفاده از پلاستیک در صنایع مد، پزشکی و بسته‌بندی شود و یک فناوری بسیار مهم است، چراکه طبق گفته این شرکت، سالانه ۱۲۸ میلیون تن شیر فاسد می‌شود و هدر می‌رود و ۳.۳ میلیارد تن گازهای گلخانه‌ای تولید می‌کند.

این شرکت می‌گوید این پیراهن‌های ساخته شده از شیر، ضدمیکروبی، بدون بو، ضدچروک، تنظیم کننده دمای بدن و سه برابر نرم‌تر از پنبه هستند. علاوه بر این، هر تیشرت حاوی ۱۸ اسید آمینه است که می‌تواند بافت پوست را تغذیه کند و آن را بهبود بخشد. در اصل این پیراهن‌ها ترکیبی از مد و نرم کنندگی پوست هستند.

..................

 

خبر: کروم‌بوک جدید با نمایشگر لمسی دوگانه در راه است! 

سیستم عامل کروم با محصولات مختلفی مانند لپ تاپ ها، رایانه‌های رومیزی، تبلت‌ها و غیره سازگار شده و اکنون گوگل در حال برنامه‌ریزی برای سازگار کردن آن با کروم‌بوک با نمایشگر لمسی دوگانه است.

سیستم عامل به روز شده گوگل برای نصب روی کروم‌بوک‌های دارای دو نمایشگر پالیکا نام دارد و اگر چه فعلاً اطلاعات چندانی در مورد آن در دسترس نیست، اما به نظر می‌رسد حالت‌های مختلفی به منظور استفاده از رابط کاربری آن برای بهینه سازی دسترسی به امکانات مختلف در نظر گرفته شده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

50010